Permalänk

Inbyggda grafikkort ger ingen signal

Hej, försöker att sätta upp en andra skärm till datorn via det inbyggda grafikkortet eftersom skärmen stödjer bara vga och mitt grafikkort har inte det. Men det funkar inte och varför vet jag inte, har gått in i bios men finns inget där som är till nytta och så har jag tagit bort mitt grafikkort i hopp om att datorn ska själv använda det inbyggda men det funkar ej. Och på skärmen står det bara No signal. Har även testat med hdmi på en annan skärm

Nån som har nåt tips på vad jag kan göra?

Permalänk
Medlem

För att vi ska kunna hjälpa dig behöver vi veta. Vilken processor, moderkort och annat som kan vara relevant. Det går inte hjälpa dig om vi inte ens vet vilken processor du har.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Skrivet av Ykalon:

För att vi ska kunna hjälpa dig behöver vi veta. Vilken processor, moderkort och annat som kan vara relevant. Det går inte hjälpa dig om vi inte ens vet vilken processor du har.

Ryzen 1600
Corsair lpx 3200mhz
Asus prime plus b350
Evga 600bq

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av strykt strupe:

Ryzen 1600
Corsair lpx 3200mhz
Asus prime plus b350
Evga 600bq

Skickades från m.sweclockers.com

Finns inget integrerat grafikkort i den cpun...

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Skrivet av gylldevik:

Finns inget integrerat grafikkort i den cpun...

I moderbrädan finns det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av strykt strupe:

I moderbrädan finns det.

Integrated AMD Radeon™ R Series Graphics in the 7th Generation A-Series APU *2
2*AMD Ryzen™ Processor does not support.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strykt strupe:

I moderbrädan finns det.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja moderkortet STÖDJER processorer med IGP, men AMD har inte släppt några APU:er för AM4 än.

https://www.asus.com/se/Motherboards/PRIME-B350-PLUS/specific...

Bara läsa där NOGRANT!

DU HAR INTE INBYGGD GRAFIK.

Permalänk
Skrivet av pa1983:

Ja moderkortet STÖDJER processorer med IGP, men AMD har inte släppt några APU:er för AM4 än.

https://www.asus.com/se/Motherboards/PRIME-B350-PLUS/specific...

Bara läsa där NOGRANT!

DU HAR INTE INBYGGD GRAFIK.

Tack

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av saturday_sun:

Integrated AMD Radeon™ R Series Graphics in the 7th Generation A-Series APU *2
2*AMD Ryzen™ Processor does not support.

Tack

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du kan köpa en VGA till DVI adapter så kan du koppla in skärmen. Eller VGA till HDMI, eller VGA till Display port. Och AMD har släppt APU's till AM4, de bygger tyvärr på Bulldozer arkitekturen så blir krossad av Ryzen 3 1200 och Pentium g4560. Integrerarade grafikkretsen blir krossad av GeForce 1030..

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ykalon:

Du kan köpa en VGA till DVI adapter så kan du koppla in skärmen. Eller VGA till HDMI, eller VGA till Display port.

Eftersom det är skärmen som har VGA så är det det motsatta TS ska ha, t.ex. DP till VGA. Det kan eventuellt fungera med en passiv DVI till VGA adapter om grafikkortet har DVI-I, men moderna grafikkort brukar inte ha det. Så då är det en aktiv adapter som gäller för några hundralappar, eller att skaffa en modernare skärm.

Permalänk
Skrivet av strykt strupe:

I moderbrädan finns det.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, för apu processorerna, men grafikkretsen sitter inte i moderkortet.

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Eftersom det är skärmen som har VGA så är det det motsatta TS ska ha, t.ex. DP till VGA. Det kan eventuellt fungera med en passiv DVI till VGA adapter om grafikkortet har DVI-I, men moderna grafikkort brukar inte ha det. Så då är det en aktiv adapter som gäller för några hundralappar, eller att skaffa en modernare skärm.

Jo, jag vet vad du menar, förväxlar det där ofta. När jag köpte grafikkort sist så följde en sån adapter med gratis

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE