Köpa macbook air utomlands eller hemma?

Permalänk

Köpa macbook air utomlands eller hemma?

Hej!
Funderar lite på att köpa en Macbook air 13" (MQD32KS/A)
Ska använda datorn till lite redigering utav bilder, kolla film, surfa, skriva m.m.

I Sverige hittar man datorn för 10990:-, i bangkok hittar jag datorn för 8300kr.
Vad är nackdelarna med att köpa utomlands?

Garanti finns från Apple i ett år.
Det är engelsk layout på tangentbordet.

Hjälp mig!😊

Permalänk
Medlem

Icke svenskt tangentbord, men det har du ju konstaterat. Avsaknad av svensk elkontakt? Sen ska det förtullas egentligen, betala moms och 5% tullavgift vid införsel... smugglas nog en del förstås...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tompa1891:

Hej!
Funderar lite på att köpa en Macbook air 13" (MQD32KS/A)
Ska använda datorn till lite redigering utav bilder, kolla film, surfa, skriva m.m.

I Sverige hittar man datorn för 10990:-, i bangkok hittar jag datorn för 8300kr.
Vad är nackdelarna med att köpa utomlands?

Garanti finns från Apple i ett år.
Det är engelsk layout på tangentbordet.

Hjälp mig!😊

Du har säkert redan koll, men finns skillnader även mellan engelska tangentbord. Layouten i thailand verkar vara ansi, så enter-knappen och den vänstra shift-tangenten har annan storlek än vad som används i europa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Säker på att du ska köpa den gamla datorn :(? Visst det är lite uppdaterad i år. Men kass skärm för det priset.

Edit : Komponenterna var inte jättenya heller.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | X570 AORUS ULTRA | AMD 3950X | COOLER MASTER MASTERAIR | GIGABYTE 3080 GAMING OC | 32GB G.Skill Trident Z Neo @3600Mhz | CORSAIR FORCEMP600 1TB | SAMSUNG EVO 960 500GB | INTEL 330 180GB SSD | 3TB WD BLUE | Corasair RM750X V2 | DELL 4317Q | LG 65UF675V 65" 4K