Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Håller på en del med långhållsskytte och jakt.

Jagar täta träffbilder om jag inte är på jakt, typ.

Permalänk
Inaktiv

@sunnis Vad är det för bössa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gremanz:

@sunnis Vad är det för bössa?

Sauer 200 STR låda och pipa @70cm ett i ett GRS Bolthorn chassi kikaren är tyvärr lite tråkigare, Trijicon 5-20x50 men pimpad med spuhrmontage med 20,4 MOA lutning för att nå ut till 1000m utan behöva att skruva kikaren max. Faktiskt ett riktigt skräpsikte för pengarna tyvärr Men får duga tillsvidare.

Permalänk
Medlem

Mina intressen:

Flugfiske, dator byggande, data spel, gitarr och bas, bågskytte ( Klassisk lång båge och compound ) + trädgårds pyssel.

Permalänk
Medlem

Har väl lite väl många Hobbys, svårt att ha tid med allt. Vissa år är somliga hobbys vilande för att återupptas nästa år.

- Golf, inget i år men ligger på 10 i HCP om jag inte minns fel
- Fiske, spinnfiske (UL / L med multirulle) blir ett par rundor i månaden
- "Friluftsliv" kombinerat med fiske - blivit ett par turer med övernattning i år, har en tur planerad i slutet på oktober.
- Teknik - älskar att köpa nya teknikprylar, plocka sönder dem pyssla med dem etcetera.
- Cyklar, just nu racers, tidigare kört BMX och Hardtails.
- Bilar som är gjorda för att svänga med. Har just nu en 123d som inte riktigt lever upp till önskade glädenivåer så den är på utgång.

- Äta på diverse fina restauranger, försöker klämma in ett par besök i månaden.
- Film, älskar att kolla film. Så har investerat i en just projektor och högtalare där hemma.

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem

Har på tok för dåligt med intressen just nu...

Prova trevliga ölsorter och äta på bra restauranger är väll favoriten just nu.
Sen försöker jag resa så mycket som möjligt men har varit lugnt på den fronten nu då man har pluggat i 2 år.

Men nu ska vi komma igång med årliga alpresan för snowboard-åkning igen så i mars bär det av till Val Thorens.

Så snowboard skulle man väll kunna säga är en hobby också

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Spel (PC), E-Sport
Brädspel & Miniatyrspel
Biljard
Golf
Öl & Whisky
Laga mat
Bilar & Motorcyklar
Slalom
Hemmabio, Film & Serier
Teknik, köpa, mecka, hemautomation
Musik ,Konsert och Festivaler

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunnis:

Håller på en del med långhållsskytte och jakt.

https://farm5.staticflickr.com/4366/37181199200_e6a7db6a6e_k.jpg

https://farm5.staticflickr.com/4412/37181198910_ac0fa80b0b_k.jpg

Jagar täta träffbilder om jag inte är på jakt, typ.

I2 skogen? Tycker jag känner igen mig.

Permalänk

@andreas_dock: Jag har faktiskt funderat för att prova på att "pärla" lite jag också efter att ha sett inspirerande verk från bl.a. dig här på forumet. Tänker mig att det kan vara avkopplande och lite "meditativt" att "pärla", samtidigt som man förhoppningsvis får till lite snygga motiv.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Guybrush82:

@andreas_dock: Jag har faktiskt funderat för att prova på att "pärla" lite jag också efter att ha sett inspirerande verk från bl.a. dig här på forumet. Tänker mig att det kan vara avkopplande och lite "meditativt" att "pärla", samtidigt som man förhoppningsvis får till lite snygga motiv.

Det är precis dessa saker du nämner som är anledningen till att jag pärlar!
Har det som stresshantering / terapi / meditation.

Lycka till!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnny K:

I2 skogen? Tycker jag känner igen mig.

Det var inte dåligt gissat! 600m vallen, I2 är där vi brukar hålla till.

Permalänk
Avstängd

Läsa, SciFi och fantasy mest, även "äventyr/action" eller vad man skall kalla Clive Cusslers böcker.

Samlar på äldre (riktigt gamla) Tv-spel, datorer, videobandspelare... tja, all gammal elektronik. Lite armbandsur också, men då även modernare saker.

Permalänk
Medlem

Det har på de senare åren blivit osunt mycket byggande på mitt hus. Ibland känns det som ett måste arbete men för det mesta tycker jag nog ändå att det är kul. Speciellt när man blir färdig med ett projekt och kan ta ett par steg tillbaka och känna att det där blev bra. Undantaget var nog dränering runt hela huset. Det kändes bara som en jävligt lång mardröm med pengar som man grävde ner i backen.

Annars är det väl en hel del film som rullar på kvällarna när barn och fru hoppat till kojs.
Datorer intresserar mig mindre och min även om tekniken i sig är intressant.

Permalänk
Medlem

Just nu är det Motorcyklar som är mitt stora intresse och jag plöjer in ovärt mycker pengar i det

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

all in på detta

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunnis:

Det var inte dåligt gissat! 600m vallen, I2 är där vi brukar hålla till.

Har varit där en hel del, även testat att skjuta lite dock inte från 600m vallen.
Har flugit en del rc-heli där, cyklat mtb, varit o kört bil o sladdat runt i den skogen en del i min ungdom, en gång körde jag i diket nere vid 3 väg korsningen nedanför 600m vallen mot wåxnäshallen och när jag står där i diket kommer det 1 polisbil+2 hundpatruller då hade dem hundträning dock var dem supertrevliga och tyckte väl inte det var lämpligt att leka rally där o bara frågade om jag kunde få upp bilen? o jag svarade ja det kan jag o dem sa att jag skulle ha en trevlig dag, inte kört rally i den skogen sedan dess var väl nästan 20 år sedan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Just nu är det Motorcyklar som är mitt stora intresse och jag plöjer in ovärt mycker pengar i det

Hojåkning får gärna kosta.

Vad kör du?

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roffe:

Hojåkning får gärna kosta.

Vad kör du?

Haha jo det får la det Just nu kör jag en MV Agusta F4R och en Buell 1125CR.

Vad kör du?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Haha jo det får la det Just nu kör jag en MV Agusta F4R och en Buell 1125CR.

Vad kör du?

Två tummar upp för MV'n

Aprilia RSV Mille R här. 15 år gammal så jag kan ju inte påstå att jag ruinerat mig på den precis. Har sneglat lite på MV. Får se vad som händer nästa säsong.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Sitter spelledare för en rollspelsgrupp som hållit ihop och spelat i över 20 år nu. Blir Symbaroum på Lördag.
Köper på mig en hel del Laserdisc som jag njuter av.
Samlar och spelar Retro tv-spel och arkadspel (Neo Geo, Capcom CPS2, Atomiswave, Taito F3, Sega Naomi och Jamma pcb:er)

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Spelade länge korpfotboll tills korsbandet gick av för ett och ett halvt år sedan. Ska testa lite nu igen och se om jag kan komma tillbaka. Blev mycket datorspelande under tiden man inte kunde lira boll vilket varit skoj men tyvärr inte så bra för konditionen, särskilt inte eftersom det kombinerats med ganska mycket öl. Nu har vi dock också köpt hus med vissa renoveringsbehov så det får väl bli min hobby framöver.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Skäggig legend

Precis blivit singel såååå ni förstår nog vad jag sysslar med. Dock fastnade jag nästa direkt för en annan. Crap.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Precis blivit singel såååå ni förstår nog vad jag sysslar med. Dock fastnade jag nästa direkt för en annan. Crap.

Klassiker

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Calby:

Klassiker

But this is different xD 19 år av de x)

Skämt och sido, det är väl mycket TV serier och CSGO framförallt som upptar mycket av min fritid samt mina två raskatter!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Bilar...

Jag är helt fullkomligt biltokig. Det kom redan när jag var två - tre år. Min far har alltid sysslat med bilar, han jobbade på Porsche center i många år med driver nu egen Porsche verkstad. Där är jag ofta och mekar med mina bilar. Bilintresset blir ju inte mindre när man ser en massa Porschar som rullat in och ut där. Vissa är original och några är rena racemaskiner. Herregud va fett. Bilen jag har nu är en Impreza. Motorn rasade på denna så har byggt en ny spis nu. Dyr hobby. Bygget sprang iväg lite och nya maskinen har kostat cirka 100k. Men den är byggd för att hålla. Åker med cirka 430hk nu. Riktigt chassi och en massa godis. Kör lite bana också. Vi var nere i somras och körde på Nüburgring en vecka. Riktigt häftigt. Funderade på att börja jobba som mekaniker när jag var yngre just för att jag tycker det är kul men bestämde mig för att jobba med annat och bara ha bilar som hobby

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Spel/datorer, cykla landsväg, film. Nu har jag även fått för mig att lära mig cykla igen...ja men nu på enhjuling. Det går sådär, dåligt väder och magsjuk har hindrat mig att träna.

Permalänk
Medlem

Min hobby är nätverksmiljöer, få allt att fungera över ett nätverk - servrar, säkerhet ja allt ni kan tänka er

Bygger sakta men säkert upp en Enterprise miljö hemma, nej sambon är inte glad då hon tycker att min hobby är onödigt dyr.

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem

Jag cyklar MTB. Sjukt kul att plaska runt i leran i skogen, speciellt nu när allt blir lite kallare och regningare

Visa signatur

intel i7 8700k | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000Mhz 16 GB | EVGA GTX1080Ti FTW3 | Asus ROG strix Z370-F | Be Quiet! straight power E9 700W | 2x samsung 850 evo 250GB raid + samsung 850 evo 500 GB + 3tb WD Red | Noctua NH-D15 | Fractal Design define C

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SID 6.7:

Sitter spelledare för en rollspelsgrupp som hållit ihop och spelat i över 20 år nu. Blir Symbaroum på Lördag.
Köper på mig en hel del Laserdisc som jag njuter av.
Samlar och spelar Retro tv-spel och arkadspel (Neo Geo, Capcom CPS2, Atomiswave, Taito F3, Sega Naomi och Jamma pcb:er)

Spännande, spelade mycket rollspel när man var yngre på 80 och 90-talet. Då var det mest Drakar och demoner, Sagan om ringen och Mutant som gällde. Körde Chock lite men tyckte aldrig det blev riktigt kul. Tyvärr är gänget splittrat så det har inte blivit något på senaste 20 åren, men man saknar det.
Lajv har jag dessvärre aldrig förstått mig på.

Annars så är mina hobbys mest spela datorspel, snickra på hus eller andra små träslöjdsprylar ute i verkstan, spela biljard, spela dart, lyssnar gärna både på musik och ljudböcker, bygger en del puzzel när andan faller på, äta gott och dricka gott, vandrar gärna i fjällen, sambon och hunden bör väl också finnas med.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Har en del hobbyn. Nästan allt som har med datorer att göra är intressant. Bilar eller motorer generellt är också ett stort intresse. Fiske kan vara rätt avslappnande också, rätt skönt att bara dra ut på sjön med båten och vara för sig själv en stund. Har tyvärr inte varit ner till stugan i år så det har inte blivit nå fiske.

Min dröm just nu (är en fattig student), är att sälja min nuvarande bil och köpa en Saab 9000 A50 och sätta dit B235R-motorn.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro