Tappar ljud och bild från dator till TV

Permalänk
Medlem

Tappar ljud och bild från dator till TV

Har en stationär dator som jag har kopplat en äldre lite tjockare hdmi kabel till min nya tv: Samsung 65" UHD LED Smart TV UE65KS8005

Nu blir skärmen svart och ljudet försvinner stundvis med avbrott på nån sek lite då och då.
Filmen fortsätter alltså, men ljudet och bilden försvinner ibland.
Är det min hdmi kabel det är fel på? eller kan det vara nått med den boxen "one connect" man har till tv?

Det funkade bra på min förra tv, men nu har det blivit knas.

Jag testade att kolla på filmen på datorskärmen och lät ljudet flöda via tv´n (drog alltså över filmen till datorn)
då blev bilden svart och ljudet försvann på tv, men bilden var kvar på dator skärmen.
då måste det alltså vara hdmi kabeln? eller har jag missat nått?

Vilken hdmi kabel ska man köpa?

Permalänk

Hmm, jag har ett något liknande problem. Jag har lite störningar i elnätet i lägenheten, t.ex. när jag släcker vissa lampor slår min receiver av ljud och bild till tvn. Kanske långsökt men kan vara värt att kolla upp. Det är alltså bara receivern det är problem med, om jag kopplar direkt till tvn har jag inget problem. Tänker att det kanske "bara" är din tv det är problem med.

Om du har tid så kan jag rekommendera att beställa hem ett par HDMI-kablar på ebay, kan ta allt från 3 dagar - 4 veckor att få dom men alla jag beställt har fungerat precis som de dyrare varianterna jag tidigare köpte i butik.

Enligt de tester jag har läst ska det kvitta vilken kabel köper, samma prylar även om det står "high speed super ultra UHD bandwidth" eller liknande. Någon annan kanske har mer info på denna front? Själv har jag inte någon UHD tv.

Permalänk
Medlem

Jag är starkt säker på att det inte är tvn det är fel på.
Den är köpt bara för 1 vecka sedan.
Kan det vara nått med upplösning att göra på nått avlägset sätt jag inte vet nått om?

Ska testa att köpa en high speed hdmi kabel imorgon.

Permalänk
Medlem

Köpte den värsta HDMI kabeln som fanns guld och sånt. 1400 kr. nu har jag inga problem längre