Permalänk

Rigg för PUBG

Nu är det så att jag har tänkt att uppgradera min rigg lite för att kunna köra pubg på lite bättre inställningar. Viktigt att notera är att jag vill ligga runt 100fps+, jag vill inte ligga runt 60.

Här är riggen jag har idag.

Intel Core i5-7600K Kaby Lake Processor
Cooler Master Hyper TX3i CPU Kylare
ASUS B150M-PLUS, Socket-1151
Crucial DDR4 2400MHz 8GB
ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix Gaming

Jag är medveten om att jag behöver skaffa minst 16gb RAM men vad mer än det tror ni jag behöver uppgradera för att kunna punga ut 100+ på lite finare grafik?

Permalänk
Medlem

Mer fps kräver först och främst att spelet är välkodat och optimerat, PUBG är inget av detta.
PUBG var senast jag kollade i "Early Access".

Att slänga pengar på ny hårdvara kan hjälpa, i ditt fall ett 1080Ti och en i7a kanske?

Finns inget, grafiskt avancerat, som jag ser det som skulle göra att PUBG inte skulle kunna spotta ur 100fps med ett 1070, men återigen, early access. Spelet ser ju förjävligt ut för att vara 2017. Crysis är ju snyggare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av supersneel:

Nu är det så att jag har tänkt att uppgradera min rigg lite för att kunna köra pubg på lite bättre inställningar. Viktigt att notera är att jag vill ligga runt 100fps+, jag vill inte ligga runt 60.

Här är riggen jag har idag.

Intel Core i5-7600K Kaby Lake Processor
Cooler Master Hyper TX3i CPU Kylare
ASUS B150M-PLUS, Socket-1151
Crucial DDR4 2400MHz 8GB
ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix Gaming

Jag är medveten om att jag behöver skaffa minst 16gb RAM men vad mer än det tror ni jag behöver uppgradera för att kunna punga ut 100+ på lite finare grafik?

Du har en bra dator, varför uppgradera för ett spel som inte är optimerat nånstans och laggar oavsett?

Jag vet inte exakt vad som krävs för 100+ fps i PUBG, men spelet är early access och har extremt mycket lagg, att ha 100+ fps hela tiden är väldigt svårt om inte omöjligt då det svajar enormt.
Kör på lägsta inställningar och view distance på ultra istället, spelet blir inte bättre för att det har bättre grafik, snarare tvärt om, man ser mer utan alla grafiska detaljer.

I spawn med alla människor så brukar jag ha 75-90 fps med ett 1080ti/7700K (1440p) med allting på low förutom view distance.
Det svajar enormt med fps och du kan gå från att ha 144 fps (tror det är cap) när du tittar på en bensindunk, till att ha 100 nästa sekund när du kollar upp.

Har du en G-sync skärm?
Kanske är värt ett köp om du inte har det, då skärmen ger mer flyt.
Åk till en butik och testa det om du har möjlighet.

Sänk inställningarna och spara pengar

Permalänk
Medlem

Uppgradera RAM:et är ju det billigaste och troligen det som gör mest skillnad för din rigg. Tyvärr så är PUBG inte helt optimerat så det hjälper inte alltid att trycka in ett bättre grafikkort osv.

Men det blir bättre hela tiden.. när jag började lira så gick det inte att spela i upplösningar över 1080p. Nu fungerar det alldeles utmärkt då jag själv lirar i 1440p.

Jag hoppas däremot att den nya Nvidia-drivern ska göra det ännu mer smooth

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loxi:

Du har en bra dator, varför uppgradera för ett spel som inte är optimerat nånstans och laggar oavsett?

Jag vet inte exakt vad som krävs för 100+ fps i PUBG, men spelet är early access och har extremt mycket lagg, att ha 100+ fps hela tiden är väldigt svårt om inte omöjligt då det svajar enormt.
Kör på lägsta inställningar och view distance på ultra istället, spelet blir inte bättre för att det har bättre grafik, snarare tvärt om, man ser mer utan alla grafiska detaljer.

I spawn med alla människor så brukar jag ha 75-90 fps med ett 1080ti/7700K (1440p) med allting på low förutom view distance.
Det svajar enormt med fps och du kan gå från att ha 144 fps (tror det är cap) när du tittar på en bensindunk, till att ha 100 nästa sekund när du kollar upp.

Har du en G-sync skärm?
Kanske är värt ett köp om du inte har det, då skärmen ger mer flyt.
Åk till en butik och testa det om du har möjlighet.

Sänk inställningarna och spara pengar

Som Loxi skriver så är en G-Sync skärm ett riktigt bra alternativ då det blir mycket "mjukare" att lira.. framförallt när FPS:en hoppar runt som en duracellkanin!

Stora open world spel med många objekt är mer CPU intensivt än GPU intensivt. Exempelvis Arma så är processorn viktigare än grafikkortet.