Permalänk
Medlem

Everglide Giganta musmatta, är den bra?

Är den bra?
Eller vilken musmatta tycker ni är den bästa?
Den ska fungera bra för optiska möss.

Permalänk
Medlem

Om du ska ha Everglide så finns det väl speciella för optiska.

Permalänk
Avstängd

jag hade everglide giganta. den blev sliten i mitten efter ca 2-3 veckor, alltså slät och äclkig. den är på tok för hög vilket gör att du får lite ont i handleden och dessutom äter den upp dina mösfötter eller skates i en rasande fart.

köp en func.

Permalänk
Medlem

Jag köpte min musmatta på ÖB.. det är TAZ i barnprogrammen.. Warner Bros.. har haft den i över 1 år nu.. fungerar fortfarande

Kostade 39:-

Permalänk
Medlem

Har haft en sådan. Både den och "glidfötterna" på min Logitech-mus slets ut på mindre än ett halvår. Men innan dess så funkade den kanon.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har också haft en Everglide Giganta som slets ut tämligen fort, plus att den åt skatez... Kör en Func numera, Funcar mycket bättre. Dock rekomenderar jag att köp Mouseskatez också, annars ger det inte så mycket att köpa en så pass dyr musmatta...

Permalänk
Medlem

Ok, en func, finns den på gtek eller xp-data?
Vilka säljer billigast?

Permalänk
Medlem

func slitter också köp en icemat då håller padsen mycket längre + att det glider bättre.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Driot
Jag köpte min musmatta på ÖB.. det är TAZ i barnprogrammen.. Warner Bros.. har haft den i över 1 år nu.. fungerar fortfarande

Kostade 39:-

ja me den är skaplig..
Fast jagfick den i födelsedags present av mina två snåla syskon..

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem

Har en everglide från fragzone, kört med den och min mouseman+ i, vad jag kan minnas, över två år och musen har kvar sina fötter, till och med fragzoneloggan i mitten på musmattan är kvar så det är nog lite olika det där.

Visa signatur

Hej jag är snäll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mottroz
jag köpte min everglide en svart sådan på ett lan för en hundring begagnad då med andra ord. har haft den i 3år nu om inte mer. funkar fårtfarande.
verkar som det finns två olika everglide mattor.
en som är sträv på undersidan och en som är blank. den med blank undersida slits ut på bara någon vecka medans den som är sträv under håller hur länge som helst.

Vilken everglide är den som är sträv då? Vad heter den?

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Everglide Giganta förut, och den var kanon i 2 månader, sen blev den som ett sandpapper och gick hårt åt glidkuddarna på musen. Använde optisk med den också, för den funkade asdåligt med kulmöss. Iallafall dom jag testade med.

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mottroz
alla everglidesen heter väl likadant.
jag fick min kompis gammla everglide.
ska ta ett foto på dom o visa skillnaden,

Ja det vore väldigt sjysst.

Permalänk
Medlem

Neverglide, min blev utsliten på typ 2 månader.
Sträv i mitten, blir nog en Ratpad för mig istället.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nano
Har en everglide från fragzone, kört med den och min mouseman+ i, vad jag kan minnas, över två år och musen har kvar sina fötter, till och med fragzoneloggan i mitten på musmattan är kvar så det är nog lite olika det där.

Verkar som om det var något särskilt med de gamla fragzonemattorna, har också en och har kört med den i X antal år nu, utan att den uppvisar tecken på slitage. Däremot verkar nyinköpta gigantor slitas ut hur fort som helst.

Visa signatur

Finis coronat opus.