Permalänk

TD Spel sökes

Söker ett bra Tower Defense spel... något som låter en köra på en längre tid och inte bara klara några levels och sedan gå vidare till en ny bana. Något som man bygger på under en lång period och kan köra vidare på.

Finns det några sådana... köpa, gratis i webläsaren, vad som?

Permalänk

Var du med på den tiden då Starcraft hade ett extra tillägg för Tower Defense? Jäklar i min lilla låda vad roligt det var. En massa olika banor fanns det, varav en del hade det lagts ner mycket tid och energi på. Finns eller fanns en version av det i webläsaren men var alldeles för enkelt.

Permalänk

@_Neophyte_:

spela aldrig starcraft men mins Warcraft3 där det kördes mycket TD banor.
Saknar ett TD där man får köra bra länge och bygga många många torn för att klara högre nivåer.
Att ha många olika uppgraderingar osv.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om factorio kan kittla på rätt ställe. det är inte direkt TD men tar garanterat lite längre tid

Permalänk
Medlem

bästa td spel finns på wc3 ft tycker jag, sedan har ju newgrounds dom mer webbaserade td. som jag tycker är bra

mina bästa TD spel ifrån wc3

Kodo tag Xtreme <3
Wintermaul <3
Gem TD
Eeve! TD

starcraft 2 har även en arcade hörna där man kan spela gamla klassiker

det finns ju massa olika typer av TD T.ex
- Bygga en laburint med hjälp utav dina torn.
- där mobsen följer ett särskilt spår
- där tornen bara går att sätta på speciella ställen

jag har köpt några td spel här på steam men tycker inte personligen att det är något för mig, men dom har fått bra betyg på steam

Tower Wars inget för mig men kanske för andra
Orcs must die - tycke jag vart ett riktigt najs td (det är ju visligen ingen riktig td men sjukt kul

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

You TD till wc3 är en av mina favoriter Det finns aktiva spelare än idag och det kommer fortfarande nya versioner lite då och då

Permalänk
Medlem

gemcraft har jag lagt 50 timmar i och hade kunnat lägga 50 till om jag orkat. fantastiskt spel. finns för nån euro på g2a eller 10€ på steam

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

WC3 har Mauls (maze/labyrint med tornen)
SC2 har Mauls och TD's, finns några jag gillar riktigt mycket

Renodlade TD-spel som rekommenderas:

Defense Grid: The Awakening
http://store.steampowered.com/app/18500

Defense Grid 2
http://store.steampowered.com/app/221540/

Man bygger dock inte massiva banor, det är nog mer Mauls du är ute efter, eller PvP Tower Defense (sk Tug-of-Wars) titlar/mods (som Nexus Wars i SC2). Är PvE (Player vs Environment) mer attraktivt så överväg Defense Grid-titlarna, jag spelar dem då och då med jämna mellanrum.

Permalänk
Medlem

Jag spelade mycket flash-spel på webben när jag var yngre. Här nedan har du ett par bra TD-spel. Grafiken är väl inte mycket att hurra över år 2017, men de är ju gratis tillgängligt nästan överallt. Perfekt om du vill döda tid på skolan/jobbet.

Äldre:
Xeno Tactic
Orbital Decay
Storm Winds
Age of War 2
Bow Master: Prelude
Zombie Trailer Park
The Last Stand 2
Ballon Invasion 2

Nyare:
Bloons Tower Deffense 5
Kingdom Rush

Annars om du vill spela ett mer påkostat TD-spel med bättre grafik så köp Sanctum 2 på Steam

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem

Gemcraft serien kan jag rekommendera.

Alla delar finns att spela gratis på sidor som armorgames tex.
Senaste delen är stort och svårt.

Bra story i spelet också.

Senaste delen finns även på steam.

Visa signatur

5 Stationära datorer.
2 HTPC
4 Bärbara
0 Server

Permalänk
Medlem

Kingdom Rush är det du söker!

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjarterkung:

@_Neophyte_:

spela aldrig starcraft men mins Warcraft3 där det kördes mycket TD banor.
Saknar ett TD där man får köra bra länge och bygga många många torn för att klara högre nivåer.
Att ha många olika uppgraderingar osv.

Tog bort mitt inlägg och körde ett citat istället, kolla klipp på gem td / dota 2 din sammanfattning beskriver det custom gamet, går även att köra upp till 4spelare i coop.

Permalänk
Medlem

Gemcraft, Bloons och Kingdom Rush / Kingdom Rush Frontiers får jag nog också rekommendera.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Åh, wc3 var bra tider det! ltw var bland mina favoriter <3 Element(al?) td var ett skönt pve som man kunde sitta med några timmar. Följer för att se om någon har ett bra förslag!

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Factorio som någon föreslog har man lagt många timmar i men är ju inte egentligen ett TD.

Sedan gillar jag själv dungeon defenders men det kanske inte riktigt passar din beskrivning.