väldigt seg dator efter byte av låda...

Permalänk
Hedersmedlem

väldigt seg dator efter byte av låda...

tjo! en polare har precis bytt chassi från nått billigt standardchassi med nått kast psu, nu har han bytt till ett antec sonata med truepower 380w. Problemet är det att dator tar kanske upp mot en 5min att ladda win2k... i windows är allt allmänt segt... spel som flöt hur bra som hellst innan lådbytet laggar nu... det enda jag kan komma på är nått kans med bytet av psu... det gamla var på 300w och det nya (och av bättre kvalite) är som sagt på 380w. måste man ställa om i bios när man byter psu, är det några spänningar lr så som blir fel?

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Medlem

Snarare en IDE-kabel som skadats. Har PCI-korten hamnat i samma plats som innan etc.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Hedersmedlem

Ok, har testat med två st andra ide kablar... det var lika segt då... ska prova korten...

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Hedersmedlem

Ok, det funkade inte även om jag flyttade om pci korten... det står även "Floppydisk failed (40)" när datorn startas.... floppy kablen sitter i rätt... har provat alla möjliga kombinationer :/ har testat att byta ide-kablar... det är lika segt och konstigt iafl...

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Inaktiv

ni har inte råkat utsätta mobot för en stöt när ni flyttade det?

Ni kan pröva med att ta ut allt onödigt (dvs bara ha processor, minnen grafikkort, en hårddisk och en CD/DVD i) och göra en BIOS-reset samt installera om windows. om det fortfarande går slött så är det nog ganska säkert att ni har pajat nåt!