Hjälp med gaming headset.

Permalänk
Medlem

Hjälp med gaming headset.

Hej.

Nu när jag ska inhandla nya gaming headset så känner jag mig väldigt osäker på vad jag ska köpa.
Hade precis Asus Centurion 7.1 där det har varit så väldigt mycket problem så dem fick åka tillbaka till affären.
Jag är ute efter 7.1 system, virtuell eller "riktigt" spelar nog ingen roll.

Dem hörlurarna jag har tittat på finns ibland ca 130 Headset på Webhallen, så har jag valt ut dessa här :

Sound BlasterX H7 Tournament

HyperX Cloud Revolver S

ASUS ROG Strix Fusion 300

Det är dem som faller mig i smak, jag vill ha bedömningar och råd.
Hörlurar som jag är ute efter ska det vara ett bra ljud och mikrofon.
Det är absolut inte bestämt att jag ska ha någon av dessa 3, så kom med förslag.

Skriv vad ny tycker från erfarenheter.

Tack

Visa signatur

Jcswe

Permalänk
Permalänk
Medlem

Bra med omdöme men inte riktigt i min smak

Visa signatur

Jcswe

Permalänk
Medlem

Om du tvunget ska ha headset ( alltid bättre med ett par bra hörlurar + extern mikrofon ) är det nog inget som överträffar Sennheiser PC 360 när det kommer till ljud och kvalitet.

Köpte mina när dom lanserades ca år 2010 någon gång, funkar fortfarande perfekt. Har även överlevt flera resor jorden runt hit och dit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n4ight:

Om du tvunget ska ha headset ( alltid bättre med ett par bra hörlurar + extern mikrofon ) är det nog inget som överträffar Sennheiser PC 360 när det kommer till ljud och kvalitet.

Köpte mina när dom lanserades ca år 2010 någon gång, funkar fortfarande perfekt. Har även överlevt flera resor jorden runt hit och dit.

Jag känner att jag vill ha ett headset, Jag har tittat Sennheiser hörlurar och de verkar vara väldigt bra. Har med dem i tankarna.
Jag är ute efter 7.1 för att vilja ha det lilla "extra".

Visa signatur

Jcswe