Permalänk
Medlem

Intel NUC HTPC, synpunkter

Vill bli av med min mitx htpc som står i tvbänken, då den är för stor.
Suttit och sneglat på NUC ett tag, hade en för ett par år sedan men fläkten lät fruktansvärt illa men såg nu att man kan köpa fläktlösa chassin till NUC'sen med i3 och i5 vilket lät väldigt intressant.

https://www.dustinhome.se/favorites/index/7345677

Jag valde Kaby Lake för att jag vill veta att den ska klara av 4k.
Är det någon större skillnad på 640 och 650 pro grafiken för bara media?
Finns det andra lösningar i samma prisklass som kanske är bättre?

Permalänk
Medlem

Är det för att kolla film och serier är ju nvidia shield ett billigare alternativ... Men antar att du redan visste om den..
Annars äe nog Intel NUC ett bra alternativ, undra om AMD kommer släppa något liknande

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kör med en Compute-stick istället.

https://www.youtube.com/watch?v=qw5pqSIOz2o

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Det där kommer nog att funka skit bra. Saftig prislapp förstås, men det har du säkert redan laborerat med

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ksw:

4K?

Permalänk
Medlem

4k borde inte vara något problem

Permalänk
Medlem

På den dyraste Intel ComputeStick v2 möjligtvis, men för de pengarna kan man lika gärna köpa en NUC.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Sitter på den nuccen själv o kan bara rekommendera, sitter inne i tevebänken så eventuella fläktljud är inget problem för mig, snabb, liten, smidig, ir inbyggt,
har man råd så bara köpa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yonas101:

Sitter på den nuccen själv o kan bara rekommendera, sitter inne i tevebänken så eventuella fläktljud är inget problem för mig, snabb, liten, smidig, ir inbyggt,
har man råd så bara köpa

Hur mycket låter fläkten om man inte har den inne i en bänk? Måste du öppna tv-bänken när du har den i gång? Funderar också på en nuc då min nas sviker mig gång på gång...