Problem efter uppgradering Windows 10 Creators update

Permalänk
Medlem

Problem efter uppgradering Windows 10 Creators update

Efter uppgradering fungerar ej funktionen skapa ny folder genom högerklick - Nytt - Folder. När jag markerar "Nytt" så stänger fönstret ner. Är ju inget jätteproblem då tangentbords kommandot för ny folder fungerar.
Men det är ju något som behöver rättas till. Någon som vet hur? Har utfört alla uppdateringar som publicerats direkt efter releasen.

Permalänk
Medlem

Du verkar inte vara ensam när man kollar runt lite, jag hittade en tråd som låter snarlikt ditt problem och en kille postade den här guiden:

https://www.tenforums.com/tutorials/8012-add-remove-new-conte...

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Du verkar inte vara ensam när man kollar runt lite, jag hittade en tråd som låter snarlikt ditt problem och en kille postade den här guiden:

https://www.tenforums.com/tutorials/8012-add-remove-new-conte...

Hej Gurk. Tack för ditt inlägg. Testade de varianter som du länkade till. Den fixen var ju från början av 2016 så det verkar som att det ändrats en del i os:et. För det fungerade inte. Men det verkar ju som du också såg att det är ett vanligt problem. Du visade mig i rätt riktning, så jag ska söka vidare...
Tack

Permalänk
Medlem

Med tanke på att den officiella releasen är imorgon får vi nog räkna med lite barnsjukdomar tills man hotfixar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Låter som mitt problem. Kunde inte högerklicka alls. Detta fungerade för mig:

http://home.bt.com/tech-gadgets/computing/has-your-windows-10...

Testa steg 2 - "Reinstall all Windows apps"

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 2x16GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Låter som mitt problem. Kunde inte högerklicka alls. Detta fungerade för mig:

http://home.bt.com/tech-gadgets/computing/has-your-windows-10...

Testa steg 2 - "Reinstall all Windows apps"

Hej Muyfa666
Bra tips. Vill inte sabba nånting i mina Windows appar för tillfället. Allt fungerar bra förutom att använda "Nytt" i contextmenyn. Så jag kan leva med att använda tangentbordskommandon för detta för tillfället och hoppas på att en snar uppdatering löser problemet.
Annars ska jag testa ditt tips. Använde du det för kontextmenyn eller problem med startmenyn?

Saludos

Ps. I de övriga konton på pc:n så fungerar det perfekt Ds.

Permalänk
Medlem

Båda. Det ändrade inget märbart för mina appar, men löste mina bekymmer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 2x16GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

Tycker det är trist att det blivit så här. Senaste versionerna så läser man om massa problem. När jag skulle uppdatera till Anniversery update så höll jag på att inte få igång skärmen på datorn.

Hur länge har det tänkt att vara så här? Skall det vara något strul varje gång man uppdaterar datorn. Typ, surprise och se vilket problem du får denna gången.

Så var det inte med t ex Windows 7 eller XP. Man vågar ju fan inte uppdatera datorn längre. Nä riktigt dåligt av Microsoft, och då brukar jag verkligen inte vara den som klagar på MS.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Tycker det är trist att det blivit så här. Senaste versionerna så läser man om massa problem. När jag skulle uppdatera till Anniversery update så höll jag på att inte få igång skärmen på datorn.

Hur länge har det tänkt att vara så här? Skall det vara något strul varje gång man uppdaterar datorn. Typ, surprise och se vilket problem du får denna gången.

Så var det inte med t ex Windows 7 eller XP. Man vågar ju fan inte uppdatera datorn längre. Nä riktigt dåligt av Microsoft, och då brukar jag verkligen inte vara den som klagar på MS.

Håller med. En sådan elimentär funktion som startmenyn eller context menyn ska ju bara fungera. Dåligt är det av MS. Ok om gamla appar eller verktyg slutar funka.... men dessa funktioner är ju hjärtat