Permalänk
Medlem

Samsung Pay kommer 2017

Samsung har en demo-monter i mall of Scandinavia, där presenterar de bla samsung pay och berättar att det kommer till Sverige 2017! Jag kanske har missat att detta blivit bekräftat förr, Men om inte annat så är det bekräftat nu

Kanske betyder att även Android Pay och Apple pay även kommer då?

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Medlem

@ehallq: Min telefon installerade Samsung Pay igår - det är dock ingen app jag hittar och kan starta. Men det stod att det var installerat igår ifrån Galaxy Store.

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

@KeVVa: det var inte samsung billing då? Den installerades för mig nyss när jag öppnade Galaxy store

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Samsung Pay släpps i April i år, tyvärr 2 års för sent och använder numera Mi5S. Min S6 ligger och samlar damm nu.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=VyYeB7qQSew

Efter att ha sett hur segt det verkar vara så tror jag inte det är något jag kommer att använda.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hur många Pay tjänster finns det egentligen? Samsung Pay, LG par? Apple play etc etc.
Skulle vara skönt med en gemensam standard.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av RVX:

Hur många Pay tjänster finns det egentligen? Samsung Pay, LG par? Apple play etc etc.

Android Pay är tämligen rätt bra, sen att det inte lanserats någonannanstans än USA (och några fler) är felet.
Samsung Pay släpps i Sverige "snart" och fungerar i fler länder, dessutom behöver du inte ha kortet med dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Android Pay är tämligen rätt bra, sen att det inte lanserats någonannanstans än USA (och några fler) är felet.
Samsung Pay släpps i Sverige "snart" och fungerar i fler länder, dessutom behöver du inte ha kortet med dig.

Kände inte ens till Android Pay, skulle vara att föredra en gemensam standard som självaste Android står bakom. Men som vanligt, om det ens kommer till Sverige lär det ju dröja en 5-6år eller nåt i den stilen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Både Apple Pay och Android Pay bygger på samma standard (dock krävs det att bankerna ansluter sig separat till tjänsterna), hur Samsung Pay kommer fungera i Sverige vet jag dock inte.

I exempelvis USA så låtsas Samsung Pay att den är ett bankkort genom att emulera magnetremsan som sitter på korten, men i Sverige så går det ju inte när det finns ett chip på kortet (Mobil skrev om detta för två år sedan), så hur det kommer fungera här återstår att se.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Både Apple Pay och Android Pay bygger på samma standard (dock krävs det att bankerna ansluter sig separat till tjänsterna), hur Samsung Pay kommer fungera i Sverige vet jag dock inte.

I exempelvis USA så låtsas Samsung Pay att den är ett bankkort genom att emulera magnetremsan som sitter på korten, men i Sverige så går det ju inte när det finns ett chip på kortet (Mobil skrev om detta för två år sedan), så hur det kommer fungera här återstår att se.

Var ju bra att dom gick under samma standard, får väl hoppas att bankerna hoppar på snart då.

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av RVX:

Kände inte ens till Android Pay, skulle vara att föredra en gemensam standard som självaste Android står bakom. Men som vanligt, om det ens kommer till Sverige lär det ju dröja en 5-6år eller nåt i den stilen.

Sverige/norden är en nästan betydelselös marknad känns det som.. Aldrig först alltid sist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Sverige/norden är en nästan betydelselös marknad känns det som.. Aldrig först alltid sist.

Mmm tyvärr är det ju så, lilla puttenutt landet som alltid får vänta på saker.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu kan man ladda ner och köra en beta-version av Samsung Pay här i Sverige!

Permalänk
Medlem

Står för mig på google play att inga enheter stöds? har ju s7 edge vad är problemet ???

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Står för mig på google play att inga enheter stöds? har ju s7 edge vad är problemet ???

Har du fått Android 7.0?
Jag laddade ner den igår och den hämtade automatiskt ner Samsung Pay då. Men igår fick jag felmeddelande om att det inte fanns stöd i min region. Men det ändrades nu i morse.

Om du inte kan hitta Samsung Pay föreslår jag att du kollar i Galaxy Apps istället för Google Play.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Samma för mig så var tvungen att kolla upp det.

Samsung pay betan går bara att göra på telefoner som är avsedda för Nordiska marknaden så om din telefon inte har nordisk mjukvara(NEE/HTS) Så kommer det inte fungera förens de landet din telefon kommer ifrån också fixar Samsung pay.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk

Någon som prövat mot magnetremsa ännu?

Det som är bra med Samsung Pay är att man kan betala i alla kortterminaler och inte bara med NFC. Dock är det inte många Samsungtelefoner som stödjer detta så har svårt att se att det blir väldigt stort i Sverige, landet där alla har iPhones.

Har inte prövat det själv men tycker det verkar oerhört smidigt. Framförallt om jag kan inom en snar framtid kan ha ICA-kortet, träningskortet etc. i telefonen.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

ändrade länk text

Synd att min bank, Länsförsäkringar bank, inte stödjer Samsung Pay ännu. Riktigt kasst asså, var taggad på att testa appen på maxi eller nån annan butik för att se ifall det fungerar där.

Ifall ni har problem med att fixa Samsung Pay på eran Galaxy S7, Edge, A5 så vet jag inte varför, men när jag först sökte upp Samsung Pay så kom jag till Play Store och det stod att min telefon inte fungerade med den appen. Jag tänkte sedan kolla om updaten hade kommit och det hade den, android 7.0 lollipop. Jag installerade den innan och då fanns Samsung Pay där så den startade upp den. Sedan vill den att jag skulle gå med i betan, och jag blev redigerad till denna sidan: http://samsungpay-login.t.cheil.pl/

Där skrev jag in min mail och mitt konto var nu aktiverat till att använda Samsung Pay, jag startade upp min Samsung Pay app och då fick den uppdatera till senaste versionen. Sedan var jag inne och jag fick välja att scanna av mitt kort men den hade fel på expire date, awkward

Sedan lade jag till kortet och fick tillbaka att min bank inte stödjer Samsung Pay, eller något likt de. Just nu är det endast Nordea, SEB och Eurocard som stödjer Samsung Pay och snart kommer de andra bankerna, hoppas jag.

Finns även en bildmobil.se där de visar hur det ser ut när man betalar.

Permalänk

Har en Samsung galaxy s6 edge plus, är det någon som har testat att försöka få det att fungera på s6?

Permalänk
Medlem

Tänkte testa betan på S7 Edgen, men när jag knappar in min epost får jag en informationssida som säger att jag är registrerad och kan starta om Samsung Pay-appen, men när jag gör det får jag bara börja om från början som någon slags oändlig loop.

Någon som har samma problem och har ev en lösning? Omstart av telefonen hjälpte föga.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Hucke:

Tänkte testa betan på S7 Edgen, men när jag knappar in min epost får jag en informationssida som säger att jag är registrerad och kan starta om Samsung Pay-appen, men när jag gör det får jag bara börja om från början som någon slags oändlig loop.

Någon som har samma problem och har ev en lösning? Omstart av telefonen hjälpte föga.

Vad har du för CSC/Region? Detta spelar hyffsat stor roll. Är land/region inställt på Sverige? Appen installerad?

Permalänk
Medlem

@tcntad: Dum fråga kanske, men hur kollar jag det?
Har fått den från jobbet så antar att det inte är smuggeltelefoner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

@tcntad: Dum fråga kanske, men hur kollar jag det?
Har fått den från jobbet så antar att det inte är smuggeltelefoner

*#1234#

Skriv sedan ut hela CSC här så kan någon säkert kolla upp det.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Stämmer det att S8:antar nått magiskt magnet-chip inbyggt som gör att den kn emulera att man "drar" kortet i läsaren?
Detta skulle ju i så fall vara det bästa som hänt pay-tjänsterna hittills eftersom den då bli "kompatibel" med alla automater.

Jg har ju ett sånt "blipp"-mastercard,men det är ungefär 1 handlare av 100 som har terminaler som klarar det så det är ju helt useless.
Lär ju vara många många år innan handlarna har bytt ut till terminaler som klarar av alla "pay" system som nu kommer :/

Permalänk

Jag har en Samsung S6 och jag kan inte hitta Samsung Pay appen i varken Google play eller Galaxy apps, någon annnan med S6 som fått det att fungera eller är den inte kompatibel?

Visa signatur

ASUS STRIX B450-F, AMD Ryzen 5 2600, Asus Radeon RX Vega 56 Strix, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000Mhz, Corsair RM750x, Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Stämmer det att S8:antar nått magiskt magnet-chip inbyggt som gör att den kn emulera att man "drar" kortet i läsaren?
Detta skulle ju i så fall vara det bästa som hänt pay-tjänsterna hittills eftersom den då bli "kompatibel" med alla automater.

Det stämmer. Tekniken kallas MST och emulerar magnetremsan på vanliga kort. Även S7an har den funktionen (+ några andra mindre intressanta Samsung modeller).

Skrivet av Jonathan0101:

Jag har en Samsung S6 och jag kan inte hitta Samsung Pay appen i varken Google play eller Galaxy apps, någon annnan med S6 som fått det att fungera eller är den inte kompatibel?

S6an har tydligen inte MST stöd, och kommer således inte stödja Samsung Pay.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av BasseBaba:

Jg har ju ett sånt "blipp"-mastercard,men det är ungefär 1 handlare av 100 som har terminaler som klarar det så det är ju helt useless.
Lär ju vara många många år innan handlarna har bytt ut till terminaler som klarar av alla "pay" system som nu kommer :/

S6 och nyare, ja.. Kallad MST-emulering.
Googla på och läs mer!

Edit; Det var försent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

S6 och nyare, ja.. Kallad MST-emulering.
Googla på och läs mer!

Edit; Det var försent.

Som jag förstått det så har inte Europeiska/nordiska? S6an stöd för MST och därför släpper dem inte Samsung pay till S6an i Eu/Norden.

Amerikanska versionen ska ha det

Visa signatur