Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Medlem

Kunde inte passa på Switchen när Classes erbjudande gick att kombinera med studentrabatten. 2373:- är ju nästan vad ockrarna i Kungsbacka vill ha för en Snes mini som jag först var inställd på.
Köpte Zelda för hemfridens skull, själv väntar jag tålmodigt på Mario Odyssey.

Permalänk
Medlem
Skrivet av w0x:

Kunde inte passa på Switchen när Classes erbjudande gick att kombinera med studentrabatten. 2373:- är ju nästan vad ockrarna i Kungsbacka vill ha för en Snes mini som jag först var inställd på.

Jäkla skit, har missat totalt att CO har studentrabatt. Oh well, fick 20% iallafall. Leveransen var beräknad till början av november fick jag som info, men idag kunde jag glatt hämta ut min Switch!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CrazyBlueberry:

Jag är så besviken på mig själv som aldrig hade chansen spela Harvest Moon på SNES som liten, det ser ut vara ett extremt mysigt spel som definitivt skulle gett min barndom det lilla extra om man kom efter skolan på en mulen fredags eftermiddag och spelade detta i sitt rum med mysig belysning av himmelen genom fönstret.

Det må låta lite dramatiskt kanske, men ibland glömmer man bort att gå tillbaka och överblicka hur annorlunda man faktiskt såg på saker som liten. Vi kommer aldrig uppleva spelvärlden på samma sätt, trots att det ibland har sina stunder nu som vuxen också när man till exempel plockar upp gamla spel från barndomen och förstår sig mer på det än man gjorde när man knappt kunde engelska eller var mogen nog att förstå vissa saker i spelet.

Nevermind me, I'm just being nostalgic ^_^

Haha, jag känner igen mig i det du beskriver.
Ibland farligt att spela äldre spel, en del håller inte lika bra idag som då och kan sabba minnena av spelet, andra håller lika bra än idag, trots att det kan ha gått ett par decennier sedan man spelade dessa första gången.

Jag ångrar definitivt att jag sålde mitt Harvest Moon. Värdet på spelet drog iväg för ett par år sedan.

Skrivet av tyvar1:

Hade också funderingar över just Tegra valet men verkade sluta rätt bra ändå! Idén över att den skulle vara en hybrid konsol gillade jag dock från första början.

Zelda: Link's Awakening är verkligen ett grymt spel, det håller jag verkligen med om! Kom igen nu Nintendo och ge oss VC!

Som sagt så skulle jag testa Stardew Valley. Kört ett par timmar nu och kan redan säga att detta har ett bra köp! Jag älskar dock Pixelgrafik, det är något med det som jag inte kan få nog av

Skickades från m.sweclockers.com

Bra det, vet många som gillade detta. Men jag började också inse det när man väl hade den i handen. Just att bara ta med Switchen när man gör något annat måste nästan upplevas om man inte förstår det utan. Vilket blivit mitt största problem med PS4 men i viss mån även med min PC. Nu har jag en spelbar laptop men det är en enorm skillnad mellan smidigheten i en Switch och att släpa med en laptop.

Haha jo, jag ser det som ett misslyckande om Nintendo inte börjar få ut VC (eller vad de nu vill kalla det) innan årsskiftet. Spelutbudet är bra, speciellt sett till vad som är på väg, men nog vill många av oss ha retrospelen.
Sedan hade jag gillat om vi kunde få se lite appar också. Vad jag förstått så ska det vara upp till utvecklare att publicera men vi borde samtidigt redan ha sett något vid det här laget.

Härligt, blivit en hel del spelande under dagen när tid funnits för mig med. Trots att jag redan spelat många många timmar på PC så är det kul med en nystart i spelet. Och försöka nå vissa mål jag satt upp lite tidigare med. Personligen hade jag gärna sett möjlighet att konfigurera om kontrollerna, L+R och ZL+ZR vill jag gärna se switchade.

Skrivet av Segge:

Inga problem att få ihop timmar när du kan spela i sängen, på toa, raster, bussen osv. Sen funkar standby läget skitbra, du kan när som helst stänga av och fortsätta exakt där du var, så även om man bara har 5min så kan man spela utan att det är bortkastad tid i spelet.

Haha precis, just standby och bara spela när man har ett par minuter (eller timmar) över är faktiskt riktigt härligt. Just suspend-funktionen börjar jag sakna mer och mer på PC med. Nu har ju alla plattformar utom PC en sån lösning och det är väldigt smidigt att bara kunna pausa sitt spelande för att fortsätta senare. Även om det går att alt-tabba ur ett spel i Windows så ligger fortfarande spelet igång i bakgrunden och nödvändigtvis inte i något viloläge utan körs i full fart.

Permalänk
Skrivet av Squallie:

@Damponmyboard: Ska tydligen ha börjat efter senaste firmwaren. Så det löser sig förhoppningsvis med en kommande uppdatering.

Jag tänkte nästan det, den har inte gjort det tidigare

Permalänk
Medlem

CDON.com säljer Switch för 2990 kr om man förbokar Super Mario Odyssey hos dem just nu. Totalt pris för konsol + spel 3589 kr. Länk: http://cdon.se/spel/switchmarioodyssey/

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Skrivet av Sjoooberg:

Jäkla skit, har missat totalt att CO har studentrabatt. Oh well, fick 20% iallafall. Leveransen var beräknad till början av november fick jag som info, men idag kunde jag glatt hämta ut min Switch!

Jag förstår inte vad ni menar med 20% rabatten, var kommer den i från och är erbjudandet fortfarande tillgängligt?

Skrivet av anon5930:

Haha, jag känner igen mig i det du beskriver.
Ibland farligt att spela äldre spel, en del håller inte lika bra idag som då och kan sabba minnena av spelet, andra håller lika bra än idag, trots att det kan ha gått ett par decennier sedan man spelade dessa första gången.

Jag ångrar definitivt att jag sålde mitt Harvest Moon. Värdet på spelet drog iväg för ett par år sedan.

Det är sorgligt, borde verkligen fokuserat på SNES spelen redan tidigare då det fortfarande fanns en chans, själv har jag alltid drömt om att äga Mega Man X2 eller X3 till SNES sen jag var liten. Men fick det aldrig och det glömdes bort med tiden, nu kostar den europeiska versionen av X2 för 70 000 kr helt nytt. Det låg på eBay tills annonsen antingen blev borttagen eller så köpte någon det.

Skrivet av perperub:

CDON.com säljer Switch för 2990 kr om man förbokar Super Mario Odyssey hos dem just nu. Totalt pris för konsol + spel 3589 kr. Länk: http://cdon.se/spel/switchmarioodyssey/

Om man fick tag i Switchen för det priset man fick på CO inkl båda rabatterna skulle det vara ännu billigare om man lade till Odyssey. Men personligen väntar jag hellre på Odyssey Bundle med de limiterade joy consen som medföljer. Dock väntar jag ett bra tag då priset 4290:- inte lockar alls just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Jag förstår inte vad ni menar med 20% rabatten, var kommer den i från och är erbjudandet fortfarande tillgängligt?

Det är sorgligt, borde verkligen fokuserat på SNES spelen redan tidigare då det fortfarande fanns en chans, själv har jag alltid drömt om att äga Mega Man X2 eller X3 till SNES sen jag var liten. Men fick det aldrig och det glömdes bort med tiden, nu kostar den europeiska versionen av X2 för 70 000 kr helt nytt. Det låg på eBay tills annonsen antingen blev borttagen eller så köpte någon det.

Om man fick tag i Switchen för det priset man fick på CO inkl båda rabatterna skulle det vara ännu billigare om man lade till Odyssey. Men personligen väntar jag hellre på Odyssey Bundle med de limiterade joy consen som medföljer. Dock väntar jag ett bra tag då priset 4290:- inte lockar alls just nu.

Clas Ohlson hade 20% rabatt på "gaming" för en tid sedan. Gällde bara den helgen, ej nu.

Billigast på prisjakt är just nu 4090 kr för Odyssey bundle. https://www.prisjakt.nu/product.php?p=4484960

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Medlem
Skrivet av w0x:

Verkar som att det är "Studentkortet". Hittar ingenting på Mecenat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Verkar som att det är "Studentkortet". Hittar ingenting på Mecenat?

Studentkortet stämmer bra. Du kan ha båda, bara att skicka in ansökan: https://support.studentkortet.se/hc/sv/articles/207808269-Ste...

Visa signatur

Sony Vaio S13P - I5-3210M - 12GB RAM - Samsung 830 256GB - GT 640M LE @ 1000/1000

Permalänk
Medlem

Fasen känns ändå som en rätt bra deal med Switch och Mario Odyssey på CDON. Har ändå tänkt att skaffa Mario så. Får bli att fundera lite.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem

Lite sent ute men köpte till slut Binding of Isaac och sablar vad bra det är på Switchen, känns som ett perfekt spel i ett portabelt format. Har spelat lite på PC tidigare men det här formatet gillar jag bättre. Är lite tvek på kontrollerna emellanåt då jag får lite ont i högerhanden efter ett par runs och brimstone tycker jag funkar mycket bättre med styrspaken vilket gör det lite obekvämt emellanåt.

I övrigt har sambon nu informerat om att det är bäst att jag spelar ut det jag vill spela ut nu innan Mario släpps för sen är den paxad

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Har fått ett stort sug efter en switch....
Känns som att man inte vill missa Zelda och mario, har ett ps4 men kommer inget intressant på ett tag(red dead redemption 2 och last of us 2 undantag givetvis).
Sen har ena dottern(snart 3 år) börjat intressera sig för spel(vill gärna spela på retropie:n) så intalar mig och frugan att hon kan glädjas också framöver.
Sen är det perfekt med det handhållna då frugan tenderar att ockupera tv:n för att titta på idol och annat skit
Vi får se hur dagen utvecklar sig, ska gå ut i parken med barnen strax så får jag se om man åker ch impulsköper sig en konsol. Har inte ägt en Nintendo sen gamecube(alla innan dess) så det kanske är dags att återvända till Nintendo-lägret...

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Har fått ett stort sug efter en switch....
Känns som att man inte vill missa Zelda och mario, har ett ps4 men kommer inget intressant på ett tag(red dead redemption 2 och last of us 2 undantag givetvis).
Sen har ena dottern(snart 3 år) börjat intressera sig för spel(vill gärna spela på retropie:n) så intalar mig och frugan att hon kan glädjas också framöver.
Sen är det perfekt med det handhållna då frugan tenderar att ockupera tv:n för att titta på idol och annat skit
Vi får se hur dagen utvecklar sig, ska gå ut i parken med barnen strax så får jag se om man åker ch impulsköper sig en konsol. Har inte ägt en Nintendo sen gamecube(alla innan dess) så det kanske är dags att återvända till Nintendo-lägret...

Jag kände samma sak. Fast jag hade inte ägt en Nintendo sedan SNES, förutom NDS då men jag gillar inte portabelt.

Är helt övertygad om att vi kommer ha roligt med Switchen i många år framöver.

Permalänk
Medlem

Blev ett köp av en konsol samt Zelda
Nu måste man bara vänta tills ikväll att få lira lite....

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schn3id3r:

Studentkortet stämmer bra. Du kan ha båda, bara att skicka in ansökan: https://support.studentkortet.se/hc/sv/articles/207808269-Ste...

Fasen jag hade ingen aning! Ska se om jag kan få iväg en ansökan. Tack även för länken!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Daz:

Lite sent ute men köpte till slut Binding of Isaac och sablar vad bra det är på Switchen, känns som ett perfekt spel i ett portabelt format. Har spelat lite på PC tidigare men det här formatet gillar jag bättre. Är lite tvek på kontrollerna emellanåt då jag får lite ont i högerhanden efter ett par runs och brimstone tycker jag funkar mycket bättre med styrspaken vilket gör det lite obekvämt emellanåt.

I övrigt har sambon nu informerat om att det är bäst att jag spelar ut det jag vill spela ut nu innan Mario släpps för sen är den paxad

Isaac är ett av mina favorit spel har nog lagt 600 timmar på det, det är var det står i alla fall nu efter senaste patchen kan jag slutföra en del challenges och samla ihop mer items har nog 30 items kvar sen har jag alla. Tycker keeper är segast även om Lost var svår med att klara allt på. Jag fick själv ont i handlederna skaffade en Hori Nintendo Switch Real Arcade Pro V Hayabusa den är bra även för shoot 'em up spel.

Bor ihop med brorsan så vi har två st switch det hade inte funkat med en delad även om han har 3DS med.

Skrivet av matte-elite:

Jag kände samma sak. Fast jag hade inte ägt en Nintendo sedan SNES, förutom NDS då men jag gillar inte portabelt.

Är helt övertygad om att vi kommer ha roligt med Switchen i många år framöver.

Jag älskar min Switch spelar i perioder mycket. Köper olika titlar i fysisk format men har en del japanska spel med.
Har inte haft en Ninentdo sen NES gick över till Sega megadrive.

Permalänk
Medlem

Bara 19 dagar kvar till Mario Odyssey, can't wait!

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av UniMatrixZ:

Bara 19 dagar kvar till Mario Odyssey, can't wait!

tänkte inte på det! Helt galet nära nu!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

tänkte inte på det! Helt galet nära nu!

Själv är jag lite oroad över att jag är så uppe i Stardew Valley att Mario Odyssey blir liggandes.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Själv är jag lite oroad över att jag är så uppe i Stardew Valley att Mario Odyssey blir liggandes.

satt faktiskt fastklistrad i 4 timmar idag

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Får väl dela med mig av mina första intryck efter gårdagens första spelsession(ca 2h).
Zelda verkar vara riktigt bra(min typ av spel), har inte spelat tillräckligt för att kunna uttala mig om det mer.
Switchen var lätt att sparka igång och skapa nintendo-konto etc..
Spelar med Joy-consen och det verkar inte som att jag har problem med den vänstra iaf(röd/blå-kombo). Joy-consen fungerar bra men det är väl kanske inte den bästa speldosan som man kört med(har dem fastsatta på den där hållaren så det blir som en dosa). Blir säkert en Pro-kontroller framöver skulle jag tro.
Där switchen verkligen gör sig tillrätta var som igår när jag lirade(på tv:n) så kom frugan och skulle se nån dynga(jag vet, jag är 2:a så det skriker om det....) så var det bara att pausa, plocka ur den och gå och fortsätta i sängen istället. Detta upplägget kommer jag ha stor nytta av

Spel i sikte för min del nu(well, har många timmar kvar med Zelda) är Mario kart samt Super Mario.
Är även sugen på Blaster Master(nostalgi då man äger spelet till NES) samt Sonic.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Fasen jag hade ingen aning! Ska se om jag kan få iväg en ansökan. Tack även för länken!

Inga problem Rabatten på CO är i stort sett enda anledningen till att jag bryr mig om Studentkortet (de har visst 15% hos Sportamore också, Mecenat har 10%). För ytterligare bonus kan du vara med i CO:s kundklubb, du får 30 kr som presentkort per 1000 kr du handlar för. Låter kanske lite men tack vare kampanjen + studentrabatt + bonuscheck betalade jag knappt 460 kr/st för två Pro Controllers

Visa signatur

Sony Vaio S13P - I5-3210M - 12GB RAM - Samsung 830 256GB - GT 640M LE @ 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schn3id3r:

Inga problem Rabatten på CO är i stort sett enda anledningen till att jag bryr mig om Studentkortet (de har visst 15% hos Sportamore också, Mecenat har 10%). För ytterligare bonus kan du vara med i CO:s kundklubb, du får 30 kr som presentkort per 1000 kr du handlar för. Låter kanske lite men tack vare kampanjen + studentrabatt + bonuscheck betalade jag knappt 460 kr/st för två Pro Controllers

Wow.
Det var inte dåligt.
I vanliga fall ligger en Pro Controller på 649:- - 699:-.

Skickade iväg en ansökan nu med studieintyg så får vi se om ett par dagar om inte jag också kan få tag på en Pro Controller till ett vettigare pris.

Stort tack Schneider!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Retro City Rampage™ DX • Switch Collector's Edition $ 44.99 finns att förhandsboka nu.

Permalänk
Inaktiv

Sådär, sista dagen av sommaren i mitt Stardew Valley. Har upptäckt iallafall en sak jag inte upptäckt i tidigare genomspelningar vilket är kul med.

Effektivaste genomspelningen hitills, underlättar ju när man vet ungefär när saker inträffar och kan planera in vissa grejer långt i förväg hehe. Men har galet kul trots alla timmar jag redan lagt på PC-utgåvan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Sådär, sista dagen av sommaren i mitt Stardew Valley. Har upptäckt iallafall en sak jag inte upptäckt i tidigare genomspelningar vilket är kul med.

Effektivaste genomspelningen hitills, underlättar ju när man vet ungefär när saker inträffar och kan planera in vissa grejer långt i förväg hehe. Men har galet kul trots alla timmar jag redan lagt på PC-utgåvan.

Alltså... hjäääälp!

Jag känner mig tappad bakom en vagn i Stardew Valley. Vart ska jag ens börja?
Jag har inne på första veckan (Sunday). Gav en "Coral" till borgmästaren som verkade.. milt förtjustad.

Jag har ingen strategi för hur jag ska planlägga dagarna alls. Jag har sålt min första "harvest" och har ca. 1000 guld nu.
Men vad ska jag investera i för något? Första jag ville göra var att köpa en ny ryggsäck. Den kostade ju dock 2000 guld(!).

Är det meningen att man ska springa in i staden och leta efter alla människor och prata med dem för att få dem att uppskatta en mer?
Om så - finns det något sätt att röra sig snabbare? Tar ju en evighet om jag varje dag ska springa in i staden, fiska på stranden, gå vilse i skogen osv. Vill helst bara stanna på min gård som i "Hayday" xD

Snälla.
Hjälp mig.

/ En misslyckad bonde

Edit: Hittade den här guiden: http://www.ibtimes.co.uk/stardew-valley-starter-guide-crop-ti... - de ger en viss fingervisning - men hur spenderar ni era dagar? Tycker springandet FRÅN min gård är det tråkigaste och mest tidsödande i världen. Uppenbarligen gör jag något fel

Upptäckte en länk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Alltså... hjäääälp!

Jag känner mig tappad bakom en vagn i Stardew Valley. Vart ska jag ens börja?
Jag har inne på första veckan (Sunday). Gav en "Coral" till borgmästaren som verkade.. milt förtjustad.

Jag har ingen strategi för hur jag ska planlägga dagarna alls. Jag har sålt min första "harvest" och har ca. 1000 guld nu.
Men vad ska jag investera i för något? Första jag ville göra var att köpa en ny ryggsäck. Den kostade ju dock 2000 guld(!).

Är det meningen att man ska springa in i staden och leta efter alla människor och prata med dem för att få dem att uppskatta en mer?
Om så - finns det något sätt att röra sig snabbare? Tar ju en evighet om jag varje dag ska springa in i staden, fiska på stranden, gå vilse i skogen osv. Vill helst bara stanna på min gård som i "Hayday" xD

Snälla.
Hjälp mig.

/ En misslyckad bonde

Edit: Hittade den här guiden: http://www.ibtimes.co.uk/stardew-valley-starter-guide-crop-ti... - de ger en viss fingervisning - men hur spenderar ni era dagar? Tycker springandet FRÅN min gård är det tråkigaste och mest tidsödande i världen. Uppenbarligen gör jag något fel

Jag har också lite samma problem, men jag tror jag har fått det hela om bakfoten.

Min harvest har jag inte sålt en enda av, utan käkat upp allt när jag gått in i gruvan och mineat osv, för att få upp energi främst men även hp när man stöter på lite småmonster där inne.

Men tror tanken är att alla ska få göra lite som de vill. Mitt stora problem nu dock är att allt kostar skitmycket att köpa men jag har knappt 1000g på fickan konstant. Får testa mig fram helt enkelt

Permalänk
Inaktiv

Utan att spoila, satsa på rovor (turnip) inledningsvis, billiga och växer snabbt. Odla, sälj, köp nya frön och försök uppgradera ryggsäcken så snart som möjligt. Utforska spelvärlden, ta med och sälj allt som inte sitter fast hehe.
Undersök vad butikerna säljer för tillfället, uppgradering av verktyg är ofta bra att göra så fort det är lämpligt. Vattenkannan speciellt.

Permalänk
Konsolgrävare

blev en beställning! Tack för påminnelsen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ska iväg på utbildning här under veckan i ett par dagar. Därför vill jag ha ett nytt spel. Funderar på Stardew Valley eller Zelda, jag ska bo på hotell och åka tåg i ca 2 timmar.

Vad tycker ni jag gör införskaffa? Kan såklart vara något utöver de 2 jag nämnde.