ASUS ROG PG278Q - Problem med att starta monitor

Permalänk

ASUS ROG PG278Q - Problem med att starta monitor

Hejsan!

Ett problem som jag har dragits med några veckor är att när jag ska starta datorn och skärmen på morgonen så går inte skärmen igång, då måste jag dra ut strömsladden och trycka på knapparna ett par gånger och när jag sedan stoppar i strömkabeln igen så går den igång utan problem.

Kan jag göra något åt det här? Eller är det något som börjar gå sönder i skärmen/strömdon?

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk

Hej Thomasson,

Det låter som det kan vara något fel på power supplyn till din skärm. Det är ofta huvudorsaken till dylika problem.

Kontakta vår support på följande nummer: (+46)858769407 för att komma vidare i ärendet.

Med vänlig hälsning,
Troy, ASUS

Permalänk
Skrivet av ASUS_Troy:

Hej Thomasson,

Det låter som det kan vara något fel på power supplyn till din skärm. Det är ofta huvudorsaken till dylika problem.

Kontakta vår support på följande nummer: (+46)858769407 för att komma vidare i ärendet.

Med vänlig hälsning,
Troy, ASUS

Kanon, gjorde det idag. Ett nytt powersupply skulle skickas, förhoppningsvis försvinner mina problem med det.

Tack för råd.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem med min PG278Q. Nu bytte jag skärm för några månader sedan till en PG348Q och använder inte längre den gamla skärmen. Men ska jag sälja den så får jag väl också ta och ringa supporten...

@thomasson om det funkar med ett nytt nätagg får du gärna citera mig i denna tråden. Funkar det inte för dig så struntar jag nog i det hela.

Visa signatur

Jag har lugnat ner mig på gamla dagar.. PC från Asus/Inet med ett RTX 4080 som funkar men är inget extra bra. Har givetvis en Switch och en Series X kopplad till min välldigt bra Plasma 65" LG OLED G1.

Permalänk
Skrivet av Bascule666:

Har exakt samma problem med min PG278Q. Nu bytte jag skärm för några månader sedan till en PG348Q och använder inte längre den gamla skärmen. Men ska jag sälja den så får jag väl också ta och ringa supporten...

@thomasson om det funkar med ett nytt nätagg får du gärna citera mig i denna tråden. Funkar det inte för dig så struntar jag nog i det hela.

Hejsan!

Jag fick nätaggregatet igår, idag så startade startade monitorn utan problem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasson:

Hejsan!

Hur gick du tillväga? Du ringde och dom skickade ett nytt. Skickade du det gamla? Jag ringde precis upp och skulle få ett email om hur jag skulle gå vidare. Ska skicka det trasiga aggregatet någonstans antagligen (har inte fått emailet ännu).

Här är länken till en annan tråd som Carolin svarade i.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1385223-rog-swift-pg278...

Lade till länken
Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | ASUS ROG Swift 27" 4K PG27UCDM | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Skrivet av blackis:

Hur gick du tillväga? Du ringde och dom skickade ett nytt. Skickade du det gamla? Jag ringde precis upp och skulle få ett email om hur jag skulle gå vidare. Ska skicka det trasiga aggregatet någonstans antagligen (har inte fått emailet ännu).

Här är länken till en annan tråd som Carolin svarade i.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1385223-rog-swift-pg278...

Tjena!

I brevet du får tillbaka så står det att du ska destruera den befintliga enligt lokala regler eller något i den stilen. Så jag har kvar min hemma än så länge, någon dag senare fick jag ett sms från UPS där jag fick välja när jag ville få den levererad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasson:

Hejsan!

Tack! Då är det dags för mig att vända mig till Asus support.

Visa signatur

Jag har lugnat ner mig på gamla dagar.. PC från Asus/Inet med ett RTX 4080 som funkar men är inget extra bra. Har givetvis en Switch och en Series X kopplad till min välldigt bra Plasma 65" LG OLED G1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasson:

Tjena!

I brevet du får tillbaka så står det att du ska destruera den befintliga enligt lokala regler eller något i den stilen. Så jag har kvar min hemma än så länge, någon dag senare fick jag ett sms från UPS där jag fick välja när jag ville få den levererad.

Så nu har också jag fått hem min. Mycket smidigt hanterat av Asus :).

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | ASUS ROG Swift 27" 4K PG27UCDM | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk

Härligt att höra att det löste sig (Y)