Undersöka om tillförlitlig hemsida

Permalänk

Undersöka om tillförlitlig hemsida

Hej, nu har jag sprungit på en hemsida som säljer varor billigare än vanligt. Som så många av er andra säkert också har gjort tidigare så börjar man undra om hemsidan är tillförlitlig. Hur går ni tillväga för att ta reda på det?

Förnuftet säger ju att är det för bra för att vara sant så är det förmodligen det.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Skrivet av SupakmeGusta:

Hej, nu har jag sprungit på en hemsida som säljer varor billigare än vanligt. Som så många av er andra säkert också har gjort tidigare så börjar man undra om hemsidan är tillförlitlig. Hur går ni tillväga för att ta reda på det?

Förnuftet säger ju att är det för bra för att vara sant så är det förmodligen det.

lite grejer som ja spånat fram på nån minut

info om företaget, Skatt, momsregistrerat, ägare, postadress, telefonnummer, mejladress, vad står det om bytesrätt, leveransvilkor, betalnngssätt, reklamationer?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Betalningsalternativ, har de loggor från typ "trygg e-handel" eller liknande, är dom klickbara så man kommer till deras sida där företaget är upplagt?
Vad har du för info om du söker på bolaget?
Har de butik eller besöksadress?
Recentioner på t.ex prisjakt?

Liten början iaf..

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SupakmeGusta:

Förnuftet säger ju att är det för bra för att vara sant så är det förmodligen det.

Leta omdömen på nätet från andra som hittat den här sidan först!

Annars kolla designen på sidan, de flesta brukar riktigt fula eller dåligt designade som om de startade upp på 90-talet och har stannat där. Kolla att det inte är fullt med stavfel, särskrivningar och liknande.

Kolla kontaktinfo, en del sätter inte ut ordentligt med info eller så har de mejladress i stil med "kontaktfirma at gmail punkt com".

Kolla på vilka sätt det går att betala, seriösa firmor erbjuder flera betalsätt. Kolla att eventuella PayPal-verifikationer och liknande är äkta och inte bara bilder på stämplar de har lagt in på sidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

lite grejer som ja spånat fram på nån minut

info om företaget, Skatt, momsregistrerat, ägare, postadress, telefonnummer, mejladress, vad står det om bytesrätt, leveransvilkor, betalnngssätt, reklamationer?

Skrivet av babbelfisk:

Betalningsalternativ, har de loggor från typ "trygg e-handel" eller liknande, är dom klickbara så man kommer till deras sida där företaget är upplagt?
Vad har du för info om du söker på bolaget?
Har de butik eller besöksadress?
Recentioner på t.ex prisjakt?

Liten början iaf..

Skrivet av Andreaz1:

Leta omdömen på nätet från andra som hittat den här sidan först!

Annars kolla designen på sidan, de flesta brukar riktigt fula eller dåligt designade som om de startade upp på 90-talet och har stannat där. Kolla att det inte är fullt med stavfel, särskrivningar och liknande.

Kolla kontaktinfo, en del sätter inte ut ordentligt med info eller så har de mejladress i stil med "kontaktfirma at gmail punkt com".

Kolla på vilka sätt det går att betala, seriösa firmor erbjuder flera betalsätt. Kolla att eventuella PayPal-verifikationer och liknande är äkta och inte bara bilder på stämplar de har lagt in på sidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för de snabba tipsen! Kikat lite på Google men det tycks vara svårare att hitta något när det är registrerat utanför riket.
I detta fallet gäller det hemsidan: http://www.innovation-samarbejde.dk/

Till att börja med tycker jag namnet är väldigt skumt. Upplägget på hemsidan är också väldigt skumt. Trots att de har massa "kort"-loggor längst ner på hemsidan.

Vissa funktioner funkar inte på hemsidan samt att namnet på hemsidan inte har något med loggan att göra överhuvudtaget.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Skrivet av SupakmeGusta:

Tack för de snabba tipsen! Kikat lite på Google men det tycks vara svårare att hitta något när det är registrerat utanför riket.
I detta fallet gäller det hemsidan: http://www.innovation-samarbejde.dk/

Till att börja med tycker jag namnet är väldigt skumt. Upplägget på hemsidan är också väldigt skumt. Trots att de har massa "kort"-loggor längst ner på hemsidan.

Vissa funktioner funkar inte på hemsidan samt att namnet på hemsidan inte har något med loggan att göra överhuvudtaget.

det här ska inte vara en bild

samma här

om oss säjer inte ett skit
http://www.innovation-samarbejde.dk/om-os.html

sidan är 20dagar gammal. ägaren heter visst song qiuxiang eller är det zhong qiu xiang ?
http://www.netim.com/domain-name/whois-search.html

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Hedersmedlem

Ingen adress eller andra kontaktuppgifter till företaget förutom ett webformulär.
Garanterat Kinaprylar.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Om inte telefonnummer och postadress visas tydligt skulle jag aldrig handla från en nätbutik. Det är inte enda kravet men det är absolut och enkelt att kolla.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem

Sitens sidor verkar automatöversatta. Se t.ex. FAQs. Inte så bra på danska men den som har sidan verkar katastrofalt mycket sämre än jag. Detta tillsammans med övriga kommentarer i tråden säger att man nog ska låta bli. Tack för tips - jag handlar inte där.

Permalänk
Skrivet av serafim:

Sitens sidor verkar automatöversatta. Se t.ex. FAQs. Inte så bra på danska men den som har sidan verkar katastrofalt mycket sämre än jag. Detta tillsammans med övriga kommentarer i tråden säger att man nog ska låta bli. Tack för tips - jag handlar inte där.

kan ju vara så att "Zhong" använder Google translate för att översätta till danska, svenska, tyska, osv?
söker man på bilderna på jackorna så hittar man exakt samma.. + att svenskan är rent skit, ingen info om vem som äger modelljaktdomino, kontakt eller ens vilket bolag ?

märkligt varför den danska är så mycket dyrare
http://www.innovation-samarbejde.dk/denim-and-supply-ralph-la...

http://www.modelljaktdomino.se/m%C3%A4n-jackor-ytterkl%C3%A4d...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644