Stor brist på NES Classic (here we go again Nintendo...)

Permalänk
Skrivet av HeroSthlm:

Lyckades få en Ellos hade 6 st i lager när jag ringde nyss och de säger att jag ska få den levererad nu på måndag
Någon som vet om jag behöver beställa en adapter till den? På ingen annan site står det att man ska behöva beställa en ac adaptor, men hos ellos gör det det.

Jag fick ingen AC med, dock har jag hört att vissa fått det, väldigt märkligt. Jag klarar mig utmärkt med USB-kopplingen dock. Jag har inte ens sett nånstans där de säljer separata AC adaptrar...?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design North TX, AMD Ryzen 7800X3D 4,2ghz 104MB, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming, ASUS Geforce RTX 4080 Super 16GB TUF Gaming, Kingston Fury Renegade M.2 2TB, Kingston Fury Beast 32GB DDR5, LianLi Galahad liquid cooler, BeQuiet RGB fan, Q-Pad MK 95 tangentbord, Q-Pad mus, Acer 27' skärm.

Permalänk

@DiSNEYN: B16 x H7,5 x L22 (cm) [+ några millimeter på B och L som jag inte orkar räkna med]

Permalänk
Medlem
Skrivet av EquinoXXX:

Jag fick ingen AC med, dock har jag hört att vissa fått det, väldigt märkligt. Jag klarar mig utmärkt med USB-kopplingen dock. Jag har inte ens sett nånstans där de säljer separata AC adaptrar...?

AC-adapter ingår bara i boxar avsedda för den amerikanska marknaden. I Europa och Asien så ingår det inte.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Går att fixa. https://www.gamereactor.se/nyheter/421593/Lagg+till+nya+NES+C...

Hade jag vetat så kunde jag kunnat köpa med en till dig!

Den finns dock faktiskt att köpa lite billigare här (där kostade den ca 1100): http://www.play-asia.com/nintendo-classic-mini-famicom/13/70a...

Det är så jag kör min NES mini just nu.

Däremot så har ju NES Mini fördelen över FC Mini att man kan skaffa antingen förlängningskablar (skall beställa) eller ännu bättre (och lite modernare) diverse trådlösa Bluetooth-kontrollers. Har själv beställt denna: https://www.webhallen.com/se-sv/spel/ovrigt/261333-8bitdo_nes...

En annan fördel med NES Mini och originalkontrollen är att de är 100% full storlek jämfört med FC Mini (där de krympt kontrollen till vad jag tyckte kändes vara en grymt obekvämt liten nivå, och jag har ändå ganska små händer).

Så du måste nog till med lödkolven om du skall få ordning på FC Mini (om du inte skall ha den som ett rent samlarobjekt).

D-paden är usel på nes30n, trycker du uppåt går gubben frammåt.

Två riktningar (signaler) aktiveras vare du trycker uppåt höger vänster eller neråt 8bitdo snes varianten har inte detta problem men det verkar som alla nes30 kontroller har det, testat 3 olika själv och finns mycket om det på nätet.

Så jag varnar köp classic mottagare lös istället för bundlad med nes30n och använd antingen 8bitdo snes varianten eller kontrollen du fick med kopplat till en wiimote istället eller någon annan kompatibel lösning.

Permalänk
Medlem

@fredl: dock så kommer det inte ske flera släpp i sverige vad jag ar fått höra.. utan en del återförsäljare rekommenderar att man vänder sig till europa marknaden

Permalänk
Medlem

Hehe, var inne hos en handlare igår och skulle köpa Horizon, och vad ser jag stående på hyllan bak snubben. 3 st Classic. Jag köper alla 3 och frågar hur många han har... snubben har 8 till i lager

Ska dit och köpa ett par till och slänga ut på blocket

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

Hehe, var inne hos en handlare igår och skulle köpa Horizon, och vad ser jag stående på hyllan bak snubben. 3 st Classic. Jag köper alla 3 och frågar hur många han har... snubben har 8 till i lager

$$$

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

Tittar man på tradera verkar marknaden ha mättats av ordentligt. Ligger säkert 20+ där. Men du kan säkert få något hundring extra men inte 1000kr över ordinarie pris som tidigare.

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på bra ställe att beställa konsolen från utlandet? Har även sett att det finns "moddade" konsoler med massa spel på. Någon som testat och vet om dessa moddar funkar bra?

Permalänk
Medlem

Jag hittade en för 950kr inkl frakt på ebay. Såg att det fanns för ca 1050kr-1100kr inkl frakt just nu. Priset varierar dagligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pake:

Jag hittade en för 950kr inkl frakt på ebay. Såg att det fanns för ca 1050kr-1100kr inkl frakt just nu. Priset varierar dagligen.

Kollat lite där också, kan få moddad med 600 spel för 1350kr. Tyckte det verkar mycket prisvärt, förutsatt att det funkar bra då!?

Permalänk
Medlem

Hur ser tillgången ut nu egentligen? Jag fick en förbeställning i julklapp och det har gått över 2 månader sen dess, fortfarande inget ljus i tunneln?

Samtidigt så har jag fått uppfattningen om att Nintendo skulle lägga ner tillverkningen av classic? Så är det lönt att stå kvar i någon kö egentligen?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Hur ser tillgången ut nu egentligen? Jag fick en förbeställning i julklapp och det har gått över 2 månader sen dess, fortfarande inget ljus i tunneln?

Samtidigt så har jag fått uppfattningen om att Nintendo skulle lägga ner tillverkningen av classic? Så är det lönt att stå kvar i någon kö egentligen?

Verkar oklart. Har sagts att det ska komma "en batch" till enligt Bergsala. Men sen verkar vissa, typ Ellos, icahemma och Toys r us få in lite mindre kvantiteter då och då.

Finns lite artiklar att läsa på FZ.se.

Själv står jag kvar i kön, blir en bonus om den kommer

Utöver det ställer jag mig tvekande till hela denna "ska sluta tillverkas". Kanske bara är nått hypeförsök? Verkar ju orimligt idiotiskt att sluta tillverka nått som säljer allt som levereras... även förlängningskablar och extra kontroller går ju åt direkt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

D-paden är usel på nes30n, trycker du uppåt går gubben frammåt.

Två riktningar (signaler) aktiveras vare du trycker uppåt höger vänster eller neråt 8bitdo snes varianten har inte detta problem men det verkar som alla nes30 kontroller har det, testat 3 olika själv och finns mycket om det på nätet.

Så jag varnar köp classic mottagare lös istället för bundlad med nes30n och använd antingen 8bitdo snes varianten eller kontrollen du fick med kopplat till en wiimote istället eller någon annan kompatibel lösning.

Skall kolla upp detta. Bra att du varnade för det.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Utöver det ställer jag mig tvekande till hela denna "ska sluta tillverkas". Kanske bara är nått hypeförsök? Verkar ju orimligt idiotiskt att sluta tillverka nått som säljer allt som levereras... även förlängningskablar och extra kontroller går ju åt direkt..

Jo, det kan ju faktiskt vara att de medvetet smugit ut lite falska rykten för att förlänga hypen!

Först tror man att de är korkade, men sedan kanske det visar sig att de faktiskt är smartare än man tror (och vi dumma konsumenter som blir lurade).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av vongen:

Är det någon som lyckats hitta extra originalcontroller i lager någonstans?

Ser att CDON har inne på lager just nu, men personligen så tycker jag att priset på 295.- är lite för högt för att vara en sladdkontroll (tycker att 100-200 känns mer inom det rimliga):
http://cdon.se/leksaker/handkontroll-nes-original-p39356181

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Ser att CDON har inne på lager just nu, men personligen så tycker jag att priset på 295.- är lite för högt för att vara en sladdkontroll (tycker att 100-200 känns mer inom det rimliga):
http://cdon.se/leksaker/handkontroll-nes-original-p39356181

Läs beskrivningen:
"Extra handkontroll till Nintendo 8-bit original konsol. - 1 års garanti - (Obs passar ej NES Mini)"

Detta är alltså inte en handkontroll till NES Mini, utan till orginalet från 85.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokas:

Läs beskrivningen:
"Extra handkontroll till Nintendo 8-bit original konsol. - 1 års garanti - (Obs passar ej NES Mini)"

Detta är alltså inte en handkontroll till NES Mini, utan till orginalet från 85.

Ouch! Vilken miss av mig... Bra att du såg det!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Tack så grymt mycket för tipset!

Visste att det var en bra ide att vakna tidigt idag

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem

Men jag orkar inte min otur!! La en i korgen, allt gick bra, skulle betala, men så krånglar BankId. När jag försöker igen är varan slut. Fantastiskt...

Men tack för tipset!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flutters:

Tack så grymt mycket för tipset!

Visste att det var en bra ide att vakna tidigt idag

Jag la nyss en beställning och direkt efter var den slut i lager. Fick jag den sista? Hoppas det inte strular...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

679 kr var grymt pris också. Spelar iof mindre roll för min del när den ändå är slut. Men ändå.
Är inte strax under 800kr normalpris? Verkar onödigt att sänka den en hundring när efterfrågan fortfarande är så mycket högre än tillgången.
Får hoppas att det fortsätter att komma konsoler lite då och då.
Borde vara svårare för "scalpers" att sälja till överpriser sen när det finns 20 miljoner NES Classic Mini i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

679 kr var grymt pris också. Spelar iof mindre roll för min del när den ändå är slut. Men ändå.
Är inte strax under 800kr normalpris? Verkar onödigt att sänka den en hundring när efterfrågan fortfarande är så mycket högre än tillgången.
Får hoppas att det fortsätter att komma konsoler lite då och då.
Borde vara svårare för "scalpers" att sälja till överpriser sen när det finns 20 miljoner NES Classic Mini i Sverige.

Japp. Normalpris är 790. Vissa, som tex. TrU tar 850.

Märkligt att ICA sänker priset under normalpris på en produkt som de inte kan leverera nog av för att möta efterfråga, men det är ju deras "business" och bara tacka och ta emot för de som lyckas köpa!

Jo, får de bara levererat klart de som väntar på beställning (och inte tröttnat), så kan nog efterfrågan snart vara någorlunda mättad. Så blir inte förvånad snart om "scalp-auktionerna" kommer ner kraftigt i pris och blir mer svårsålda.

Visa signatur

Permalänk

Får hoppas att man själv får sitt i EX 31e mars från elgiganten. annars kommer jag bli riktigt besviken.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Får hoppas att man själv får sitt i EX 31e mars från elgiganten. annars kommer jag bli riktigt besviken.

När beställde du?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 3 XL Ambience Pro | Intel i9 14900KF
Arctic Liquid Freezer III Pro 360
ASUS ROG Strix Z790-E Gaming WIFI II | ASUS ROG Astral RTX 5080 OC
Corsair Vengance DDR5 7000 MHz 2x16 GB | Samsung 990 Pro 1TB
ASUS 27" ROG Strix XG27UCG | Phanteks AMP GH 1200W Platinum

Permalänk
Skrivet av Ted72:

När beställde du?

typ dem 22 förra månaden, och snackade med kundtjänst som sa att "borde få den kring 30e mars" men att de inte var 100%.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

typ dem 22 förra månaden, och snackade med kundtjänst som sa att "borde få den kring 30e mars" men att de inte var 100%.

Beställde också från elgiganten den 22/2.. Håller tummarna också att man får den med nästa leverans som de får in..

Någon som har beställt från elgiganten och fått sin konsol eller har ni hamnat i en evighetskö?

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

Min beställning lades några dagar innan julafton på Elgiganten, fortfarande inte hört något.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av Neon:

Min beställning lades några dagar innan julafton på Elgiganten, fortfarande inte hört något.

Hmm okej, men nästa skeppning verkar då vara runt 30e mars. Så du borde få din då, och vi andra med förhoppningsvis eftersom den tagits bort från hemsidan får man hoppats att dom tagit emot max beställning och alla får sin. Stog även i min order "i weblager 2017-03-30".

Visa signatur