Permalänk

Dr Cosmos 2 2014-2017

Mitt amatör bygge av Dr Cosmos från slutet av 2014 till 2017.
Mina försök till att bygga vattenkylning i Cosmos 2 chassit med lite blandat resultat .

julen 2014
Började med en väldigt mjuk 13-10mm slang och frontmonterad reservoar, blev aldrig nöjd med detta jobb.
Fick för mig att montera en Phobya Xtreme 200 i fronten då fortfarande med samma mjuka hemska slang, resultatet fortfarande horribelt och skrämmande.

Någon månad senare demonterades allt och ersattes av 16-11mm slang som gick bättre att forma,fortfarande inte nöjd men lämnade det så i 1,5år

2017
Mitt först försök med hardtube jämfört med vanlig slang så var det väldigt rolig att arbeta med och lätt att forma.
Definitivt ingen skönhet men inte lika smärtsamt att se på jämfört med tidigare försök
nu ska det införskaffas ett block till mitt 1080TI och göra allt vattenkylt.

Tyvärr så är bilderna i galleriet inte något att hänga i granen

Besök galleriet här

Visa signatur

Dator 1: begagnat gott & blandat
Chassi: lian li pc-o11 dynamic Processor: Ryzen 5900X @4.1GHz Moderkort: MSI X570-A pro Ram: Corsair Vengeance 2x16Gb Hdd/Ssd: Corsair MP600 kylare: custom loop Grafikkort: RTX 3080TI Nätagg: Dark base 700 Tangentbord: hemmabygge Headset: The one and only Pioneer Monitor 10 från 1978 :-P

Permalänk
Avstängd

Rolig tråd!
Ser att mörksuggan hittat in också på först bilden...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Skrivet av Mizzarrogh:

Rolig tråd!
Ser att mörksuggan hittat in också på först bilden...

roligt att du hittade min mörksugga på hyllan ovan fönstret.
Den har följt med ett bra tag

Visa signatur

Dator 1: begagnat gott & blandat
Chassi: lian li pc-o11 dynamic Processor: Ryzen 5900X @4.1GHz Moderkort: MSI X570-A pro Ram: Corsair Vengeance 2x16Gb Hdd/Ssd: Corsair MP600 kylare: custom loop Grafikkort: RTX 3080TI Nätagg: Dark base 700 Tangentbord: hemmabygge Headset: The one and only Pioneer Monitor 10 från 1978 :-P

Permalänk
Medlem

Ser ju riktigt bra ut!

Blir riktigt sugen på att skaffa något liknande själv men det får nog bli när jag ska byta processor och moderkort. Den börjar kännas lite gammal 4770n

Får se om jag vågar mig på hard-tubes däremot... Men det är ju helt klart snyggast.

Permalänk
Medlem

Skaffa aquacomputer vattenblock, de är snygga som fasen. Jag har själv en sådan (måste kolla på min nu igen eftersom den är så snygg, har varit borta från PC hobbyn några månader), men du kan se mitt cosmos II bygge om du klickar min profil.

Permalänk
Avstängd

De är skitsnygga, men har för mig att EK fick något bättre siffror på papperet för GPU blocken.

Annars har ju Aquacomputer ett mer avancerat elektroniskt plattformsystem.

Bäst kylare säger jag tyska Watercool, tätt följt av Aquacomputer, samt EK i fallande ordning, men det skiljer nog ganska litet. Dessa alternativ är dock dyrare än tex alphacool och liknande halvbudget grejer, men även dessa gör jobbet mest att de är fulare tycker jag.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd
Skrivet av VideoyGTX:

Skaffa aquacomputer vattenblock, de är snygga som fasen. Jag har själv en sådan (måste kolla på min nu igen eftersom den är så snygg, har varit borta från PC hobbyn några månader), men du kan se mitt cosmos II bygge om du klickar min profil.

Vad har du att säga om deras CPU block annars?
Har länga varit litet sugen på ett.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

Skaffa aquacomputer vattenblock, de är snygga som fasen. Jag har själv en sådan (måste kolla på min nu igen eftersom den är så snygg, har varit borta från PC hobbyn några månader), men du kan se mitt cosmos II bygge om du klickar min profil.

Skrivet av Mizzarrogh:

Vad har du att säga om deras CPU block annars?
Har länga varit litet sugen på ett.

Tackar för tipsen, blev själv väldigt intresserad av deras cpu block!

https://shop.aquacomputer.de/product_info.php?language=en&pro...

Visa signatur

Dator 1: begagnat gott & blandat
Chassi: lian li pc-o11 dynamic Processor: Ryzen 5900X @4.1GHz Moderkort: MSI X570-A pro Ram: Corsair Vengeance 2x16Gb Hdd/Ssd: Corsair MP600 kylare: custom loop Grafikkort: RTX 3080TI Nätagg: Dark base 700 Tangentbord: hemmabygge Headset: The one and only Pioneer Monitor 10 från 1978 :-P

Permalänk
Medlem

Fräsigt!

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte betala premium för en temp-display. Personligen tycker jag cpu block från watercool och aquacomputer är snyggast, de använder fina material och mest metall.

Permalänk
Medlem

Hur går det, har du lagt på vattenblock på gpun eller vad händer?

Permalänk

@VideoyGTX:
Hejsan, jodå vattenblocket har varit på en väldigt kort stund innan referenskylaren åkte på igen.
Blev planer att flytta ihop med min flickvän och då var gamle Cosmos lite stor för ett gemensamt skrivbord :-/ .
Nu står Cosmos hos föräldrarna som deras kontorsdator, oroliga blickar när det ställdes på deras skrivbordet för första gången .
Numera har jag ett NZXT H400, ska bli vattenkylning i det med.

Inte omöjligt att jag sätter ett Block på gamle Gtx titan kortet som i Cosmos just nu.

Visa signatur

Dator 1: begagnat gott & blandat
Chassi: lian li pc-o11 dynamic Processor: Ryzen 5900X @4.1GHz Moderkort: MSI X570-A pro Ram: Corsair Vengeance 2x16Gb Hdd/Ssd: Corsair MP600 kylare: custom loop Grafikkort: RTX 3080TI Nätagg: Dark base 700 Tangentbord: hemmabygge Headset: The one and only Pioneer Monitor 10 från 1978 :-P