Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Verkar som att switchen säljer väldigt bra nu. Beställde i förra veckan ett switch från Elgiganten och dom hade samma leveranstid

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, speciellt när det kommer så här bra deals. Skönt att man kan ha kvar sin order iaf, även om Zelda, skärmskydd samt fodral kommer att ligga hemma och damma i en månad.. Jaja, den som väntar på något gott

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Ja, speciellt när det kommer så här bra deals. Skönt att man kan ha kvar sin order iaf, även om Zelda, skärmskydd samt fodral kommer att ligga hemma och damma i en månad.. Jaja, den som väntar på något gott

Mjo samma här, har också beställt skärmskydd och fodral. Men när väl den har kommit så har det nya Mario spelet kommit

Fick den nya orderbekräftelsen, beräknas att skickas 171103.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut nuförtiden, går det att använda switch som surfplatta och mediaspelare eller är den bara för spel fortfarande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Hur ser det ut nuförtiden, går det att använda switch som surfplatta och mediaspelare eller är den bara för spel fortfarande?

Det går inte vad jag vet. Läste dock nyligen att netflix ska släppas för Switch, så de kanske släpper på begränsningarna lite på sikt. Men helt ärligt ser jag ingen mening med att använda den som surfplatta, man har ju ändå alltid sin telefon med sig. Risken är att den blir blotad med appar och annat som påverkar prestandan negativt.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Det går inte vad jag vet. Läste dock nyligen att netflix ska släppas för Switch, så de kanske släpper på begränsningarna lite på sikt. Men helt ärligt ser jag ingen mening med att använda den som surfplatta, man har ju ändå alltid sin telefon med sig. Risken är att den blir blotad med appar och annat som påverkar prestandan negativt.

Tack för infon.

Grejen är att jag jobbar till sjöss och vill bara ha med mig en enhet för att roa mig med, smartphones i all ära, men jag ogillar verkligen att surfa runt på mobilen.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Mightybjorn:

Köpte mitt switch i tisdags förra veckan på EG, tog också zelda samt mario kart 8. hade lagt switchen på sleep mode dock ej dockat handkontrollerna så nästa dag så ska jag spela och slog på systemet, fick dock ej någon sync i joyconsen, så fick lära mig hur man riktigt stänger av konsolen och då kunde jag starta det igen och syncen var igång igen. Hoppas att andra som fått samma problem läser detta och därav få information om hur jag löste det.

Mysko fel
Startar fortfarande sökningen på joycons:en?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Mysko fel
Startar fortfarande sökningen på joycons:en?

Efter att jag startade om hela systemet (ej sleep mode, force stänga av den) så har det inte vart några som helst problem med dem, bra kontroll i mitt tycke dock

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Wohoo, Stardew valley på torsdag

Fantastiskt!
.. och jäklar vad snabbt det gick!
Får se om det är en tydlig prisskillnad på US-affären i förhållande till europeiska.

Är det någon som vet om spelen man köper via andra "Nintendo stores" än den europeiska, alltid ligger på det andra kontot du skapat? Som på PS4? Eller om det är "bra", som det är på Xbox One, där du bara behöver byta region för din huvudprofil, så kommer du åt amerikanska "store"?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@Swe.Stars: har du valuta på ditt konto som t e x SEK skapa ett nytt konto via den landskoden du vill köpa spelet på.
Du kan sen radera kontot eller spelet och det kommer ända att laddas ned till ditt svenska konto.

Här är en sida för att se var det är billigast sen att köpa i rätt valuta är en helt annan sak.

Permalänk
Medlem

Fick hem min Kina docka idag. Den verkar funka fint inkl Usb porten och får plats i min väska fint.

Enda man bör tänka på är att ansluta ström och hdmi i dockan först, sen ansluta den i switchen. Men det är likadant med Nintendos docka.

Exakta länken jag köpte från.
http://s.aliexpress.com/mERz6FNF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

@Swe.Stars: har du valuta på ditt konto som t e x SEK skapa ett nytt konto via den landskoden du vill köpa spelet på.
Du kan sen radera kontot eller spelet och det kommer ända att laddas ned till ditt svenska konto.

Här är en sida för att se var det är billigast sen att köpa i rätt valuta är en helt annan sak.

Det fungerar inte att göra så som det står här?

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1419742

Skrivet av varget:

Fick hem min Kina docka idag. Den verkar funka fint inkl Usb porten och får plats i min väska fint.

Enda man bör tänka på är att ansluta ström och hdmi i dockan först, sen ansluta den i switchen. Men det är likadant med Nintendos docka.

Du får gärna lägga upp en bild hur det ser ut när du använder dockan osv

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@lord_tito: det där fungerade för Sonic och för oss i Europa inte i NA . Så det fungerar inte att göra så om du ska handla från USA. Det som gäller är Prepaid card eller att skapa ett amerikanskt paypal konto har inte testat. Vet att syrran bor i NY så hon kan ge mig prepaid card i julklapp eller köpa på mitt konto sen skickar jag henne pengar i $ via släkt/vänner kostar det inget att överföra.

Ps har du ett japanskt 3DS går det att köpa valuta (Yen) på DS och sen sammanfoga med ditt Switch konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

https://imgur.com/a/EB4DF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Tack!

Skrivet av lord_tito:

Ytterligare tack!

Verkar alltså som att man också bara kan byta region på sitt vanliga konto och sedan ändra tillbaka efterinköp.
Någon som haft egen erfarenhet här av att byta till Mexikansk eller Rysk region? Körde ni i så fall med Prepaid kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

Snyggt!
Funderar på att köpa en när man springer över till kompisen då och då med Switchen och det vore bra/trevligt framöver när mer co-op spel dyker upp, att nyttja deras sekundära TV

Bra tips!

Permalänk
Medlem

Är jag helt tokig, eller finns det ingen Nintendo eShop man kan kolla priser eller köpa digitala spel från en webbläsare så som Playstation och Xbox har?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Swe.Stars:

Är jag helt tokig, eller finns det ingen Nintendo eShop man kan kolla priser eller köpa digitala spel från en webbläsare så som Playstation och Xbox har?

Har inte hittat en svensk men det finns USAs webshop man kan kolla i

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Snyggt!
Funderar på att köpa en när man springer över till kompisen då och då med Switchen och det vore bra/trevligt framöver när mer co-op spel dyker upp, att nyttja deras sekundära TV

Bra tips!

Glöm inte bort att ha en laddare som stödjer Usb PD bara. Switchen ger ingen video om den får fel profil. Men det är precis detta jag tänkt använda den till. Har lagt ner den i mitt fodral så den alltid kommer med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Inte köpa (för det är inofficiellt), men väl kolla priser över regioner: https://switch-prices.com/

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@Swe.Stars: jag köpte online på nätet via den ryska sidan. Sen om de har ändrat det vet jag inte men det ska gå att köpa olika spel på onlinesidorna. SWE sidan är väl UK köper sällan på nätet.

Du ska ha ett konto för respektive land för att du ska få det priset som de har och det fungerar inte för NA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Jag har köp via Nintendo UK sida för mitt Wii U funkar nog för Switch också.
https://www.nintendo.co.uk/Games/Games-347085.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

@Swe.Stars: jag köpte online på nätet via den ryska sidan. Sen om de har ändrat det vet jag inte men det ska gå att köpa olika spel på onlinesidorna. SWE sidan är väl UK köper sällan på nätet.

Du ska ha ett konto för respektive land för att du ska få det priset som de har och det fungerar inte för NA.

Tänkte köpa Stardew Valley ifrån Mexikanska shoppen då det är runt halva priset där. Det räcker med att man skapar ett Mexikanskt konto och kan man använda mitt svenska kort, eller måste man köpa något e-kort eller så?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@wargreymon: uff mexikanskt vet att shovel knight var billigt där. Det var nog bara USA som kunde använda det erbjudande som släcktes ned snabbt. Kreditkort fungerar inte i USA/Mexico så det får bli pre-paid kort. Jag kanske borde utnyttja detta har vänner därifrån.

MXN 149.99 sen har de annan valuta vet inte om de tar USD kort men på torsdag vet vi om det går med US-kort de kan ha stoppat det.

Permalänk
Medlem

@Tiamat: Så krångligt allt ska vara :/

EDIT: Enligt en tråd för Shovel Knight så verkade vissa kort fungera och vissa inte. Har själv bara Debit, så kanske har tur.

När brukar spelen släppas i våran tid? Midnatt, 12 på dagen eller så?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@wargreymon: ja det suger har hittat gamla länkar hur de gjorde med Shovel knight.

Läste snabbt det har gått med amerikanska VISA/Master- kort samt pre-paid kort.

Källa 1, Källa II

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@wargreymon: lite olika Snake pass kom ut UK tid dvs efter midnatt. De andra har jag sett på morgonen svensk tid. Sen ligger Mexico 7 timmar efter Sverige men oftast ligger US spel uppe tidigare än SWE.

Permalänk
Inaktiv

Inte långt kvar tills Stardew Valley dyker upp nu. Jag hoppas spelet dyker upp under kvällen men blir väl som med de flesta titlar att de släpps under eShop-uppdateringen.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Inte långt kvar tills Stardew Valley dyker upp nu. Jag hoppas spelet dyker upp under kvällen men blir väl som med de flesta titlar att de släpps under eShop-uppdateringen.

Riktigt taggad på det spelet! Ser otroligt "mysigt" ut!

Klarade precis ut SteamWorld Dig 2 och Bulb Boy, rekommenderar dom två spelen starkt!

Nu är det dags att börja spela Slime San

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av tyvar1:

Klarade precis ut SteamWorld Dig 2 och Bulb Boy, rekommenderar dom två spelen starkt!

Steamworld dig 2 är klart, eller ja...Har inte kört klart sista striden för att jag har mer att upptäcka först, men ack vilken prisvärd underhållning!

Stardew är råmysigt, värt varenda krona!

Golf Story är också extremt prisvärt om man gillar retrolooken

Visa signatur

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv

Webhallen verkar köra en rea på Zelda: Breath of the Wild-Amiibosarna:

Guardian för 199kr: https://new.webhallen.com/se/product/246939-Amiibo-Guardian
Zelda för 179kr: https://new.webhallen.com/se/product/260643-Amiibo-Zelda
Archer för 179kr: https://new.webhallen.com/se/product/246937-Amiibo-Link-Arche...
Rider för 179kr: https://new.webhallen.com/se/product/246938-Amiibo-Link-Rider

Skrivet av tyvar1:

Oh ja, underbart spel. Kan vara svårt att släppa spelet när man väl kommit igång, rätt beroendeframkallande och man ska bara spela "en dag till".

Skrivet av NordhNet:

Steamworld dig 2 är klart, eller ja...Har inte kört klart sista striden för att jag har mer att upptäcka först, men ack vilken prisvärd underhållning!

Stardew är råmysigt, värt varenda krona!

Golf Story är också extremt prisvärt om man gillar retrolooken

Precis, håller med om både Stardew Valley och Golf Story. Retrostuket gjort rätt som jag ser det.