Gtx 1080 eller gtx 1080 ti

Permalänk
Medlem

@Sebbepojken: ett av mina 780 ti krashade innan garantin tog slut så komplett erbjöd mig en 1070 men jag betalade 3000kr extra så tog jag ut en Asus strix 1080 ti oc Demo

Permalänk
Medlem

Säg till om du fick högre fps med 1080ti.

Permalänk
Medlem

@VideoyGTX: jag testade lite olika spel exempel wildlands låg jag på stadigt 60 fps med allting på max med upplösning 1440p sedan maxade jag playerunknown's battlegrounds och där låg jag mellan 70-100 fps så jag tycker kortet presterar väldigt bra har ej hunnit testa så mycket än men hittills är jag väldigt nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiXTaX:

@FlashGordon: bra gjort 😀 du kommer säkert vara väldigt nöjd och märka stor skillnad och som du sa du kommer få ganska mycket pengar för ditt 1070 så det är lugnt.

Ångrade mig i sista sekund spelar bara fallout 4 så det hade blivit en kostsam uppgradering för smalt användande.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av TiXTaX:

@VideoyGTX: jag testade lite olika spel exempel wildlands låg jag på stadigt 60 fps med allting på max med upplösning 1440p sedan maxade jag playerunknown's battlegrounds och där låg jag mellan 70-100 fps så jag tycker kortet presterar väldigt bra har ej hunnit testa så mycket än men hittills är jag väldigt nöjd.

Då finns det ju ingen anledning att inte behålla det :). Bara vara nöjd!

Skrivet av FlashGordon:

Ångrade mig i sista sekund spelar bara fallout 4 så det hade blivit en kostsam uppgradering för smalt användande.

Tycker jag inte! Bytte du till 1440 skärm och sen med tanke på hur många otroligt grymma "HD" mods det finns till Fallout 4, det spelet kan bli skrämmande vackert.