Permalänk
Medlem

Frågor om Kina telefon!

Hej! Tänkte köpa en Xiaomi Redmi 4 Pro Prime, men vill bara kolla om någon vet om den funkar här i Sverige och hur det funkar med tangentbordet (ÅÄÖ) går det ställa in eller måste man fixa någon app lr liknande? Tacksam för svar!

Permalänk

Funkar utmärkt här i Sverige och inga som helst problem att ordna svenskt tangentbord

Permalänk
Sötast

Vet att deras tidigare modeller har saknat ett par av våra 3g/4g band och kan beroende på var man bor fungera avsevärt sämre.

Kolla upp i specifikationerna vilka band det är din operatör använder och jämför med telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Vet att deras tidigare modeller har saknat ett par av våra 3g/4g band och kan beroende på var man bor fungera avsevärt sämre.

Kolla upp i specifikationerna vilka band det är din operatör använder och jämför med telefonen.

okay vad letar jag efter i specifikationen? heter det band på engelska, LTE/GSM är det band?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvamen:

okay vad letar jag efter i specifikationen? heter det band på engelska, LTE/GSM är det band?

Det är teknik, LTE och GSM. Står antingen i specifikationerna eller produkt bladet vilka band som stöds.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvamen:

okay vad letar jag efter i specifikationen? heter det band på engelska, LTE/GSM är det band?

Har en sådan telefon och kan försäkra att nätverket fungerar mycket bra i städerna men ute på landsbygden så kan det bli lite sämre täckning eftersom den saknar band 20. Angående tangentbordet så går det alldeles utmärkt att ställa in till svenska.

Permalänk
Medlem

Okay! tack för hjälpen då kanske det inte är min grej då jag ofta är ute på landet! tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvamen:

Okay! tack för hjälpen då kanske det inte är min grej då jag ofta är ute på landet! tack!

Du kan ju köpa en internationell modell istället: https://www.aliexpress.com/store/product/Global-Version-Xiaom...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Det du letar efter är FDD-LTE B20 800mhz, vilket finns på ett par xiaomi telefoner, inofficiellt. ofta är det butikerna/återförsäljarna själva som blåser i mjukvara som låser upp SoC:ens sändare på den frekvensen.

Leta efter GLOBAL EDITION eller saker brandat med B20 på tex honorbuy eller hong kong goldway(aliexpress)

Själv väntar jag på Redmi Note 5 Global som väntas komma i oktober, med snapdragon 630 kretsen istället för 625 som note4 har. (inget fel på 625 iofs, men 14nm vs 10nm är strömsnålare)

dvs denna: https://www.aliexpress.com/store/product/Original-Xiaomi-Redm...

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.