Permalänk
Medlem

Problem med internetforum

Hej.
Brukar läa och skriva lite på ett amerikanskt forum. Ett Pick-Up forum.
Men nu vill varken firexox eller crome, öppna sidan. Har mobilt bredband från telia.
Prövar jag med telefonen kommer jag heller inte in, om jag kör på wifi, från det mobila bredbandet, men kopplar jag ifrån wifi och kör på telefonens 4g, så kommer jag in. Är det någon inställning som ändrats i det mobila bredbandet. Har tittat men inte sett något konstigt, men är inte helt säker på vad jag ska titta efter heller.
Tacksam för råd.

Permalänk
Rekordmedlem

Det kanske beror på ipnumret, det kan finnas nån spärr på forumet som stoppar dig för att du byter ip/plats för snabbt men det kan kanske även bli problem om du sitter bakom CGN vilket är väldigt vanligt om du kör via mobilt bredband.
Kolla upp vad ipnumret säger om dig och kolla även upp om du har ett CGN ip på wananslutningen. (ip börjar med 10.64)

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.