Permalänk
Medlem

Pubg Fps drops

Jag har ett gtx1060 3gb i5 7400 16gb ram och de senaste grafikrutinerna men får ändå fps drops, fps stutters och små freezes i pubg. Fps dropsen händer speciellt när jag åker igenom de sista målnen innan jag landar på makren. Jag har haft datorn sedan juni och köpte datorn från asus. Jag blir väldigt glad om någon löser problemet. Enligt nvidia så var det inget fel med min clock speed osv på mitt grafik kort.
Har alla settings på LOW och 1080p. Innan laggsen så har jag runt 80-120 fps cirka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juncy3:

Jag har ett gtx1060 3gb i5 7400 16gb ram och de senaste grafikrutinerna men får ändå fps drops, fps stutters och små freezes i pubg. Fps dropsen händer speciellt när jag åker igenom de sista målnen innan jag landar på makren. Jag har haft datorn sedan juni och köpte datorn från asus. Jag blir väldigt glad om någon löser problemet. Enligt nvidia så var det inget fel med min clock speed osv på mitt grafik kort

Dra ner grafiken.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 1600 @ 3,5Ghz
RAM: Corsair 16gb CL14 2666Mhz LPX
GPU: Asus GeForce GTX 1070 8GB
HDD: 240gb SSD & 1000GB Toshiba HDD
Skärmar: Samsung 32"

Permalänk

@Juncy3: Vad ligger du på för fps generellt sett när du spelar?

Permalänk
Medlem

@Ipdoom: spelar på low

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Juncy3:

Jag har ett gtx1060 3gb i5 7400 16gb ram och de senaste grafikrutinerna men får ändå fps drops, fps stutters och små freezes i pubg. Fps dropsen händer speciellt när jag åker igenom de sista målnen innan jag landar på makren. Jag har haft datorn sedan juni och köpte datorn från asus. Jag blir väldigt glad om någon löser problemet. Enligt nvidia så var det inget fel med min clock speed osv på mitt grafik kort.
Har alla settings på LOW och 1080p. Innan laggsen så har jag runt 80-120 fps cirka

FPS Drops får alla, det är för spelet är inte färdigt än. Jag har en I7 6700k och GTX 1080, får också lite små stutters när man ska flyga fallskärm o börjar närma sig, inget konstigt med det. Spelet är i Early Acess, så ingenting du kan göra så mycket åt mer än att vänta på ytterliggare optimeringar och hoppas på att dom optimerar det såpass att detta försvinner när spelet släpps. Max fpsen kan du dock öka genom uppgradering av datordelar, men det är en annan sak.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

@r3flex: Ok, mina andra kompisar som har samma delar som mig upplever "enligt dom" inte alls fps dropps som jag kan få i målnen, fps dropsen kan ibland vara 100-30 fps men det är bara om jag har otur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juncy3:

@r3flex: Ok, mina andra kompisar som har samma delar som mig upplever "enligt dom" inte alls fps dropps som jag kan få i målnen, fps dropsen kan ibland vara 100-30 fps men det är bara om jag har otur

Vad använder dina kompisar för skärmar? Vad använder du för skärm?

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem

Senaste drivisen från Nvidia? Gjorde underverk för mig.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5700X3D Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Sapphire 7800XT
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem

@Ürkel: Jag använder en 144hz asus 1080p 3ms 27 tum. och mina kompisar använder 24 tum 144hz och 60hz

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Om du inte redan har gjort det kan du pröva att stänga av "Game DVR" samt "Game Bar" i [Settings->Gaming]. Har inte gjort något eget test men har inte haft märkbara drops sedan jag stängde av det. Läste att det kunde hjälpa i en artikel som jag nu inte hittar

Visa signatur

| B350-F ROG | Ryzen 1600 | Asus Strix 1070 |
| G.skill Trident 16 gb | - | Macbook Air Mid 13 |

Permalänk

@Juncy3: Ok det är ungefär samma för mig. Jag läste igenom denna guiden när jag köpte spelet och fixade med en del av inställningarna: FPS Guide. Förutom det använder jag följande launch options i steam: -refresh 144-maxMem=11000

Permalänk
Medlem

@CloudTobi: Tack för tipset men det funkade inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juncy3:

Nja, riktigt så hårda fps drops får jag inte, e mer att det kommer ett litet stutter. Vet dock inte om jag har kvar det längre heller, tror det försvann med senaste Nvidia drivarn, och den sista patchen som var till PUBG. Har du spelet installerat på en SSD? För just när du droppar ifrån planet i fallskärm så renderar den ju in kartan, kan ju ha nånting med det att göra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@r3flex: Tyvärr har jag bara en ssd alltså ingen main hårdisk eller vad man ska säga, är en "main hårdisk" eller vad det heter något som man kanske ska skaffa ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juncy3:

@r3flex: Tyvärr har jag bara en ssd alltså ingen main hårdisk eller vad man ska säga, är en "main hårdisk" eller vad det heter något som man kanske ska skaffa ?

Nu är jag inte riktigt med på vad du menar, antingen har du en SSD hårddisk, eller en gammal mekanisk hårddisk. PUBG mår väldigt mycket bättre om man har spelet installerat på en SSD, snabbar upp renderingen av terrängen bra mycket snabbare, och man får mindre stutters. Vet inte vad du menar med "main hårddisk", har du en SSD som du har Windows på, så funkar det ju bra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Juncy3:

Tänker föreslå det jag alltid gör. Dubbelkolla i Nvidia-inställningarna så att inte DSR är aktiverat.

https://international.download.nvidia.com/geforce-com/interna...

Permalänk

Ha spelet på SSD

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Permalänk

Se till att ha minst 30% ledigt på din SSD.
Om den är full så presterar den mycket sämre.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

@Ytbehandlad: har 81gb ledigt