Dator Säljes, i7, GTX1060, 16GB RAM, 250GB SSD.

Permalänk
Medlem

Dator Säljes, i7, GTX1060, 16GB RAM, 250GB SSD.

Tjena!

Jag uppgraderade min burk nyligen, men suget efter en ny är ändå kvar (Beroende på vad jag kan få för den gamla)

Burken presterar alldeles utmärkt och kan rekomendera den till alla som kanske inte tycker det är värt att köpa en helt ny burk från butik.

Kabinett: Fractal Define C
Moderkort: Asrock Z87 Extreme 4
CPU: Intel i7 4770K @ 3.5GHZ (Ej klockad)
Kylning: Bequiet Pure Rock, chassifläktar är också Bequiet och inte Fractal orginal.
SSD: Samsung SSD EVO840 250GB
GK: ASUS 1060 6GB Strix Gaming OC (Aura belysning)
Minne: 16GB
Nätagg: Corsair TX750W Modulärt
OS: Windows 10 64Bit (Original licensen är Windows 7 tror jag, men uppgraderad)

Skulle man installera om burken, så blir det automatiskt windows 10, går ej att nedgradera igen.

Hoppas jag inte glömt något, lägg ett PM om ni har några frågor.

Datorn inköpt vid release av BF4 (Oktober 2013)
Bytte från GTX770 till 1060 i December
Bytte Chassi nu i Januari.

Tänkte köra lite budgivning, men vi kan väl börja på 7000:-

/Andreas

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Vill inte vara den som är den, men jag tror inte att 7000 är ett bra startbud på SweC. Burken har alldeles för gamla och/eller låga komponenter för att gå för ett sådant högt pris. Mobo+CPU är från releaser 2013-2014.....

Det enda som höjer värdet på burken är GPU'n och den är inte högpresterande heller. Gissar på att du får sänka till startbud 4000 för att få något vettigt för den här på SweC.

Annars är det smartare att testa blocket, då okunnighet brukar leda till att man betalar lite högre.

Lycka till

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad av något i den här stilen, och bor även i gbg. Men jag får ta och hålla med ovanstående angående priset, trots att det här är exakt vad jag vill ha tycker jag 7000 är för mycket.

Kan starta budgivningen på 5000:- och jag hämtar den i gbg(?) annars.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@TrAZZeL: Inget byte, tack ändå

Permalänk
Medlem

@4.0: Tjena, trodde ärligt talat den var värd mer. Hoppet blir för stort mellan 5000 och en ny burk. Jag låter annonsen ligga kvar, blir det inga fler bud så får jag nog behålla den istället.

Permalänk
Medlem

@Addegbg: Har precis byggt en liknande åt min brorson hade denna annons kommit för 2v sedan hade jag varjefall lagt bud på denna
Kom inte under 7000 trots beg processor och minnen

Permalänk
Medlem

Inte sugen och sälja delarna separat?
Är isåfall sugen på chassi+psu

Permalänk
Medlem

@Gh0sTy^: Möjligen om det är någon som är intresserad av att köpa resterande komponenter löst.. annars styckar jag helst inte upp det. Vi kan avvakta. Vad betalar du för dom delarna isåfall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Addegbg:

Tjena!

Jag uppgraderade min burk nyligen, men suget efter en ny är ändå kvar (Beroende på vad jag kan få för den gamla)

Burken presterar alldeles utmärkt och kan rekomendera den till alla som kanske inte tycker det är värt att köpa en helt ny burk från butik.

Kabinett: Fractal Define C
Moderkort: Asrock Z87 Extreme 4
CPU: Intel i7 4770K @ 3.5GHZ (Ej klockad)
Kylning: Bequiet Pure Rock, chassifläktar är också Bequiet och inte Fractal orginal.
SSD: Samsung SSD EVO840 250GB
GK: ASUS 1060 6GB Strix Gaming OC (Aura belysning)
Minne: 16GB
Nätagg: Corsair TX750W Modulärt
OS: Windows 10 64Bit (Original licensen är Windows 7 tror jag, men uppgraderad)

Skulle man installera om burken, så blir det automatiskt windows 10, går ej att nedgradera igen.

Hoppas jag inte glömt något, lägg ett PM om ni har några frågor.

Datorn inköpt vid release av BF4 (Oktober 2013)
Bytte från GTX770 till 1060 i December
Bytte Chassi nu i Januari.

Tänkte köra lite budgivning, men vi kan väl börja på 7000:-

/Andreas

Läs hela annonsen här

bUDAR 5000 fINA RIKsDALer kompis!

Må väl.

Permalänk

Eftersom @Gh0sTy^ kunde tänka sig köpa PSU och Chassi seperat, passar jag då också på att informera om att jag gärna kan köpa ram-minnet seperat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bustycores:

Eftersom @Gh0sTy^ kunde tänka sig köpa PSU och Chassi seperat, passar jag då också på att informera om att jag gärna kan köpa ram-minnet seperat.

Datorn kvar?
Fortfarande sugen på psu o chassi

Permalänk
Medlem

@Gh0sTy^: Tjena, jag har bestämt mig för att inte sälja några lösa delar. Får jag inte sålt hela datorn, så behåller jag den. Tack ändå.

Permalänk

tjenare budar 5600+frakt;)
(om det är okej att du vill skicka den)