Total War: Warhammer officiellt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Vad blir det kvar för fraktioner till tredje spelet tror du? Jag har inte så bra koll.

Det är det nog ingen som vet annat än folk på CA.
En sak de gått ut med är att om man kommer att kunna kombinera de spel man äger och få en ny världskarta
CA har inte kommit ut med så mycket info kring detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Vad blir det kvar för fraktioner till tredje spelet tror du? Jag har inte så bra koll.

Planen verkar vara att expandera kartan österut för trean och då blir det Ogre Kingdoms och Chaos Dwarfs i första hand, och då har de täckt in alla raser i Warhammer-världen som har arméböcker. Frågan är om de kommer försöka sig på att ta med Cathay (Kina) också som aldrig haft vare sig modeller eller en armébok. Men det ligger ett par år fram i tiden.

Permalänk
Medlem

Blir intressant att se då, som sagt det är en hel del tid kvar innan del 3. För min del så blir spelet rätt så komplett med 1&2. Håller på kör en Norsca kampanj nu, sen kanske det blir en av originalfraktionerna igen.

Permalänk
Medlem

Om ni vill ha en Skaven wallpaper

Permalänk
Medlem

En bunt Skaven kampanjspel från Eurogamer

En till video från Jack Fish med samma start och strider, men lite bättre kvalite

Permalänk

HYPE !

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 Iphone 15 pro max | 🎧Airpods pro max|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twicefire:

Enda problemet nu är att jag fick svårare att fortsätta med min Norsca kampanj efter att ha sett alla gameplay videos från Warhammer 2. Men min trollkung Throgg är level 30 nu i alla fall.

Permalänk
Skrivet av Buio:

Enda problemet nu är att jag fick svårare att fortsätta med min Norsca kampanj efter att ha sett alla gameplay videos från Warhammer 2. Men min trollkung Throgg är level 30 nu i alla fall.

Hehe jag saknar Norsca dlc faktisk , vet man får det när man förköper Warhammer 2 och ska göra det när lönen kommer!

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 Iphone 15 pro max | 🎧Airpods pro max|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Ny patch (fixar grejer efter Norsca)
https://www.totalwar.com/blog/norsca-hotfix/

Permalänk
Medlem

Är det värt att köpa Norsca?

Permalänk
Medlem
Skrivet av table84:

Är det värt att köpa Norsca?

Det är inte omöjligt att vi får se rea på TW Warhammer och DLC när Warhammer 2 släpps. Jag gillade Norsca.

Permalänk
Medlem

Jag gillade Norsca som bonus till Warhammer 2, men jag tycker generellt att det är sjuka överpriser på all DLC till Total War- spelen så vad det är värt är väl diskutabelt. Du betalar 1/5 av priset för hela spelet för att få en ny startfaktion.

Permalänk
Skrivet av table84:

Är det värt att köpa Norsca?

Förköp/boka TW Warhammer 2 och du får Norsca på köpet

Skrivet av Buio:

Det är inte omöjligt att vi får se rea på TW Warhammer och DLC när Warhammer 2 släpps. Jag gillade Norsca.

Förköp/boka TW Warhammer 2 och du får Norsca på köpet

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 Iphone 15 pro max | 🎧Airpods pro max|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk

Har förbokat serpent god edition. Kan inte vänta på att spela som skaven.

Permalänk
Medlem

High Elf campaign play

Permalänk
Medlem

Jag förhandsbokade TW:WH2 via Steam nyligen.
Det är det andra spelet jag förhandsbokar, BF3 var det första.
Känner på mig att det är låg risk för en flopp....

Permalänk
Medlem

Jag har totalt missat att de patchat in ett nytt benchmark med Norsca patchen. Den nya benchmarken är mycket bättre än den gamla. Nya är Dwarfs vs Greenskins.

Permalänk
Medlem

SEGA har planerat releasen fruktansvärt dåligt. Jag är ju ledig nästa vecka, men när spelet kommer ut om 10 dar så kommer jag knappt ha tid att spela alls. Tycker de borde konsulterat mig, eller kanske gett mig en recensionsnyckel så jag kan kötta lite Skaven på förhand.

Permalänk
Medlem

@Halvmånen: Det suger verkligen när det händer.. Det värsta är när man har tagit ledigt för en release och sen strulat det med nerladdning/inloggning.

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem

Äntligen lite mer information om den sammanslagna kamplanjkartan!!

Permalänk

Jävla skit att man ska bort i helgen... men blir nog att ta ledigt fredagen och gå upp tidigt.
Så jävla taggad nu!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har spelat ungefär tre timmar av Kroq-Gars kampanj, och får säga att spelet är riktigt underhållande! Det har gjorts många bra ändringar till användargränssnittet, och jag tycker även att både strider samt kampanj-kartan flyter bättre, trots att spelet även ser lite snyggare ut än ettan. De banor jag har fått stridigt på hittills har även de varit mycket bättre vad det gäller variation, och de allra flesta innehåller en mängd olika terrängtyper och skog att gömma sig i.

Tycker även att alla animationer på enheterna är mycket mer genomarbetade, men det kanske främst är för att jag spelat som Lizardmen och mött Skaven, två raser som CA uppenbarligen lagt ned mycket tid på. Det är riktigt underhållande att se tio enheter av Sauros Warriors hoppa rakt in i tusentals råttmän och slå sig igenom som en lie på ett vetefält.

Ska nämnas att jag spelar på Ultra, 1080P och när det var som flest enheter på banan (cirka 5000 i en strid mot Skaven) gick FPS:en ned till runt 36 när jag zoomade som mest in. Bra mycket bättre flyt än vad jag hade i första spelet med de numren på kartan. Iofs har jag precis klockat upp min CPU till 3.9GHz, så det kan ha gett mig några bildrutor.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonnice:

Tycker även att alla animationer på enheterna är mycket mer genomarbetade, men det kanske främst är för att jag spelat som Lizardmen och mött Skaven, två raser som CA uppenbarligen lagt ned mycket tid på. Det är riktigt underhållande att se tio enheter av Sauros Warriors hoppa rakt in i tusentals råttmän och slå sig igenom som en lie på ett vetefält.

Såg på Reddit en video som visar upp High elves i närbild. Detta i den mening att de är väldigt välgjorda. Några kommenterade att de var lite för lös formation, men så är det på alla enheter i TWW.
https://gfycat.com/UnitedDimpledEuropeanpolecat

Källa: https://www.reddit.com/r/totalwar/comments/72yzk8/high_elves_...

Kul att höra att det är förbättrat på saker som UI. Tyckte det såg nytt ut i en del video.

Permalänk
Medlem

@Buio: Jo, mycket lättare att se vad de andra faktionerna faktiskt gör under deras turer och så vidare. Den lilla videosnutten bekräftar definitivt den känslan jag får. Känns helt enkelt som att de lagt mycket mer tid på animationerna. Allt från deras mönster när de rör sig till hur de slänger upp spjuten på sköldarna ser ju riktigt bra ut. Känns dock lite uddlöst utan blood and gore, så jag får hoppas att de tillåter en att aktivera det snart. T.ex. har Dark Elves artilleri riktigt bra tryck i sig när man kör med multi shot, men det är lite tråkigt när det inte flyger blod och kroppsdelar där skotten landar :P. Det är ju hela grejen med artilleri!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem

Spelet är förbannat stort. Har lagt min tid på att försöka ena Ulthuan och det känns som jag hela tiden får leka brandkår med mina arméer för att täcka upp de enorma avstånden. Och då är jag ändå bara och leker på 1/4 av kartan.

Magin är dödligare och roligare än i WH1. Breath/wind spells går att välja riktning på t.ex. Jag prövade dark elves också och Malekith börjar med en wind spell som är riktig kul att leka med. Och sen får Malekith en drake att rida på som kan spotta grön eld som smälter fiendetrupper som smör.

Permalänk
Medlem

Vad tusan är det för fel på just den här forumtråden? En miljon (åtta) Java-script-popups för varje trådsida jag läser säger samma sak, om och om igen:

Skrivet av SweClockers.com:

"TypeError: chrome.storage is undefined"

Ska jag straffas såhär nu för att jag inte vill använda 'Google Chrome'?

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem

Hejsan nanananaBatman,

Skrivet av nanananaBatman:

Vad tusan är det för fel på just den här forumtråden? En miljon (åtta) Java-script-popups för varje trådsida jag läser säger samma sak, om och om igen:
Ska jag straffas såhär nu för att jag inte vill använda 'Google Chrome'?

Skumt.
Jag använder IE11 och har inga konstiga popups.
Har du kanske något/några plugins som krånglar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejsan nanananaBatman,
Skumt.
Jag använder IE11 och har inga konstiga popups.
Har du kanske något/några plugins som krånglar?

Hmm... det skulle kunna vara något youtube-relaterat. Har väl en del plugins för att kunna permanenta cachen och auto-pausa idiotiska auto-play. Får testa litet omrking på sweclockers och se, kanske något dålig plugin som endast anpassat sig för Chrome. Tack, det var förstås dumt av mig att vara så snabb att peka åt sweclockers där

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem

Så...
Vad tycker ni om 2:an?

Vad för kampanj kör ni?
Själv håller jag på med High Elves Tyrion på Normal.
De spelas lite grand som Dwarfs, defensivt.
Mycket handel och diplomati.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Så...
Vad tycker ni om 2:an?

Vad för kampanj kör ni?
Själv håller jag på med High Elves Tyrion på Normal.
De spelas lite grand som Dwarfs, defensivt.
Mycket handel och diplomati.

Riktigt bra spel! Förbättrat på samtliga punkter från 1:an.

Jag blev klar med High Elves förra veckan och nu dominerar jag med Dark Elves (normal, jag är inget fan av utmaning)
De är verkligen ostoppbara när ens lord låst upp de sista traitsen för armén, och ens units nåt rank 7 (Black Guard och Dragon t.ex.)
Så här ser min dominering ut nu: