Hej!
Mina behov:
*Spela musik på normalhög volym i olika rum - att flytta en bluetooth-högtalare är helt ok, så ofta är det inte. Bra ljud med bra snärt och djup i basen är viktigare än att den är liten. Planerar inte att ta den utanför huset.
* Någon gång ibland kunna spela på lite högre volym i vardagsrummet - men det kommer rätt långt ner på priolistan.
* Någon gång ibland kunna se en film/fotbollsmatch/program med hyfsat ljud. Har haft ett helt ok 5.1 i många år men det ligger på vinden och är nog redo att skeppas snart.. Vill ha ett smidigare system.
Jag lutar åt en soundbar + en bluetooth-högtalare samt en "smart-TV", och att slänga ut mina stora golvhögtalare, förstärkaren och den gamla LCD-TVn. Kan ev tänka mig två riktigt bra stereohögtalare och en ny stärkare om det innebär väsentligt höjd kvalitet, samt kanske en bluetooth-högtalare till de andra rummen. Då får jag dock inget TV-surround...
Budget? Runt tusenlappen för den lilla högtalaren och absolut Max 10k för resten (utom TVn). Men räcker 3-5k för ett helt ok system (T ex en soundbar) så är jag ju glad att få spara 5000
Vad råder ni mig till? Har inte hängt mer på flera år så det känns som en djungel!