Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Vägledare

Hur FAN(!!!!) lyckas man ens med att föra konstant öväsen i en timme. Jävla helvetes grannar. Låter som dom konstant drar möbler över golvet och det driver mig till vansinne! Inte nog med det så borrar fanskapet varannan vecka?! Hur många tavlor kan man egentligen ha i en lägenhet?
Snart tar jag fram slagborren och borrar mig genom taket och upp till idioten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miikks:

Hur FAN(!!!!) lyckas man ens med att föra konstant öväsen i en timme. Jävla helvetes grannar. Låter som dom konstant drar möbler över golvet och det driver mig till vansinne! Inte nog med det så borrar fanskapet varannan vecka?! Hur många tavlor kan man egentligen ha i en lägenget?
Snart tar jag fram slagborren och borrar mig igenom taket och upp till idioten.

Nog för att det är skriva-av-sig-tråden, men har du ens pratat med grannen ifråga om det här? Eller sitter du kvar i din lägenhet och knyter näven och kan inte förstå att folk inte själva förstår att de för oväsen. För det gör de generellt inte, utgår alltid från att människor som gör dumma grejer helt enkelt inte vet bättre. Kommunikation med samma individer som upplyser dem om att deras beteende inte är ok fungerar oftast bra, trots allt.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Senaste tiden har jag mest blivit sur för att jag blivit sur (ursprungliga surigheten försvinner & ersätts med min surhet för min ursprungliga surandet)

Senaste tiden har jag blivit oerhört sur när man SMS:ar, emailar, skickar brev till personer som innehåller mer än 1 fråga, man frågar 1 fråga om något rätt oviktigt, mest för att bekräfta en tidigare info, sen ytterligare en fråga som är viktigare & mer tidskritisk, det jag blir sur över är att 90% av alla svar innehåller bara svar på en av frågorna, oftast bara den oviktiga. Är det verkligen så svårt att svara på båda? Speciellt när man separerar frågorna i separata paragrafer OCH numrerar dom:

1) *fråga 1*

2) *fråga 2*

Så man får antingen ringa upp puckot & oftast, eftersom jag skickar i skriftlig form så behöver jag svaret i skriftlig form för framtida eventuella bekräftelser, be dom svara på andra frågan också.

Skitsak att bli upprörd över, jag vet, men identiska upprepade händelser kan även få små problem att eskalera mitt rage

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Detta är nog 5-6 gången internet från Bahnhof går ner inom loppet av ett år och var gång så är det "bara" jag som har problem enligt supporten, men när jag väl frågar grannarna så har dem problem dem med. Och självklart så måste jag VARJE JÄVLA GÅNG GÅ IGENOM PROCESSEN "Har du provat en annan kabel?" "Startat om routern?" "Är du säker?" VAD SÄGS OM ATT JAG KÖR NÄTVERSKABELN SOM EN TORKLINA GENOM RÖVEN PÅ DIG? - vill jag säga.

GAAH! Inte bara det jag fick från en felanmälan jag gjorde i vintras någon jävla switch till ingen nytta som skulle hjälpa teknikerna mäta från, men tro fan att den inte pallar av lite kyla från balkongdörren på glänt då lägenheten blir relativt lätt varm - och kräver fysisk omstart (on/off metod).

Fack mitt 4G är mer stabilt till trots dem tekniska omständigheterna och variablerna som måste beräknas in.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Vad jag är trött...

Varje dag något. För några dagar sen misshandlades min bekant av 2 stora killar. Dom började med att klä av henne. Tur att en STOR kille gick förbi med en hund...

Igår hotades jag av 2 killar med på parkeringsplatsen då jag bett dom göra plats till mig på handikapparkeringen...
En äldre arab stoppade dom i sista stunden...

Det är så sorgligt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av A-gubbe:

Vad jag är trött...

Varje dag något. För några dagar sen misshandlades min bekant av 2 stora killar. Dom började med att klä av henne. Tur att en STOR kille gick förbi med en hund...

Igår hotades jag av 2 killar med på parkeringsplatsen då jag bett dom göra plats till mig på handikapparkeringen...
En äldre arab stoppade dom i sista stunden...

Det är så sorgligt...

Resten av världen skrattar åt oss.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Jag spenderade 2 timmar på att baka bullar och de blev fan ta mig mediokra >:(

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

Senaste tiden har jag mest blivit sur för att jag blivit sur (ursprungliga surigheten försvinner & ersätts med min surhet för min ursprungliga surandet)

Senaste tiden har jag blivit oerhört sur när man SMS:ar, emailar, skickar brev till personer som innehåller mer än 1 fråga, man frågar 1 fråga om något rätt oviktigt, mest för att bekräfta en tidigare info, sen ytterligare en fråga som är viktigare & mer tidskritisk, det jag blir sur över är att 90% av alla svar innehåller bara svar på en av frågorna, oftast bara den oviktiga. Är det verkligen så svårt att svara på båda? Speciellt när man separerar frågorna i separata paragrafer OCH numrerar dom:

1) *fråga 1*

2) *fråga 2*

Så man får antingen ringa upp puckot & oftast, eftersom jag skickar i skriftlig form så behöver jag svaret i skriftlig form för framtida eventuella bekräftelser, be dom svara på andra frågan också.

Skitsak att bli upprörd över, jag vet, men identiska upprepade händelser kan även få små problem att eskalera mitt rage

Så otroligt sant. Har länge stört mig på det där också. Hur svårt kan det vara liksom?
Är folk så jäkla slappa att de bara läser en del av mail och svarar och sedan skiter i resten?
Eller tycker de att den andra frågan verkar jobbig på något sätt och därför har som ryggmärgsreaktion att skita i sådant som är jobbigt?

Otroligt enerverande att försöka kommunicera med sådana personer...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

Welp.
Samma månad som jag bestämmer mig för att ta steget att bli vapenägare, med alla kostnader det innebär (Gevär ~10500kr utan optik, skåp ~4500kr) så bestämmer sig lönekontoret för att dra 8000kr av min nettolön (!) pga ett administrativt fel som DE har begått. Den svider tamigfan lite i den ekonomiska bufferten.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thor:

Jag spenderade 2 timmar på att baka bullar och de blev fan ta mig mediokra >:(

Hur gick jäsningen? av erfarenhet så ska man inte köra 37 grader utan lite varmare. Jästen (som oftast är kall direkt ur kylen) kyler ned en grad eller 2. sedan mjölet är ju runt 22 grader
mycket smör måste man ha!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Inaktiv

Ingen bryr sig , alla är på autopilot vem du än interagerar med.
Medkänsla empati och mänsklighet har dött.
Varför behöver en vara trevlig mot en annan? Snäll eller intresserad?
Masspsykos? Sociala medier som dödad det sista mänskliga?

Landet ges bort till främlingar av en annan kultur och religion som inte alls vill bli som oss, de vill att vi ska bli som dom. På vår bekostnad, roligt nog. Det tog decennier att bygga men ges bort så snabbt och utan kostnad? Inte ens minimala krav? När frågade någon mig vad jag tycker om att ge bort Sverige? När bestämdes detta? Fick vi rösta?
Världen skrattar år oss och tycker samtidigt synd om oss, men frågar man runt här har saker aldrig varit bättre. Klart de med en annan erfarenhet eller åsikt kastas åt sidan och tystas ner.

Ska gå posta bilder på mitt nya datorbygge på Instagram nu och få bekräftelse i form av en like siffra som ökar, de flesta orkar ju inte ringa längre för det kräver lite av det som har dött i första stycket.
Jag ska bli en i mängden av de som tycker det aldrig varit bättre, det är ju min dyraste och finaste datorbygge någonsin så allt måste ju vara bättre nu än förr.

Det var en trevlig person i macken tidigare i veckan som hjälpte till, så hopp finns det nog. Vad finns kvar om vi tappar hoppet?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av spicy_mama:

Missade ett viktigt prov idag med en poäng Känner mig så fruktansvärt deprimerad.

Förstår dig helt.
Vad är ett poäng ? Det går ju på ett subjektivt sätt att skrapa fram och låta en student gå vidare.
Vad tänkte provrättaren? Hur tänkte han? Märkte han ens att det saknades ett poäng för godkänt?

Det är alltid värt att överklaga, försöka fixa fram detta poäng annars får du ta tag i nya krafter och skriv om. Du kommer klara det mycket bättre nästa gång. Lycka till.

Permalänk
Medlem

Byter skift på jobbet just nu. Enligt överenskommelse med personalledarna sen några veckor tillbaka så skulle jag jobba sista passen med mitt gamla skift nu i helgen, lördag söndag dag, och sen vara ledig måndag och tisdag natt. På tisdag morgon (igår morse) ringer en av personalledarna och frågar vad jag hade kommit överens om med den andra personalledaren på vårat möte för några veckor sedan, för tydligen så hade dom tänkt att jag skulle jobba måndag och tisdag natt ändå. Inte så kul när man klockan nio på morgonen får veta att man ska jobba till klockan sex på morgonen dagen efter. Mina kollegor brev förvånade över att se mig på jobbet igår kväll. Förklarade saken och dom hade hört samma som mig, att jag inte skulle jobba måndag och tisdag. Pratade med en av personalsamordnarna på skiftet och hon sa samma sak, hon hade hört att jag bara skulle jobba lördag och söndag. Det är ju trots allt samordnarna som skriver veckolistorna och jag var inte med på den för måndag och tisdag. Träffade även den andra samordnaren mot slutet av skiftet och tydligen så hade han pratat med en av personalledarna på måndagen och då hade hon sagt till honom att jag skulle jobba måndag och tisdag, men då hade han sagt att nä det ska jag nog inte för jag hade ju med mig fika i söndags och ingen annan hade hört något om att jag skulle jobba måndag och tisdag. Alltså visste personalledarna om redan i måndags att jag inte visste att jag skulle jobba men ändå så ringde dom aldrig i måndags utan dom var tvungna att ta ut extra personal (kostsamt för företaget) och sedan ringa på tisdag och säga att jag missade ett pass.

Ibland undrar jag vad dom ens håller på med där uppe. Dom är två personalledare och ingen av dom kan kommunicera och man kan inte lita på dom för fem öre. Varje gång jag har fått förlängd anställning så har jag fått veta det ungefär 5-7 dagar innan och nya kontraktet brukar jag få skriva på några veckor efter att mitt gamla redan gått ut (alltså har jag jobbat flera veckor utan att formellt ha skrivit på något anställningskontrakt). Och detta ska svara ett av Sveriges större företag...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av JesperA:

1) *fråga 1*

2) *fråga 2*

En klassiker här på jobbet..

Jag frågar: "Ska vi göra såhär (X) eller såhär (Y)?"

Får svar: "Aa gör så"

Men jag har inga större förväntningar längre..

Permalänk

@Miikks: HAHAHAHAHA BOR VI GRANNAR?
Mina grannar är EXAKT likadana, jävla säkert dygnet runt också...
Ibland låter det som att dom slår med en fet jävla hammare rakt i listen som går mot vårat sovrum, mot väggen där vi har huvudena där vi sover.

Permalänk
Medlem

@griid:

Hmm, jäsningen gick till synes bra. Men det är inte omöjligt att det kan vara en orsak.

Tack för tipset!

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem

AMD Ryzen håller på att släppas lös, hjärtat dundrar av spänning, aktierna stiger i värde, plånboken darrar av skräck.. Jag blir GALEN!!!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

AMD Ryzen håller på att släppas lös, hjärtat dundrar av spänning, aktierna stiger i värde, plånboken darrar av skräck.. Jag blir GALEN!!!

Jag funderar på att sälja lite aktier men vågar fan inte. Mina aktier jag köpte för 600$ har ju ökat med nästan 700%...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

En klassiker här på jobbet..

Jag frågar: "Ska vi göra såhär (X) eller såhär (Y)?"

Får svar: "Aa gör så"

Men jag har inga större förväntningar längre..

Just den frågeställningen verkar folk ha svårt att vara solklar på, liksom vad är det som är så svårt? Det är en "antingen eller" fråga, inte "Ja/Nej". Att timea ett svar efter det andra sagda valet är inget svar utan att specificera.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag har inte barn o skit, men om en unge börjar grina kl strax efter 07 00. Är det då effektivt att springa in i rummet och skrika (högt) att den ska hålla tyst? Verkade inte fungera för min granne i alla fall. Jag vill inte vakna så tidigt och nu kan jag inte sova, blir nog en seg kväll på jobbet.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag har inte barn o skit, men om en unge börjar grina kl strax efter 07 00. Är det då effektivt att springa in i rummet och skrika (högt) att den ska hålla tyst? Verkade inte fungera för min granne i alla fall. Jag vill inte vakna så tidigt och nu kan jag inte sova, blir nog en seg kväll på jobbet.

Tycker vi kan införa behörighet på barnuppfostran, Min Granne gjorde något liknande igår morse... brukar även höra de skrika om kvällarna och sen är tjutet igång igen-.- ska bli skönt att flytta till nya lägenheter men lär väl säkert få nått stolpskott till granne där också :/

#surgubbei25årsåldern

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkey:

Tycker vi kan införa behörighet på barnuppfostran, Min Granne gjorde något liknande igår morse... brukar även höra de skrika om kvällarna och sen är tjutet igång igen-.- ska bli skönt att flytta till nya lägenheter men lär väl säkert få nått stolpskott till granne där också :/

#surgubbei25årsåldern

Jo jobbiga grannar brukar de ju inte berätta om när man är på visningarna.
Men som tur är brukar det inte vara så farligt har aldrig vaknat tidigare i alla fall. Men jag är ledig i morgon så kan sova ut då istället

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Donkey:

Jag funderar på att sälja lite aktier men vågar fan inte. Mina aktier jag köpte för 600$ har ju ökat med nästan 700%...

Hade jag vetat något om hur man gjorde hade jag köpt några aktier själv. Antingen sälja nu eller vänta på att alla officiella recensioner dyker upp och hoppas på att de säger bra saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Hade jag vetat något om hur man gjorde hade jag köpt några aktier själv. Antingen sälja nu eller vänta på att alla officiella recensioner dyker upp och hoppas på att de säger bra saker.

Hade varot kul om de nått $20 inom nått år välinvesterade pengar isåfall. Måste däremot kolla så jag inte åker på några ockerkostnader

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt jävla glad! I tisdags kom besked om att jag fick det sommarvikariat jag sökt och kort därpå (vi pratar om timmar) fick jag besked om en avklarad tenta som skrivits för någon vecka sedan. Så nu återstår det att hitta något bra att belöna sig med... och för tillfället lutar det åt ett par Bose Soundsport Wireless. Någon som har erfarenhet av dem?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Grabben sa "pappa" tydligt för första gången idag

Både jag och frun har tilltalats "mamma" innan dess

mvh och trevlig kväll!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvillen:

Grabben sa "pappa" tydligt för första gången idag

Både jag och frun har tilltalats "mamma" innan dess

mvh och trevlig kväll!

Haha kul! Mamma!
Vi har en dotter på på 2 månader och snart 2 veckor. Men hon pratar inte än.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Börjar bli så satans less på alla trådar om "Vilken CPU/GPU ska jag köpa" när tester för t.ex. Ryzen inte kommit riktigt än. Om jag inte missat något senaste 24 timmarna då. Om det finns får jag väl be om ursäkt för jag är bitter

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Medlem

Väldigt ledsen, fick igår veta att min bästa kompis dog i tisdags. Hans kropp orkade inte med kampen mot cancern. Var innan hypad på äntligen skaffa ny dator men nu känns allt meningslöst och inte viktigt för mig längre. Nu har jag inte längre min bästa vän att spela och prata med. Visst jag borde vetat att denna dag skulle komma men han verkade alltid så glad och pigg ändå, hade inte förväntat mig att det skulle bli så snart. Nu känns det bara så tomt:(

Permalänk
Medlem

@Megacrash: Usch! Beklagar...... försök minnas de bra sakerna.