R9 290 crossfire problem i Overwatch

Permalänk
Medlem

R9 290 crossfire problem i Overwatch

Hejsan!

Har senaste tiden haft riktigt dryga problem när jag ska spela, spelar på skärmen i sign med 3840x2160 på medium settings och brukar ligga mellan 100-120 fps när den inte är låst.

Det som händer är att så fort jag är i "slutna" utrymmen som t.ex där man startar som attack eller defense som finns finns belysning eller linkande så blinkar den sjukt mycket och allt känns broken.
När jag låste fpsen på 80 så blev det lite bättre men absolut inte bra, men om jag stänger av ett kort och ställer ner till 1080 märker jag inte av något.

Frågan är om någon annan har liknande problem med crossfire? eller pallar inte mina kort ligga och köra på 100% under en lång period?

Mvh Sigge

Visa signatur

H440 Vit | Ryzen 1700 3.8ghz | ASUS PRIME X370-PRO | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Corsair CX750M 750W | 120gb intel 530 | Corsair Force GT 240GB | MSI 1080 GAMING X | BenQ 27" BL2711U UHD

Permalänk
Medlem
Skrivet av siggealm:

Hejsan!

Har senaste tiden haft riktigt dryga problem när jag ska spela, spelar på skärmen i sign med 3840x2160 på medium settings och brukar ligga mellan 100-120 fps när den inte är låst.

Det som händer är att så fort jag är i "slutna" utrymmen som t.ex där man startar som attack eller defense som finns finns belysning eller linkande så blinkar den sjukt mycket och allt känns broken.
När jag låste fpsen på 80 så blev det lite bättre men absolut inte bra, men om jag stänger av ett kort och ställer ner till 1080 märker jag inte av något.

Frågan är om någon annan har liknande problem med crossfire? eller pallar inte mina kort ligga och köra på 100% under en lång period?

Mvh Sigge

Det är Overwatch som är sämst med SLI/CF, inget fel på dina kort
Jag kör helt enkelt på bara ena kortet i Overwatch.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Det är Overwatch som är sämst med SLI/CF, inget fel på dina kort
Jag kör helt enkelt på bara ena kortet i Overwatch.

Tackar för svar!

Då vet jag det... surt när man nästan bara lirar OW att man då inte kan använda det man har :/
Men får gilla läget jag med och dra ner på upplösningen

Visa signatur

H440 Vit | Ryzen 1700 3.8ghz | ASUS PRIME X370-PRO | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Corsair CX750M 750W | 120gb intel 530 | Corsair Force GT 240GB | MSI 1080 GAMING X | BenQ 27" BL2711U UHD

Permalänk
Medlem

@siggealm: Testa följande inställningar under Graphics quality -> advanced

Dynamic reflections: vid låg eller av
Local fog: Låg eller av
Shadow detail: Låg eller medium (kan vara bra att ha för att lättare lokalisera med skuggor)

Renderscale 100% alternativt 75%

Resten av inställningarna spelar mindre roll, såvida VRAM räcker till. Effects detail kan ev. ge dippar när en eller flera ultis körs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av siggealm:

Tackar för svar!

Då vet jag det... surt när man nästan bara lirar OW att man då inte kan använda det man har :/
Men får gilla läget jag med och dra ner på upplösningen

Jo jag kör också till 90% bara OW, men kör 1440p iallafall med 100-150fps. Dra ner på inställningarna in-game, kanske inte ser lika fint ut men ger i många lägen ett övertag då buskar och träd blir glesare och även i vissa fall försvinner helt

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

@siggealm: Testa följande inställningar under Graphics quality -> advanced

Dynamic reflections: vid låg eller av
Local fog: Låg eller av
Shadow detail: Låg eller medium (kan vara bra att ha för att lättare lokalisera med skuggor)

Renderscale 100% alternativt 75%

Resten av inställningarna spelar mindre roll, såvida VRAM räcker till. Effects detail kan ev. ge dippar när en eller flera ultis körs.

Ska testa! Tack för tipset

Visa signatur