Får inte igång skärm efter mycket och komplicerat strul

Permalänk
Medlem

Får inte igång skärm efter mycket och komplicerat strul

Tjena! Beställde nytt nättaggregat,ram och grafikkort(Gtx 1060) till min dator. Jag har nyligen uppdaterat bios då jag även installerat ett nytt CPU. Jag installerade allt samtidigt (dumt) men datorn startade inte som den skulle. När jag tog bort de nya ramen så jag endast hade de gamla två kvar så startade datorn som vanligt med det gamla grafikkortet i. Jag bytte till det nya grafikkortet och fastnade då i bios. Jag beslutade då att byta tillbaka till det gamla grafikkortet och fastnade även då i bios. Jag startade då M-flash i Bios och insatte mitt Usb med vad jag trodde var den nya uppdateringen till moderkortet men kände inte igen filerna så jag stängde av datorn. Jag prövade att byta ut ramen osv för att få det att ev fungera för att sedan upptäcka att inte ens skärmen går. Försökte ta ut batteriet i moderkortet men detta gjorde ingen skillnad. Alla fläktar osv går och lyset på moderkortet även så. Nu är frågan: hur fan löser jag det här? Någon som har en ide? Jag själv är helt slut efter 7h meck.

Är oerhört tacksam för tips!

Mvh VinbaZ

Permalänk
Medlem

Nu startar datorn och skärmen med det gamla grafikkortet i + 2 ram i men är fortfarande fast i Bios!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av VinbaZ:

Nu startar datorn och skärmen med det gamla grafikkortet i + 2 ram i men är fortfarande fast i Bios!

Skickades från m.sweclockers.com

är det din gamla dator eller din nya ?

Proccesor: CPU Intel Core i7 7700K @ 4.20GHz
Moderkort: MSI Z170A PC MATE (MS-7971)
Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 950 (MSI)
8,00GB Dual-Channel RAM (Corsair)
Power supply: CS450M

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

är det din gamla dator eller din nya ?

Proccesor: CPU Intel Core i7 7700K @ 4.20GHz
Moderkort: MSI Z170A PC MATE (MS-7971)
Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 950 (MSI)
8,00GB Dual-Channel RAM (Corsair)
Power supply: CS450M

Detta är nya fast med FSP 650W istället för Cs450m

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av VinbaZ:

Detta är nya fast med FSP 650W istället för Cs450m

Skickades från m.sweclockers.com

du skriver att du "installerat ett nytt CPU" betyder det att du haft nån annan skylake CPU innan ?
har din nuvarande dator fungerat nån gång?

Citat:

Jag installerade allt samtidigt (dumt)

gör om gör rätt

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Vad menar du med att du fastnar i BIOS? Kommer du in i BIOS och kan ändra inställningar, eller stoppas du vid BIOS-loggan?
Vad händer om du försöker komma in i Windows?

Så länge du kommer in i BIOS vet du iaf att hårdvaran fungerar, med undantag från hårddisken.

För bästa RAM-kompatibilitet är det bäst att inledningsvis ställa in BIOS på långsammaste hastigheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dunis90:

Vad menar du med att du fastnar i BIOS? Kommer du in i BIOS och kan ändra inställningar, eller stoppas du vid BIOS-loggan?
Vad händer om du försöker komma in i Windows?

Så länge du kommer in i BIOS vet du iaf att hårdvaran fungerar, med undantag från hårddisken.

För bästa RAM-kompatibilitet är det bäst att inledningsvis ställa in BIOS på långsammaste hastigheten.

Jag kommer direkt in i Bios när jag startar datorn och när jag stänger ner bios kommer jag tillbaka dit igen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

du skriver att du "installerat ett nytt CPU" betyder det att du haft nån annan skylake CPU innan ?
har din nuvarande dator fungerat nån gång?

gör om gör rätt

Jag bytte från ett I5 till I7 7700 och det har fungerat strålande tills jag försökte byta grafikkortet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av VinbaZ:

Jag bytte från ett I5 till I7 7700 och det har fungerat strålande tills jag försökte byta grafikkortet

Skickades från m.sweclockers.com

från GTX 950 till 1060?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

från GTX 950 till 1060?

Yes det stänmer! Försökte att uppdatera bios vilket gick bra till en början. Sedan kom en svart skärm upp med texten "Error loading windows"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av VinbaZ:

Yes det stänmer! Försökte att uppdatera bios vilket gick bra till en början. Sedan kom en svart skärm upp med texten "Error loading windows"

Skickades från m.sweclockers.com

fungerar Windows med GTX 950 ?
hur uppdaterade du bios ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

**Update

Jag tog ut batteriet och startade om datorn. En svart text dyker upp:
"An operating system wasnt found. Try disconnecting any drivers that dont contain an operating system.
Press any key to restart"
*trycker på en knapp och ny text kommer:
"Reboot and select proper boot device or Inserr Boot media in selected boot device and press a key"

Har ingen aning vad jag skall göra i detta stadie...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

fungerar Windows med från GTX 950 ?
hur uppdaterade du bios ?

Jadå det fungeradd strålande!
Jag upodaterade det via en USB sticka i M-flash

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av VinbaZ:

Jadå det fungeradd strålande!
Jag upodaterade det via en USB sticka i M-flash

Skickades från m.sweclockers.com

så vilken bios har du nu ? har du kollat på MSI sida vilket bios som krävs för 1060

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinbaZ:

**Update

Jag tog ut batteriet och startade om datorn. En svart text dyker upp:
"An operating system wasnt found. Try disconnecting any drivers that dont contain an operating system.
Press any key to restart"
*trycker på en knapp och ny text kommer:
"Reboot and select proper boot device or Inserr Boot media in selected boot device and press a key"

Har ingen aning vad jag skall göra i detta stadie...

Skickades från m.sweclockers.com

Du får gå in i "boot order" i BIOS och välja att hårddisken med Windows ska startas först, alternativt starta från USB först om du ska ominstallera Windows 10.