Shadowplay problem - Spela in fungerar men inte repris

Permalänk

Shadowplay problem - Spela in fungerar men inte repris

Hallå! Köpte för inte så länge sen ett 1070 som fungerat utmärkt, och shadowplay var jag väldigt sugen på att kunna använda, det här att man kan spela in de senaste x-minuterna som man spelat. Detta fungerade perfekt de första dagarna men nu vill det inte funka.

Jag kan trycka på standard kombinationen Alt+F9 för att spela in manuellt och avsluta inspelningen när jag vill, men repris/replay funktionen vill inte fungera längre. Och jag kan inte sitta och spela in hela Overwatch/Lol matcher bara för att få några sekunder med nåt coolt jag gjort.

Sitter med W10, och har sökt runt överallt för att försöka lösa det. Har avinstallerat Geforce Experience, updaterat drivrutiner, testat olika spel men det vill inte funka. En sak jag märkt är att när jag satt på knappen "Repris" så kan jag använda Alt+F10 för att avskute inspelningen när jag vill, men det är ju då nästan exakt samma funktion som att spela in med Alt+F9.

All hjälp uppskattas, då de på Geforce forumet inte verkar lika aktiva som alla kungar som finns här

PS: Kan man ändra till engelska i geforce experience, känns onormalt att ha det på Svenska...

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk
Medlem

Kan det vara något dumt med inställningarna... testa att ändra tiden 2 minuter bakåt, till typ 3 minuter osv. Starta om lite imellan... jag har betat av flera olika versioner av det GFE och det har fungerat väldigt blandat.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

Hej.
Lånar tråden om det är okej
Har samma problem fast tvärtom, kan spara de senaste minuterna men inte starta manuellt.
Kan spara repriser i spel och på skrivbordet, men inte starta manuellt nånstans.
Har provat med ominstallation av shadowplay, drivrutiner och "binda" om startknapparna.

Kan tillägga att inget fungerade tills jag valde windows 7 aero tema. Då började repriser att fungera och symbolerna kom fram.
Innan fanns bara fps visaren.

Windows 7 64
GTX evga 670 ftw Sli

Nån som har haft samma problem och har några tips?

Permalänk
Medlem

@OFP-Basse:

Har exakt samma fel som du med ett GTX 970. Kan heller inte "broadcasta" trots att jag skapat och godkänt koppling mot både Twitch och Youtube...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Skrivet av saturday_sun:

@OFP-Basse:

Har exakt samma fel som du med ett GTX 970. Kan heller inte "broadcasta" trots att jag skapat och godkänt koppling mot både Twitch och Youtube...

Fick precis igång mitt. Hjälpte att radera gamla(eller backup?) drivrutiner till grafikkorten. Kan vara värt att prova.

Permalänk
Medlem

@OFP-Basse:

Tack! Det funkade för mig med att ta bort gamla drivrutiner. Nu har jag alla funktioner. Skumt att de kan ligga och spöka så.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.