Permalänk

fan de dära bygget vart brutalt nice faktist ^^

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg

Permalänk
Medlem

jag älskar detta galleri.. den kommer få hjälpa mig med lite mitt mini itx bygge kommer ha lite plattare design troligen dock

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem

Jag måste börja med att gå mot strömmen och säga att jag tycker ljuddämpningsmattorna är snygga, vidare tycker jag att det passade med ett så pass litet moderkort, såg cleant ut. Jag gillar färgkombinationerna, med dom vita täckplåtarna och fläktgallren. Än så länge en klockren 5:a. Dock gillar jag inte fram och baksidan. Hålen ser inte helt runda ut, fläktgallren som på insidan ger en stilren look, ser malplacerade ut på utsidan. Den svarta I/O plåten faller mig inte heller i smaken. Så det blir en 4.
Men från sidan grymt snyggt!

Visa signatur

Fungerar inte våld, använd mer våld...

Permalänk
Proffsmoddare

Tackar alla!

Skrivet av Pullman:

Jag måste börja med att gå mot strömmen och säga att jag tycker ljuddämpningsmattorna är snygga, vidare tycker jag att det passade med ett så pass litet moderkort, såg cleant ut. Jag gillar färgkombinationerna, med dom vita täckplåtarna och fläktgallren. Än så länge en klockren 5:a. Dock gillar jag inte fram och baksidan. Hålen ser inte helt runda ut, fläktgallren som på insidan ger en stilren look, ser malplacerade ut på utsidan. Den svarta I/O plåten faller mig inte heller i smaken. Så det blir en 4.
Men från sidan grymt snyggt!

Jo jag tycker också de blir bättre med ljuddämpningen, utan blir de en massa kablar vilket inte är fint alls. Hålet fram är inte helt runt de har du rätt i, sågade de med sticksåg vilket inte var de lättaste, speciellt inte när plåten är bockad så vart svårt att fästa den bra när man skulle såga. Hålet back är dock 100% runt eftersom de är laserskuret. Tack för kritiken! Det är sådan här kritik man söker, konstruktiv.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

snyggt, dock tyckte jag du gjorde "lådan" lite för stor jämtemot hur mycket plats delarna tar, men är väl kanske en smak sak

9/10

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av running_wild:

snyggt, dock tyckte jag du gjorde "lådan" lite för stor jämtemot hur mycket plats delarna tar, men är väl kanske en smak sak

9/10

Jo men som jag skrivit flera gånger förut så kunde jag inte bestämma formen själv eftersom jag hittade plexiglaset som de var.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Tackar alla!

Jo jag tycker också de blir bättre med ljuddämpningen, utan blir de en massa kablar vilket inte är fint alls. Hålet fram är inte helt runt de har du rätt i, sågade de med sticksåg vilket inte var de lättaste, speciellt inte när plåten är bockad så vart svårt att fästa den bra när man skulle såga. Hålet back är dock 100% runt eftersom de är laserskuret. Tack för kritiken! Det är sådan här kritik man söker, konstruktiv.

Problemet med ett hål som inte är 100% runt är att när man sätter ett fläktgaller som ÄR runt ovanpå har man ju en väldigt bra referens och man ser direkt att hålet inte är runt. Jag skulle nog ha satt något över för att dölja hålet som exempelvis nått sånt här:

eller försöka klä in hållet med något för att ge det illusionen av att det är runt.

Visa signatur

Fungerar inte våld, använd mer våld...

Permalänk
Medlem

Inga planer på att frosta plexit?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KRQKAN:

Inga planer på att frosta plexit?

Nä de har jag inte. Tycker de blev rätt bra som de är nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Riktigt schysst datorbygge! Man kan se att du lagt ner tid och tålamod på det!

Permalänk
Medlem

Hej!
coolt bygge, men några funderingar:

* varför måste lådan vara så stor? du har fyllt den med 35-40% grejjer, kunde vart väldigt mycet mindre i volym
* måste allt lysa som satan, ska man inte använda datorn eller är det fel tänkt av mig?

annars snyggt gjort och bra tänkt.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av rmd:

Hej!
coolt bygge, men några funderingar:

* varför måste lådan vara så stor? du har fyllt den med 35-40% grejjer, kunde vart väldigt mycet mindre i volym
* måste allt lysa som satan, ska man inte använda datorn eller är det fel tänkt av mig?

annars snyggt gjort och bra tänkt.

Har skrivit om detta i flera kommentarar innan, och de står också i beskrivningen om du läst den. Jag hittade plexiglas biten som den var. Jag kan inte ändra storleken på den.

De där med lysande fläktar osv i datorer är ju en ständig fråga. Jag själv tycker att i vanliga datorchassin man köper så passar de inte, dom tycker jag ska vara helt stilren. Men i custom byggen som till exempel de här så tycker jag de kan passa. För att lysa upp insidan lite osv. Men de är ju förstås en smaksak.

Tack

Visa signatur

Permalänk

Läcker!

Visa signatur

Stationär: Intel i5 3570k | Asus GTX 660Ti | Corsair vengence 1866Mhz 16 gb | Asus P8Z77-V PRO | Corsair 850w HX MDPC-X mod | 120 gb OCZ Vortex | 250 gb samsung | 1 tb samsung F3 | 750 gb samsung | WD 500 gb | Windows 7 Ultimate x64
Laptop: Macbook Pro Retina 13" (late 2013)

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Slibbiano:

Tackar!

Visa signatur