CSGO server, Config problem.

Permalänk
Medlem

CSGO server, Config problem.

Hejsan alla glada.

Jag har lagt upp en CSGO server hemma men har lite problem med att få den att ladda dom Configsen jag vill använda mig utav.
Kör jag T.ex. "exec esl5on5" så får jag bara meddelande "Couldet execute exec" Googlade som en tok igår, men just CSGO och Configs fattade jag mig aldrig riktigt på.

Så tänkte kolla med er om någon kanske sitter på några tips för att få detta att funka.

MVH

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Tja, om du går in på din server config så kan du genom de första raderna få reda på rcon password.
Sedan går du in på servern och knappar in rcon_password "lösenord" och därpå rcon exec esl5on5

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewCamps:

Tja, om du går in på din server config så kan du genom de första raderna få reda på rcon password.
Sedan går du in på servern och knappar in rcon_password "lösenord" och därpå rcon exec esl5on5

Det har jag självklart gjort, var nog jag som lämnade lite för dåligt med INFO skulle jag tro.

Jag använder mig av "CSGOSL" för att skapa servern, jag har följt en massa guider som sa att mina configs skulle kopieras in i CSGO-mappen i CFG vilket jag har gjort, men problemet verkat vara, är att hur man än gör så går det inte att executa dom :/

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

När du säger att du har lagt upp...
* Har du gjort en dedikerad server som ligger på LAN?
* Finns det något console output på serversidan av dina försök att genomföra kommandon?
* Har du några plugins eller liknande som blockar RCON?

Dina configs bör ligga i
...\srcds\csgo\cfg

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Medlem
Skrivet av FakeNinja:

När du säger att du har lagt upp...
* Har du gjort en dedikerad server som ligger på LAN?
* Finns det något console output på serversidan av dina försök att genomföra kommandon?
* Har du några plugins eller liknande som blockar RCON?

Dina configs bör ligga i
...\srcds\csgo\cfg

Hejsan. Configsen ligger i den mappen ja. Den låg uppe på WAN och LAN. Yes man ser i servern att man försökt köra kommandon men det säger samma sak där. inga plugins eller liknande installerade på servern.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Efter ett par omstarter så kan jag nu iaf köra exec esl5on5 från server

Får kolla om det funkar från servern när jag kommer hem då jag sitter på jobbet nu

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.