Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rillepille:

La precis en order på ett 1080ti för 4703 kr. Får se om ordern går igenom eller inte, stog att det bara var 10 st kvar.

Går nog kränga ett 1080ti under det priset i Sverige för verkar som halva SweClockers beställt. Jag tänker då inte ha 1080ti i SLI.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Verkar som att en 45% kod fastnat för mig. Vill byta till 50% men vet inte hur. Om jag tar använd i rabattkod så ändras inte koden nedan ändå.

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svaniis:

Order bekräftad klockan 11. Valde ni faktura?

https://i.imgur.com/L38PFbP.png

Slog du till på 4 kort? Då blir det minst fem här i västerås då, om jag får mitt

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem
Skrivet av alatan:

Jag har gjort många onödiga köp i livet, och detta känns som ännu ett. Sitter på ett gammalt Radeon HD 6850 och klarar mig utmärkt på detta eftersom det enda spel jag lirar nuförtiden (sporadiskt) är Cs source. Har inte ens öppnat något annat spel på 1-2 år. Men ändå kliar det i fingrarna, kanske börjar spela snart igen. Men troligtvis inte.

Så finns det någon annan rolig pryl ni hittat på Wish? Funderade lite på en drönare, men det känns också som en grej jag egentligen inte har någon användning för.

Finns billiga 3d-skrivare och lasergraverare också, sånt är alltid kul att leka med.

För den som är intresserad av mekaniska tangentbord finns det även mycket inom den kategorin, t.ex. cnc-frästa metallhöljen, keycaps eller vanliga tangentbord.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svaniis:

Order bekräftad klockan 11. Valde ni faktura?

https://i.imgur.com/L38PFbP.png

Slog på stort eller? Vad blev det för skoj? :>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thademan:

@trozen: genväg till den dealen ?

https://www.wish.com/c/58ad64c51a3b6447338d8d6e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svaniis:

Bara att köpa och lägga ut för försäljning, riktigt lätta pengar då.

Då kommer swec hatet att välla in och det tror jag ingen orkar med..

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Garvey:

Slog du till på 4 kort? Då blir det minst fem här i västerås då, om jag får mitt

Skrivet av Chrisj:

Slog på stort eller? Vad blev det för skoj? :>

Fyra stycken, har saknat 4-way sen jag sålde mina förra.

Skrivet av seraj5:

Då kommer swec hatet att välla in och det tror jag ingen orkar med..

Blocket har ingen koll på Sweclockers, 1000kr under nypris hemma så går de på några timmar typ.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Helt galet pris väntar fortfarande på att köpet ska gå igenom.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Som många andra så blir man ju sugen på att testa att lägga en beställning. Men när jag kollar så finns inte Faktura som ett betalningsalternativ utan bara kort eller banköverföring :/

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 2600X Kylning: Noctua NH-D15 Moderkort: ROG Strix B-450-F GPU: MSI GTX 1070 Armor OC Minne: 32 GB Corsair Vengeance PRO PSU: EVGA Supernova 650 G2 Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Hur FASIKEN kan alla dessa graffekort vara så billiga?

Borde inte företaget gå i konkurs då?

Detta måste vara lite för bra för att vara sant. Litar ni verkligen på dessa företag?

Det här måste vara antingen scam eller ett sätt för kinesiska mafian att tvätta pengar.

Permalänk
Administrativ avgift

@Asterion: wish som står bakom kampanjen med 50% koderna. DVS wish räknar med att folk köper något krimskrams o sedan köper annat.

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svaniis:

Jag var inne på samma spår men har inte mer pengar att lägga ut denna månad. Kanske går att lösa ett till vid senare tillfälle, vem vet. Inte kört sli sedan 500-serien,kansle dags

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

hur visar man att man redan betalat moms om de drar det i tullen?

Permalänk
Medlem

Attans att priset justerades, hade ett 1080 ti i kundvagnen med 50%+5%+5% rabatt så något på 3300 kr blev det efter moms.
Nu ligger det på 4186 kr för mig, vilket ifs fortfarande är ett riktigt bra pris, men då jag egentligen inte behöver ett så bra grafikkort + att jag måste byta chassi och psu för att ens kunna använda det gör att jag nog skippar det här.

Det ska bli spännande att följa och ser hur det går med allas beställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkelimokk:

Attans att priset justerades, hade ett 1080 ti i kundvagnen med 50%+5%+5% rabatt så något på 3300 kr blev det efter moms.
Nu ligger det på 4186 kr för mig, vilket ifs fortfarande är ett riktigt bra pris, men då jag egentligen inte behöver ett så bra grafikkort + att jag måste byta chassi och psu för att ens kunna använda det gör att jag nog skippar det här.

Det ska bli spännande att följa och ser hur det går med allas beställningar.

Tänkte själv ghettomodda min gamla relik, Fractal design define R3 för att få plats med kortet (om jag ens får kortet). Kanske finns det någon billig dremel på Wish också?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

50% kod kbpgrzm

Visa signatur

/3900x/i7 4790k/3400g/xeon 5670 x2 32gb ram...EVGA GeForce GTX 1070ti/3070 8GB SC ACX...evga supernova 850w g2
Corsair 200r...noctuna ub9

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Bakgrund:

Tänkte själv ghettomodda min gamla relik, Fractal design define R3 för att få plats med kortet (om jag ens får kortet). Kanske finns det någon billig dremel på Wish också?

Samma här, är så trött på chassit ändå så det blir att ghetto-modda det och kanske ersätta det vid Black Friday i så fall

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

@Bakgrund:
Så du köpte en 1080 Ti tillslut?, samma här Jag har för mig att du köpte en 1070. Har du köpt något annat gott?

Permalänk
Avstängd

hur får ni det till 3500? min blir från 3500 till 5000 (moms kommer in) Kommer det inte in till er ????

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan byta personnummer på Wish? Har slått in fel och faktura finns inte som betalningsalternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av movienight:

@Bakgrund:
Så du köpte en 1080 Ti tillslut?, samma här Jag har för mig att du köpte en 1070. Har du köpt något annat gott?

Blev bara ett 1070 för min del men tror inte det får plats heller. Köper nog ett till mekaniskt tangentbord och eventuellt en 3d-skrivare också om grafikkortet blir postat. Väntar och ser hur det går med det först

Visa signatur

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lowkey:

Kanske ska fästas vid start men.

Linus techtips har gjort en liten "video" om bla 1080TI kortet:

https://youtu.be/0Vh3R4vPLr4

https://imgur.com/a/nMaXL (Bilder på Test mot referens).

Fantastisk prestanda!

Permalänk
Medlem
Skrivet av octa:

50% kod kbpgrzm

Använde du koden? Jag kollade koden i Wish appen men det står 25% för mig.

Permalänk
Medlem

Har de höjt priset till 10 378? Är det fortfarande på runt 8 000 för någon?

EDIT: Det var bara att klicka runt ett tag så fick man erbjudande efter erbjudande. Landade på 4 710,15 kr för mig, valde att betala inom 14 dagar (faktura)!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziddie:

Fantastisk prestanda!

Har påpekat det tidigare, det är fel kort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svaniis:

Blocket har ingen koll på Sweclockers, 1000kr under nypris hemma så går de på några timmar typ.

När la du din beställning förresten? Tänkte det kunde vara en måttatock på hur långt tid det tar rill orderbekräftelse...

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Garvey:

När la du din beställning förresten? Tänkte det kunde vara en måttatock på hur långt tid det tar rill orderbekräftelse...

Jag fick en orderbekräftelse cirka 2 sekunder efter min beställning klockan 13 idag. Så det verkar vara lite slumpmässigt vilka som får och inte.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Garvey:

Var nog några minuter innan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av FANTEN:

Använde du koden? Jag kollade koden i Wish appen men det står 25% för mig.

stod 20 för mig...

Skrivet av Saddl3r:

Har de höjt priset till 10 378? Är det fortfarande på runt 8 000 för någon?

Mitt hoppar lite mellan 10000 och 7200. Gå ut och in i kundkorgen så blir det 7000.

Någon som får till ett bättre pris än 4060? Lyckas som max få 45%

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]