Stor brist på NES Classic (here we go again Nintendo...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Grattis, ser att du letat och slitit länge

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, vet inte hur många timmar jag letat på nätet, läst diskussionsforum om tips, ringt till butiker (både i Sverige och när jag varit i USA), lagt upp mig på bekvakningstjänster över lagersaldon (främst USA), och även fysiskt åkt runt i butiker och letat (Stockholm, Göteborg, Malmö, Washington DC, Shanghai, HongKong och Taipei).

Detta var ta mig tusan den logistiskt och informationsmässigt värsta hanteringen och köpet jag någonsin varit med om!

Men nu har jag äntligen *till slut* en order på väg!!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av martinot:

Ja, vet inte hur många timmar jag letat på nätet, läst diskussionsforum om tips, ringt till butiker (både i Sverige och när jag varit i USA), lagt upp mig på bekvakningstjänster över lagersaldon (främst USA), och även fysiskt åkt runt i butiker och letat (Stockholm, Göteborg, Malmö, Washington DC, Shanghai, HongKong och Taipei).

Detta var ta mig tusen den logistiskt och informationsmässigt värsta hanteringen jag varit med om - ever!

Men nu har jag äntligen *till slut* en order på väg!

Tyvärr inga garantier förrän ordern har skickats. Jag beställde en från ToysRus innan jul men fick mail om att ordern strukits (trots att jag tror att jag absolut inte var den sista att lägga en order):

"Din beställning har uppdaterats.

Tyvärr har vi inte lyckats leverera hela din beställning. Nedan finns en översikt av din beställning där du kan se vilken vara/vilka varor vi inte har lyckats leverera. Vi kommer endast att ta betalt för de varor som vi har kunnat leverera."

Hoppas på att få en denna gång

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Bara jag som fick 9 st orderbekräftelser från dom?

Permalänk
Skrivet av Guestah:

Bara jag som fick 9 st orderbekräftelser från dom?

Fick ett mail med "tack för din beställning" och ett mail med orderbekräftelse...

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Pratade med Elgiganten, dom sa att alla redan lagda ordrar ska kunna levereras.
Fick mitt datum ändrat från 23:e februari till 6:e april.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Bara jag som fick 9 st orderbekräftelser från dom?

Jag fick 5 st, dock alla med samma ordernummer så jag förväntar mig inte 5 enheter. Blir positivt överraskad om jag får 1.

Visa signatur

Intel i5 750 - Schyte Mugen 2 rev B, Gigabyte P55A-UD3 - Corsair XMS 4x2 GB 1600Mhz - Fractal design Newton R2 650w - Silverstone fortress F02 - ASUS GeForce GTX 580 1536MB - Samsung 256GB 830-Series + 6 TB lagring - Dell U2311H

MacBook pro retina 13" - i7 - 16GB RAM - 512 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av xp2002:

Jag fick 5 st, dock alla med samma ordernummer så jag förväntar mig inte 5 enheter. Blir positivt överraskad om jag får 1.

Fick också samma ordernummer på alla har bara beställt en så det spelar inte mig någon roll. Blev bara förvånad över allt spam

Permalänk
Skrivet av martinot:

The devil is in the detail.

"Production for the Nintendo Classic Mini: NES continues, and NOE [Nintendo of Europe] will continue to ship units to retail on a regular basis."

Vi i Norden har inget med Nintendo Europe att göra.

Det är Bergsala AB som har hand om distributionen till alla ÅF i Norden.

Förvisso, men att Nintendo skulle förse resten av Europa med konsolen och Bergsala skulle bli nekade, eller vägra ta in den, är ju fullständigt osannolikt. Då kommer isåfall aktörer som Webhallen mfl ta in dem från Tyskland eller övriga Skandinavien med samma anslutningssystem. I och med att den är USB-driven är inte importörer lika låsta som om konsolen hade haft en AC-adapter med kontakt.
Frågan är helt enkelt om de kommer att kunna skruva upp produktionen eller ej...att Nintendo skulle dissa Sverige specifikt är ju trams.
Jag har för övrigt en bokning också hos Webhallen men har inte fått något sådant meddelande som vissa påstår sig ha fått om att de inte kan leverera.

Jag tror och hoppas allt beror på nån förbistring mellan Bergsala och Nintendo...Vi får väl vänta och se, men i dagsläget känns det ju som att det är Nintendos besked till övriga världens ledande distributörer som man får gå på. Om det visar sig vara BS så vore det ju sorgligt...och märkligt, iom att vi här skulle vara de enda som fått "rätt" information, dvs att de slutar tillverka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 5820K, Ballistix Sport 16GB DDR4 2400mhz, ASUS STRIX GTX 980ti Gaming CUIII, ASUS X99, Samsung Evo 512GB SSD, Seagate 3TB HD, Antec Kühler 950 (vätskekyld CPU), beQuiet Straight Power 10 800w Gold Modular, Chassi:Fractal Design R5,
Q-Pad MK-80 tangentbord, Q-Pad QH-90 headset, Q-Pad MK8 Lasermus, Razer Orbweaver Chroma, Zowie Camade sladdbungie.
Konsoler & annat: Nintendo NES Mini Classic, PS 1,2 & 3, Xbox, Xbox 360, SEGA Dreamcast, Nintendo 64, Gamecube, PSP + en mängd Game & Watch och obskyra 80-talsderivat av dessa, Samt en Amiga 500 och en Colour Genie hemdator fr 1982.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EquinoXXX:

Förvisso, men att Nintendo skulle förse resten av Europa med konsolen och Bergsala skulle bli nekade, eller vägra ta in den, är ju fullständigt osannolikt. Då kommer isåfall aktörer som Webhallen mfl ta in dem från Tyskland eller övriga Skandinavien med samma anslutningssystem. I och med att den är USB-driven är inte importörer lika låsta som om konsolen hade haft en AC-adapter med kontakt.
Frågan är helt enkelt om de kommer att kunna skruva upp produktionen eller ej...att Nintendo skulle dissa Sverige specifikt är ju trams.
Jag har för övrigt en bokning också hos Webhallen men har inte fått något sådant meddelande som vissa påstår sig ha fått om att de inte kan leverera.

Jag tror och hoppas allt beror på nån förbistring mellan Bergsala och Nintendo...Vi får väl vänta och se, men i dagsläget känns det ju som att det är Nintendos besked till övriga världens ledande distributörer som man får gå på. Om det visar sig vara BS så vore det ju sorgligt...och märkligt, iom att vi här skulle vara de enda som fått "rätt" information, dvs att de slutar tillverka.

Skickades från m.sweclockers.com

"påstår sig ha fått"

Jag kan VB:a mailet till dig om du vill...

Bäste Webhallenkund,

Vi har dessvärre fått besked att Nintendo har valt att avsluta den globala produktionen av NES Mini Classic, inga ytterligare exemplar kommer alltså att levereras.

Detta innebär att vi inte har möjlighet att leverera din order. Som gamers och retrospels-entusiaster kan vi inte annat än att dela er besvikelse och beklagar Nintendos beslut.

Din order kommer därför automatiskt att avbeställas. I det fall du har förbetalat din order, vänligen kontakta kundtjänst med ordernummer för återbetalning.

Med vänliga hälsningar

Webhallen

*******************************
Webhallen Sverige AB
Björnstigen 85-87
17073 Solna
Tel: 08-673 60 00
www.webhallen.com
info@webhallen.com
*******************************

Visa signatur

Intel i5 750 - Schyte Mugen 2 rev B, Gigabyte P55A-UD3 - Corsair XMS 4x2 GB 1600Mhz - Fractal design Newton R2 650w - Silverstone fortress F02 - ASUS GeForce GTX 580 1536MB - Samsung 256GB 830-Series + 6 TB lagring - Dell U2311H

MacBook pro retina 13" - i7 - 16GB RAM - 512 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av EquinoXXX:

Förvisso, men att Nintendo skulle förse resten av Europa med konsolen och Bergsala skulle bli nekade, eller vägra ta in den, är ju fullständigt osannolikt.

Återstå att se vem som har rätt.

Jag hoppas att du har rätt (och jag fel).

Skrivet av EquinoXXX:

Jag har för övrigt en bokning också hos Webhallen men har inte fått något sådant meddelande som vissa påstår sig ha fått om att de inte kan leverera.

Här är det exakta original som jag fick ifrån Webhallen igår 15:54 - förutom att jag klippt bort min mailadress ifrån det:

Delivered-To:
Received: by 10.12.160.97 with SMTP id b88csp445332qva;
Tue, 21 Feb 2017 06:54:02 -0800 (PST)
X-Received: by 10.46.22.88 with SMTP id 24mr6885023ljw.85.1487688842095;
Tue, 21 Feb 2017 06:54:02 -0800 (PST)
Return-Path: <info@webhallen.com>
Received: from mail01.webhallen.com (mail01.webhallen.com. [46.59.102.231])
by mx.google.com with ESMTPS id i30si11336709ljb.260.2017.02.21.06.54.01
for <>
(version=TLS1_2 cipher=ECDHE-RSA-AES128-GCM-SHA256 bits=128/128);
Tue, 21 Feb 2017 06:54:02 -0800 (PST)
Received-SPF: pass (google.com: domain of info@webhallen.com designates 46.59.102.231 as permitted sender) client-ip=46.59.102.231;
Authentication-Results: mx.google.com;
spf=pass (google.com: domain of info@webhallen.com designates 46.59.102.231 as permitted sender) smtp.mailfrom=info@webhallen.com
Received: from web05.webhallen.com (unknown [192.168.203.105]) (using TLSv1.2 with cipher DHE-RSA-AES128-SHA (128/128 bits)) (No client certificate requested) by mail01.webhallen.com (Postfix) with ESMTPSA id BF9C8150B30 for <>; Tue, 21 Feb 2017 15:54:01 +0100 (CET)
Received: from root by web05.webhallen.com with local (Exim 4.80) (envelope-from <info@webhallen.com>) id 1cgBpJ-000643-LI for ; Tue, 21 Feb 2017 15:54:01 +0100
To:
Subject: Gällande NES Classic Mini Edition
X-PHP-Originating-Script: 1005:class.phpmailer.php
Date: Tue, 21 Feb 2017 15:54:01 +0100
From: Webhallen <info@webhallen.com>
Reply-to: Webhallen <info@webhallen.com>
Message-ID: <7fb942608aaa20bdda6b56a1f65433d5@localhost.localdomain>
X-Priority: 3
X-Mailer: PHPMailer 5.2 (http://code.google.com/a/apache-extras.org/p/phpmailer/)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/alternative; boundary="b1_7fb942608aaa20bdda6b56a1f65433d5"

--b1_7fb942608aaa20bdda6b56a1f65433d5
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit

Bäste Webhallenkund,

Vi har dessvärre fått besked att Nintendo har valt att avsluta den globala produktionen av NES Mini Classic, inga ytterligare exemplar kommer alltså att levereras.

Detta innebär att vi inte har möjlighet att leverera din order. Som gamers och retrospels-entusiaster kan vi inte annat än att dela er besvikelse och beklagar Nintendos beslut.

Din order kommer därför automatiskt att avbeställas. I det fall du har förbetalat din order, vänligen kontakta kundtjänst med ordernummer för återbetalning.

Med vänliga hälsningar

Webhallen

*******************************
Webhallen Sverige AB
Björnstigen 85-87
17073 Solna
Tel: 08-673 60 00
www.webhallen.com
info@webhallen.com
*******************************

--b1_7fb942608aaa20bdda6b56a1f65433d5
Content-Type: text/html; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit

Bäste Webhallenkund,<br />
<br />
Vi har dessvärre fått besked att Nintendo har valt att avsluta den globala produktionen av NES Mini Classic, inga ytterligare exemplar kommer alltså att levereras.<br />
<br />
Detta innebär att vi inte har möjlighet att leverera din order. Som gamers och retrospels-entusiaster kan vi inte annat än att dela er besvikelse och beklagar Nintendos beslut.<br />
<br />
Din order kommer därför automatiskt att avbeställas. I det fall du har förbetalat din order, vänligen kontakta kundtjänst med ordernummer för återbetalning.<br />
<br />
Med vänliga hälsningar<br />
<br />
Webhallen<br />
<br />
*******************************<br />
Webhallen Sverige AB<br />
Björnstigen 85-87<br />
17073 Solna<br />
Tel: 08-673 60 00<br />
www.webhallen.com<br />
info@webhallen.com<br />
*******************************<br />

--b1_7fb942608aaa20bdda6b56a1f65433d5--5433d5--

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Fick någon mini från netonnet? Fick mejl 19:02 att den går att beställa kom in 19:04 och då gick den inte att beställa.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Netonnet har inte hört något av nintendo, Kan inte heller få reda på kö nummer, men just nu har de 13000 beställningar liggande

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Fick någon mini från netonnet? Fick mejl 19:02 att den går att beställa kom in 19:04 och då gick den inte att beställa.

Den senaste uppdateringen jag fick gällande min order hos NetOnNet var den 20/2:

Bäste kund,

Vi kontaktar dig gällande din inneliggande order hos oss på Nintendo NES Classic Mini Art.nr: 235649.

Produkten du beställt är en förhandsbokning, Nintendo NES Classic Mini finns i begränsad tillgång hos leverantören.
Genom denna beställning har du förhandsbokat produkten, och vi levererar ordrarna i tur och ordning allt eftersom enheter kommer in på lager.

Har du frågor gällande din beställning är du välkommen att kontakta oss via chatt, mail eller telefon. Kom då ihåg att ha ditt ordernummer till hands.
Annars kommer vi att återkomma till dig med mer information via e-post längre fram.

Önskar dig en trevlig dag!

Med vänliga hälsningar / Best Regards
_______________________________
Daniela Schneider
Customer Service

NetOnNet AB
Företagsgatan 69
504 64 Borås
SWEDEN

PHONE: +46 33 488 488
E-MAIL: kundservice@netonnet.com
WEB: www.netonnet.se

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Varför får jag aldrig mail från webhallen? Jag har en sen beställning där också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tizzue:

Netonnet har inte hört något av nintendo, Kan inte heller få reda på kö nummer, men just nu har de 13000 beställningar liggande

Läser jag rätt, har de tretton tusen beställningar ?
Holy shit

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Läser jag rätt, har de tretton tusen beställningar ?
Holy shit

Det var exakt de sa från kundservicen när jag pratade med dem i tisdags.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Läser jag rätt, har de tretton tusen beställningar ?
Holy shit

Om jag inte blandar ihop den butiken med någon annan så körde de en kampanj förra veckan eller så där NES Classic Mini kostade runt 700kr och NES-kontrollern var nere på 120kr eller något sådant. Det lär ha gett väldigt många beställningar med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Om jag inte blandar ihop den butiken med någon annan så körde de en kampanj förra veckan eller så där NES Classic Mini kostade runt 700kr och NES-kontrollern var nere på 120kr eller något sådant. Det lär ha gett väldigt många beställningar med.

Kan förklara en del, men ändå...förbaskat många

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Har lyckats förboka ett ex på elgiganten, så hoppas man får ett inom en snar framtid,,,

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Fick bekräftelse på att min är skickad från Toyrus igår kväll.

Permalänk

Jag har också en skickad nu från Toysrus.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 7700K @ 5.0Ghz | Palit RTX 3070Ti | Acer XB271HU IPS/G-Sync

Permalänk
Medlem

Tack!

(La en beställning om den med TRU strular på något sätt)

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Hedersmedlem

"Våran leverantör har meddelat att denna produkt kommer vara slut från och till under en tid. Vi levererar den så fort vi kan."

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

"Våran leverantör har meddelat att denna produkt kommer vara slut från och till under en tid. Vi levererar den så fort vi kan."

"Leverans: I lager."

Edit: Nu står det Slut

Visa signatur

i7 7700K @ 5.0Ghz | Palit RTX 3070Ti | Acer XB271HU IPS/G-Sync

Permalänk
Medlem

Slut i lager. Hann inte lägga min beställning

Permalänk

Ellos hade 6 st i lager när jag ringde nyss

Lyckades få en Ellos hade 6 st i lager när jag ringde nyss och de säger att jag ska få den levererad nu på måndag
Någon som vet om jag behöver beställa en adapter till den? På ingen annan site står det att man ska behöva beställa en ac adaptor, men hos ellos gör det det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pake:

Slut i lager. Hann inte lägga min beställning

Jag hann panga in en beställning men däremot står det "SLUT" under leveranstid i bekräftelsemailet jag fick

Permalänk

@HeroSthlm: Det följer inte med någon strömadapter till någon nes mini, så det är någonting du måste köpa om du inte har en hemma

Permalänk

Tack bluepanda!

@bluepanda: Tack bluepanda! Kan man inte koppla in det direkt till tvns usb-uttag och få ström därifrån?