Obehaglig bild från okänt nummer

Permalänk
Mattecoach

Obehaglig bild från okänt nummer

Hej,

Jag fick en bild skickad till mig via MMS för ett par dagar sedan. Det var en bikinibild (inte särskilt avslöjande) på en 14-åring, vilket jag tycker är ganska obehagligt.
Jag svarade och skrev att de nog skickat fel, vilket jag inte fick något svar på.
När jag kollar upp numret går det till en 38-årig kvinna.

Är detta något jag bör gå vidare med på något sätt, eller ska jag ignorera?

Mvh

Permalänk
Medlem

Får du inget mer är det nog bara någon som fyllt i en siffra fel. Inget jag skulle göra något åt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Mattecoach

@jOnÄTÄn:

Antagligen, men ändå obehagligt med någon som skickar runt lättklädda bilder på barn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

@jOnÄTÄn:

Antagligen, men ändå obehagligt med någon som skickar runt lättklädda bilder på barn?

Troligtvis detta barn som skickar bilder själv.
Sen står abonnemanget på mamman i familjen.

Tydligen sånt ungar gör nuförtiden, skickar lättklädda bilder på sig själv till den person man gillar.

Antingen struntar du i allt eller så kollar du om du hittar något fler nummer till den 38 åriga kvinnan och pratar med henne om vad som hänt.

Sen, ta givetvis bort denna bilden.. Inte menat till dig.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

Hej,

Jag fick en bild skickad till mig via MMS för ett par dagar sedan. Det var en bikinibild (inte särskilt avslöjande) på en 14-åring, vilket jag tycker är ganska obehagligt.
Jag svarade och skrev att de nog skickat fel, vilket jag inte fick något svar på.
När jag kollar upp numret går det till en 38-årig kvinna.

Är detta något jag bör gå vidare med på något sätt, eller ska jag ignorera?

Mvh

Hade jag varit du, så hade jag faktiskt kontaktat personen, eller om det är så att mamman står på abbonemanget så borde du försöka kontakta antingen mamman eller pappan på samma adress m.m

Jag har själv barn, och när han blir vuxen så vill jag att han inser konsekvenserna över att skicka bilder m.m sådär.

Och jag kan tänka mig själv att föräldrarna inte har riktigt koll på vad deras barn gör. Och skulle nog uppskatta otroligt mycket ifall du förklarar vad deras dotter håller på med!

Så testa ring numret först... Är det en tonåring som svarar så kan du vara säker på att dom använder sin mammas abbonemang.

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av SunQ:

Troligtvis detta barn som skickar bilder själv.
Sen står abonnemanget på mamman i familjen.

Tydligen sånt ungar gör nuförtiden, skickar lättklädda bilder på sig själv till den person man gillar.

Antingen struntar du i allt eller så kollar du om du hittar något fler nummer till den 38 åriga kvinnan och pratar med henne om vad som hänt.

Sen, ta givetvis bort denna bilden.. Inte menat till dig.

Skrivet av Philippk:

Hade jag varit du, så hade jag faktiskt kontaktat personen, eller om det är så att mamman står på abbonemanget så borde du försöka kontakta antingen mamman eller pappan på samma adress m.m

Jag har själv barn, och när han blir vuxen så vill jag att han inser konsekvenserna över att skicka bilder m.m sådär.

Och jag kan tänka mig själv att föräldrarna inte har riktigt koll på vad deras barn gör. Och skulle nog uppskatta otroligt mycket ifall du förklarar vad deras dotter håller på med!

Så testa ring numret först... Är det en tonåring som svarar så kan du vara säker på att dom använder sin mammas abbonemang.

Tack för svar!

Har ingen aning om kvinnan som står på numret och barnet är släkt. Hittade inget på Facebook.
Hade tyckt att det var betydligt mindre allvarligt om jag visste att numret tillhörde mamman till flickan eller flickan själv, men som sagt vet jag väldigt lite just nu.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PuMaH:

på en 14-åring

Hur vet du det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Var glad att det bara var en felskickning. Frugan har haft en stalker efter sig i 3 månader nu.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av Andreaz1:

Hur vet du det?

Skickades från m.sweclockers.com

Det står "Emma, 14" på bilden. Ser ut att vara från Snapchat eller något, jag sysslar inte med sånt.