Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Medlem

Har sett på reddit att folk får deals på pro controllers när deras vänstra joy con strulat.. Finns det något liknande erbjudande här i Sverige?

Om inte - var bör jag vända mig för bästa lösning? Elgiganten (där jag köpte den) ?

Min vänstra joy con driver mig till vansinne, den har sitt eget liv och tappar uppkopplingen med min Switch konstant.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av YaKoStar:

Har sett på reddit att folk får deals på pro controllers när deras vänstra joy con strulat.. Finns det något liknande erbjudande här i Sverige?

Om inte - var bör jag vända mig för bästa lösning? Elgiganten (där jag köpte den) ?

Min vänstra joy con driver mig till vansinne, den har sitt eget liv och tappar uppkopplingen med min Switch konstant.

Vänd dig till Elgiganten vet inte om Bergsala Nintendo kan hjälpa dig sist jag pratade med dem fick jag ingen adekvat hjälp.
Påpeka att andra har fått deal/kompensation och fråga om det är möjligt att du med kan få detta.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Finns en ny patch att ladda ned går automatiskt men jag gjorde det manuellt:

Patch 2.1.0

"Improvements Included in Version 2.1.0

General system stability improvements to enhance the user's experience"

Permalänk
Medlem

@Tiamat: Um det där tycker jag låter som allt det som kom i patchen på releasedagen... eller är jag helt fel ute?

edit: jag som är dum i bollen, det var patchnotes för både första och andra patchen. Doh!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Lind78:

@Tiamat: Um det där tycker jag låter som allt det som kom i patchen på releasedagen... eller är jag helt fel ute?

edit: jag som är dum i bollen, det var patchnotes för både första och andra patchen. Doh!

Ah kan redigera bort den gamla såg själv inte det men det är en liten patch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Finns en ny patch att ladda ned går automatiskt men jag gjorde det manuellt:

Patch 2.1.0

"Improvements Included in Version 2.1.0

General system stability improvements to enhance the user's experience"

Ja vissa säkerhetshål i webbläsaren blir åtgärdade om du uppdaterar till 2.1.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Damponmyboard:

Stjärnan är där, men känns lite konstigt att börja/fortsätta där😂

Hehe, är ju ganska vanligt med Open World-titlar att man fortsätter strax innan point of no return. Lika i Zelda 3 med exempelvis.

Lätt spoiler om slutet:

Jag hade gillat om man fick en liten epilog efter att ha klarat spelet. Tänker på Zelda 3 återigen här, den lilla snutt man fick se lämnade ändå lite att önska.

Dold text
Skrivet av Tiamat:

Spelat Zelda och Skylanders lämnade tillbaka Super bomberman tyckte det var för dyrt så jag köpte Binding Isaac + aftrebirth som inte har kommit än. Kommer att köpa Snake pass imorgon US release idag EU Onsdag var lite sugen på Little inferno få se om jag fixar det med.

Snake Pass blir det nog ett köp av för min del, beror lite på vad det kommer kosta. Blir att köpa i "Svenska" butiken, orkar inte med att krångla med extra konton ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Spelat Zelda och Skylanders lämnade tillbaka Super bomberman tyckte det var för dyrt så jag köpte Binding Isaac + aftrebirth som inte har kommit än. Kommer att köpa Snake pass imorgon US release idag EU Onsdag var lite sugen på Little inferno få se om jag fixar det med.

Några kommentarer på hur skylanders fungerar till Switch? Känns som ett mycket troligt köp vid nåt tillfälle när jag väl köpt Switch och spelat klart "måstespelen".

Permalänk

dags att skaffa en då!

Visa signatur

Acer Predator X34, AsusX99 Rampage V Extreme, Intel Core i7-5930K, HyperX Predator DDR4 3000MHz 16GB, MSI GeForce GTX 1080 Founders Edition 8GB, Samsung 950-series PRO 512GB M.2 NVMe. Intel SSD 180GB 530 X2, Corsair Obsidian 750D, EVGA SuperNOVA P2 1200 W, Razer DeathAdder Chroma, Corsair K70 RGB MX Red, Corsair VOID Wireless SE RGB, Corsair Hydro H80i, Microsoft XboxOne Gamepad + Wireless Adapter PC.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av martinot:

Ojdå, blev snabbt men fel. 🙂

Frågan var riktad till @anon5930

hehe ingen fara!

Skrivet av anon5930:

Den är riktigt rejält, jag hade fått helt fel uppfattning om fodralet innan jag fick hem den. Den är både tjock, relativt hård och i någon form av läder. Rejäl pjäs och Switchen känns säker i den. Fortfarande inte tagit med den utanför hemmet men när det väl händer så är jag inte oroad över skador eller liknande. Ganska billig med, med tanke på vad som ändå ingår. De där fodralen rymmer en del spel och SD-minnen, om man vill ha mer än ett SD-minne med sig. Och de får plats längst ner i fodralet. Finns även en ficka för kablage och hörlurar:
http://i.imgur.com/pN7WvS1.jpg
http://i.imgur.com/AO1NEmq.jpg

Den där såg ju mycket "bättre" ut än det officiella fodralet, mer plats för tillbehör dock är det officiella mer "cleant" i mitt tycke! Kommer nog inte bytta ut det! Tack för bilderna och inlägget!

Skrivet av anon5930:

Jag gjorde ett Ncase M1-bygge.

Roligt med fler Ncase M1 ägare! Är definitivt det roligaste bygget jag har gjort! mini-ITX ftw!

Vilka spel spelar ni? Har man missat något spel?

Just nu äger jag dessa spel till min Switch:

• I am Setsuna

• Blaster Master Zero

• Aca Neogeo Metal Slug 3

• The Binding of Isaac: Afterbirth+

• The Legend of Zelda: Breath of the Wild

• Super Bomberman R

• Voez

• Fast RMX

• Shovel Knight: Treasure Trove

• Snipperclips

Men spelar mest för tillfället The Legend of Zelda: Breath of the Wild och The Binding of Isaac: Afterbirth+!

Har "Has Been Heroes" förhandsbokat. Blev dock en vecka försening på lanseringen här i Europa.
Ser också fram emot Snake Pass som kommer ut imorgon!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Konsolgrävare

Snake Pass Air Realm Trailer

Release: 29 Mars

Has-Been Heroes Launch Trailer

Release: 4 April

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@mudde: Det funkade helt ok till Switch har inte spelat så mycket på det.
Alla funktioner är inte med på Switchen (ej fordon eller fällor).

Har testat Little inferno nu var lättare att spela på skärmen än joycon.

Permalänk

Just nu äger jag dessa spel till min Switch:

• I am Setsuna

• Blaster Master Zero

• Aca Neogeo Metal Slug 3

• The Binding of Isaac: Afterbirth+

• The Legend of Zelda: Breath of the Wild

• Super Bomberman R

• Voez

• Fast RMX

• Shovel Knight: Treasure Trove

• Snipperclips

Men spelar mest för tillfället The Legend of Zelda: Breath of the Wild och The Binding of Isaac: Afterbirth+!

Har "Has Been Heroes" förhandsbokat. Blev dock en vecka försening på lanseringen här i Europa.
Ser också fram emot Snake Pass som kommer ut imorgon!
[/quote]

Hur är i am setsuna?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Snake Pass blir det nog ett köp av för min del, beror lite på vad det kommer kosta. Blir att köpa i "Svenska" butiken, orkar inte med att krångla med extra konton ännu.

Det ska kosta 200:- såg det på e-shop såg inte snake pass på US sidan däremot Has been heroes 20 $.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Vet inte, men hade jag varit du så hade jag nog köpt en Pro-kontroller oavsett. Verkar som en väl värd investering om har en Switch.

Däremot så skadar det inte att du hör efter med Bergsala om de eventuellt också kan ordna en bra deal.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Någon som kör PowerSaves for Amiibo med Amiibo Powertags istället för att lägga ner 5000kr?

Jag är lite sugen, vet dock inte hur bra det fungerar.

Vad är vitsen med allt detta krångel? Varför säljer inte Nintendo dessa saker som vanliga in-game purchases i spelen, eller via e-shop?

Måste ju vara mycket smartare och betydligt mycket smidigare än att hålla på med dessa NFC-chip i dockor och andra mojänger.

Eller är det bara för att ha en bra ursäkt för att hålla på med dockor och leksaker?

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Det går att köpa snake pass nu.
Såg att den var uppe på US e-shop med nu

Permalänk
Konsolgrävare

Hur är i am setsuna?

Gillar verkligen grafiken och musiken, kan dock bli tjatigt efter en stund. Spelet är rätt så roligt om man kör lite då och då annars blir det rätt så enformigt. Så jag rekommenderar att vänta tills priset har gått ner innan man införskaffar sig spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Vad är vitsen med allt detta krångel? Varför säljer inte Nintendo dessa saker som vanliga in-game purchases i spelen, eller via e-shop?

Måste ju vara mycket smartare och betydligt mycket smidigare än att hålla på med dessa NFC-chip i dockor och andra mojänger.

Eller är det bara för att ha en bra ursäkt för att hålla på med dockor och leksaker?

Oavsett om man vill ha dockor eller inte, så tillverkar Nintendo alldeles för få vilket leder till helt galna priser.

Själv är jag bara intresserad av gearen som dockorna ger i Zelda BotW som inte går att få tag på på något annat sätt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Själv är jag bara intresserad av gearen som dockorna ger i Zelda BotW som inte går att få tag på på något annat sätt...

Det går fint att låna Amiibos från vänner för att låsa upp prylar. Själv har jag precis fått alla "of the Wind" prylar inkl. boomerang ifrån min Toon Link Amiboo.

Vi är ett gäng i Stockholm som brukar ha 3DS-träffar och det lär bli Switch nästa gång! Sitter ofta på något café inne i stan eller vid Liljeholmen

Permalänk
Medlem

Ååå vad jag längtar till att det ska komma ännu ett erbjudande om Nintendo Switch + BoTW för 3999kr. Sitter och kollar dagligen på alla möjliga sidor och hoppas på att det ska dyka upp någon form av kampanj. Då slår jag till! 😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Det går fint att låna Amiibos från vänner för att låsa upp prylar. Själv har jag precis fått alla "of the Wind" prylar inkl. boomerang ifrån min Toon Link Amiboo.

Vi är ett gäng i Stockholm som brukar ha 3DS-träffar och det lär bli Switch nästa gång! Sitter ofta på något café inne i stan eller vid Liljeholmen

Ofan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Två svar:

1. Barn.
2. Samlarbeteende.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Lite bilder på eventuellt fysiska spel:

18 årsgräns på Batman

Du kan rösta nedan om du vill att Monster Boy ska komma som fysisk kopia:

Monster Boy Vote

Permalänk
Konsolgrävare

Någon som har hunnit testa Has Been Heroes (US e-Shop) eller Snake Pass ännu?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

Någon som har hunnit testa Has Been Heroes (US e-Shop) eller Snake Pass ännu?

Har testat Snake pass tycker det är svårt att styra ormen sen att plocka alla saker på varje karta var inte lätt. Kan ju iofs spela om kartorna.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Riktigt najs fick nyss mina två stycken Binding of Isaac afterbirth + en vecka senare än andra här
Bok + stickers var med.

Permalänk
Medlem

Känns ju B när nintendo själva hade med toa-scenariot i deras reklamkampanj Sicken originell idé att bara göra om det.

Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | RTX 2080 Ti Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Känns ju B när nintendo själva hade med toa-scenariot i deras reklamkampanj Sicken originell idé att bara göra om det.

Tanken känns väl som att visa att det är lite bisarrt att Nintendo ens hade med toa-scenariot i sin glättiga reklamfilm. Jag vetefan om jag tycker det är så fräscht att ta med den när man sitter och skiter, speciellt om man sedan tar med den på grillparty hos grannen och alla ska turas om att hålla i den...