Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Det är bara en hårsmån bättre på en iPhone. Jag har en sådan på jobbet. En gammal 5s, vill inte byta upp till en sjua för allt pill för att få ordning på en ny lur där heller.
Bara för att apparna åker in med en backup, betyder det inte att man är färdig, långt därifrån.
Byter när jag måste, inte förr!

Det blir bara mer och mer skit som åker över i mobilen. I somras började jag betala parkering med luren, förra veckan lade jag in Västtrafiks app för att betala när jag åker buss/båt/spårvagn. (PÅ privata Andriod luren.)
Blir mao bara jobbigare och jobbigare att byta lur. (Appar kan man få in med backup, men sen skall det konfigureras konton, lägga in kreditkort nummer, sov, osv...) Innan man vet ordet av har man bränt en hel dag, bara för att längre fram ändå hitta grejer man saknar från innan bytet.

Jo det är sant, men titanium tycker jag sparar det mesta. I princip allt kommer med förutom bankId, så det får jag aktivera igen med banken och för swish men det tar inte så många minuter.

Permalänk
Skrivet av ksw:

@iMatter: Egentligen inte. 720p skärm, snapdragon 435 i basmodellen. betydligt mycket mer budgetorienterad än redmi note 4. kommer nog snart en customrom med miui9 till sd625equippade iaf.

Nej, Redmi 4Prime har full HD, fem tums skärm och SD625

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Inaktiv

Fick äntligen hem min Redmi 4X. Liten och behändig, men har dock inte hunnit testa den så mycket.
Nu är jag väldigt lite påläst ang MIUI och att de inte har Svenska som språk förstår jag, men att man inte ens kan välja Sverige som land begriper jag inte.
Hur har ni andra löst detta? Flashat in något annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon25463:

Fick äntligen hem min Redmi 4X. Liten och behändig, men har dock inte hunnit testa den så mycket.
Nu är jag väldigt lite påläst ang MIUI och att de inte har Svenska som språk förstår jag, men att man inte ens kan välja Sverige som land begriper jag inte.
Hur har ni andra löst detta? Flashat in något annat?

Detta är jättekonstigt. Har likadant på min Redmi Note 4. Löste det genom att skriva Germany som land, de har samma tidzon.

Permalänk
Medlem

@anon25463: Valde Locale som Tyskland (vi har samma principer med kommatering etc) och språk svenska. funkar finfint.

för mer info: https://developer.android.com/reference/java/util/Locale.html

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Inaktiv

Har faktiskt lyckats leka lite med min Redmi 4X och den känns trevlig på alla fronter. Nu väntar jag bara på att få Roota den. Knepigt system MIUI kör med och låter folk få vänta för att kunna roota.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon25463:

Har faktiskt lyckats leka lite med min Redmi 4X och den känns trevlig på alla fronter. Nu väntar jag bara på att få Roota den. Knepigt system MIUI kör med och låter folk få vänta för att kunna roota.

Nja, man behöver en kod för att låsa upp bootloader. Finns dock andra metoder som inte kräver kod.

Permalänk
Inaktiv

@Baxtex: Koden har jag redan fått och det tog en dag. Nu måste jag vänta 60 timmar innan jag kan Roota.
Vilka andra metoder finns?

Permalänk
Medlem

Så, kinatelefoner som importeras från indien, någon som har erfarenhet?

http://feber.se/mobil/art/370106/xiaomi_slpper_ny_androidone/

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Så, kinatelefoner som importeras från indien, någon som har erfarenhet?

http://feber.se/mobil/art/370106/xiaomi_slpper_ny_androidone/

Den är exakt samma som Mi 5X, bara A1 kör med Google Android och Mi 5X MIUI.
https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_704581.html

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Den är exakt samma som Mi 5X, bara A1 kör med Google Android och Mi 5X MIUI.
https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_704581.html

Det var just en ren android som var det jag föll för

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon25463:

Har faktiskt lyckats leka lite med min Redmi 4X och den känns trevlig på alla fronter. Nu väntar jag bara på att få Roota den. Knepigt system MIUI kör med och låter folk få vänta för att kunna roota.

RedMi4x verkar vara riktigt bra. För liten för min smak dock. Kanske blir en RMN5 till jul.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ni som är insatta i kina-marknaden. Om man vill ha en 4" (eller jäkligt nära) med så bra hårdvara som möjligt... Vad är alternativen?

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Ingen egentlig uppgradering då Note 3 fortfarande har 650...

Tyvärr så har väl budgetmobilerna inte riktigt hängt med. RedMi Note 3 och 4 är lika Iphone6 7 plus. RMN5 och Iphone8 blir det större skillnader mellan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Ni som är insatta i kina-marknaden. Om man vill ha en 4" (eller jäkligt nära) med så bra hårdvara som möjligt... Vad är alternativen?

I Kina är alla bra mobiler över 5tum. 5.5 är standard.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Remmer:

I Kina är alla bra mobiler över 5tum. 5.5 är standard.

Samma skit som här då alltså. Fan. Jag vill ha tag i en bra hårdvara, som jag kan fortsätta ha i bak / byxfickan utan att behöva börja fjanta runt i cargo-pants, eller snickarbyxor...

Tack för svaret i alla fall.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Remmer:

Tyvärr så har väl budgetmobilerna inte riktigt hängt med. RedMi Note 3 och 4 är lika Iphone6 7 plus. RMN5 och Iphone8 blir det större skillnader mellan.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har en Redmi Note 3 prime och idag fick min sambo hem sin Note 4x. Tycker det är så gott som identiska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Jag har en Redmi Note 3 prime och idag fick min sambo hem sin Note 4x. Tycker det är så gott som identiska.

Har själv RMN3. Riktigt bra telefon så man kan väl förstå om de inte gör några större förändringar.

Permalänk

För en oinvigd... Finns de några kinalurar under säg 3k som har en "bra" kamera? Sumpade precis min Galaxy S5. Söker framförallt nåt med en bättre kamera och bättre batteritid!
Har tittat på Asus Zenfone 3 zoom men den verkar bli rätt dyr innan den är hemma. För prispåslaget blir ca 25% va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrikNordstrm:

För en oinvigd... Finns de några kinalurar under säg 3k som har en "bra" kamera? Sumpade precis min Galaxy S5. Söker framförallt nåt med en bättre kamera och bättre batteritid!
Har tittat på Asus Zenfone 3 zoom men den verkar bli rätt dyr innan den är hemma. För prispåslaget blir ca 25% va?

Tror Huawei är det bästa kinesiska märket vad gäller kamera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Remmer:

Tror Huawei är det bästa kinesiska märket vad gäller kamera.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, de har ju ett samarbete med Leica vad jag vet, så du har nog helt rätt i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

Länka dom kina telefonerna för typ 2000 som du kollat på

Elephone S7 kan lätt rekomenderas. Har själv haft en i över ett år utan bekymmer.
Lite bättre batteritid hade uppskattats men i det stora hela är det en kanon telefon!!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem

Mitt skärmglas fick en spricka så beställde hem en RedMi Note 4x. Riktigt bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Ni som är insatta i kina-marknaden. Om man vill ha en 4" (eller jäkligt nära) med så bra hårdvara som möjligt... Vad är alternativen?

i princip så är en storleksekvivalent till en z3 compact det enda du kan hitta i kina... tillverkarna har nischat sig som satan mot prosumer-marknaden då en 55kr telefon som kan smsa och ringa är alternativ två där.

kika tex här, Elephone (stort märke som konkurera med xiaomi) kallar sin 5" för "mini" -> https://www.aliexpress.com/wholesale?spuId=9034011&SearchText...

aliexpress har i princip inga telefoner listade som är under 4.7", det finns såklart, men de har inga egna kategorier.

kika dock på tex denna läckerbiten: https://www.aliexpress.com/item/DOOGEE-T3-Dual-Screen-Smartph...

(att göra en telefon större löser många många ingenjörsmässiga problem. Antenner? finns yta, rita dit dem. värme? större kylyta. batterikvalitet? större batteri. skärmkvalitet? välj en med högre strömförbrukning som ser okej ut, batteriet är ju ändå 4k+ mah)

Edit: http://www.techradar.com/reviews/doogee-t5

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Tja, jag hoppades. Sanningen är helt enkelt att jag aldrig kommer köpa en av de här jätte telefonerna, eftersom jag inte är sugen på att skaffa handväska för att ha någonstans att transportera den. Så det slutar väl med att jag köper något med medioker prestanda, när jag blir tvungen, för att min gamla lur exploderat...

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Tja, jag hoppades. Sanningen är helt enkelt att jag aldrig kommer köpa en av de här jätte telefonerna, eftersom jag inte är sugen på att skaffa handväska för att ha någonstans att transportera den. Så det slutar väl med att jag köper något med medioker prestanda, när jag blir tvungen, för att min gamla lur exploderat...

Du kanske ändrar dig.

Jag var en stor motståndare mot skärmstorlekar större än 4.5 för några år sedan men sedan skaffade jag (mot min vilja) en 5.5" och nu har jag svårt att använda något mindre. Större skärm är bättre för i princip allt imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Större skärm är bättre för i princip allt imo.

Utom det enda som är viktigt för en enhet jag ska ha med mig när jag lämnar hemmet... Portabiliteten. Kan jag inte ha den i en bakficka på jeansen, utan att den sticker upp, är i vägen, och känns konstig, är det fel. Vilket gör att den ska vara i ungefär samma format som plånboken. Luren jag har i dag är en Nokia N9, 3.9" skärm, 116.5 x 61.2 x 12.1 mm i yttermått. Den skulle för all del kunna vara bredare, men det är inte på det hållet dagens telefoner är ett problem, det är i höjd de sticker iväg, och inte längre får plats på ett bra sätt i byxfickan.
Jag har flera "större" format enheter, de flesta ungefär lika gamla som telefonen, men de fraktas inte på min person, utan får åka datorväska, osv. Finns det tillfällen då mer skärmyta hade varit praktiskt? Visst, men då plockar jag fram en av de enheterna. resten av tiden kommer jag bara ha sönder telefonen i förtid, för att storleken gör att den kommer i vägen.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

Du kanske ändrar dig.

Jag var en stor motståndare mot skärmstorlekar större än 4.5 för några år sedan men sedan skaffade jag (mot min vilja) en 5.5" och nu har jag svårt att använda något mindre. Större skärm är bättre för i princip allt imo.

kan du ha den i jeansfickan fram och sätta dig? utan att få den i ljumsken.
kan du ha den i jeansfickan bak och sätta dig? utan att få en banantelefon.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

kan du ha den i jeansfickan bak och sätta dig? utan att få en banantelefon.

Nå, ska jag vara ärlig, rekommenderar jag inte att man sätter sig på telefonen, oavsett storlek, men den här jäkla N9'an har jag haft i bakfickan under de senaste... uh, 6 åren, och nog har jag satt mig på den vid tillfällen. I några fall helt oplanerat, åkandes rollerblades, när fötter, och röv inte hållit samma tempo. Konstigt hur det där fungerar. När fötterna hamnar längre fram än tyngdpunkten, så landar man klockrent på telefonen.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Ni som är insatta i kina-marknaden. Om man vill ha en 4" (eller jäkligt nära) med så bra hårdvara som möjligt... Vad är alternativen?

Du kommer inte hitta nån 4" från Kina med senaste hårdvara. Utan närmast dina krav är iPhone SE 4" eller Sony Xperia XZ1 Compact 4.6" med SD 835. Sony Compact serie är 4.6".

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|