Får upp en svart ruta på skärmen som sedan försvinner på någon millisekund, vad kan det vara?

Permalänk

Får upp en svart ruta på skärmen som sedan försvinner på någon millisekund, vad kan det vara?

Kör Windows 10 och börjar bli grymt irriterad på en sak som sker med jämna mellanrum. Surfar jag, ser film eller ja vad som så dyker det upp en svart ruta på skärmen, tänk er typ kommandotolken, men den försvinner på någon millisekund, så jag hinner aldrig ta en prnt scrn för att se om det står något...

Har inget virus eller annat konstigt. Det enda är att Windows Prestanda & Hälsa visar att en drivrutin ev. inte fungerar korrekt. Device ACPI\INT33A0\0 requires further installation. Kan detta ha något med saken att göra?

Permalänk
Medlem

kan ha samma problem som här?:
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1477433-cmd-kommer-upp-...
Alltså office

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag hade precis samma problem, det dök upp i och med Creators Update.
Tabbade ur mig från CS när den dök upp och den jäveln försvann lika fort.
Kom upp ungefär var femte minut eller så.

Fick aldrig veta vad som gjorde det, men jag körde en windows update för två dagar sedan och den har inte dykt upp efter det.
Kan även påpeka att jag hade office installerat sedan tidigare, kanske var något med det som spökade också

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Hedersmedlem

@Potrovski *Rubrik förtydligad (§3.1)*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...