Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

An item from your order has shipped! You can now track it using the "Track Package" button below. Älskar min lilla insider person just nu ^^

1000% chans att detta är ett troll.

Permalänk
Medlem

Ja då var det roliga över. Alla ordrar som var gråa verkar ha blivit återbetalade. Dock skyller dom fortfarande på ett problem med ens konto och refererar till https://www.wish.com/payment-issue, fast alla vet varför ordrarna blev avbrutna.

Permalänk
Medlem

Kan man göra något roligt med att de inte säger varför eller vägrar kommunicera?

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Fick precis refund. Dessutom på den andra produkten i vagnen som redan skickats.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Fick precis refund. Dessutom på den andra produkten i vagnen som redan skickats.

samma, om jag spårar paketen så verkar dom på väg redan. var ju ändå saker värda typ 1500kr normalt så. btw du kan se bättre tracking om du går tillbaka till mailet som heter "Din Wish order är på väg!"

Permalänk

Alla mina varor som stått som skickade i 2 dagar blev återbetalda med.

Inte förvånad dock

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Samma.
Förste kund. Överklaga eller 1 stjärna?
Bägge e relevanta

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Hmm, det som redan blivit skickat antar jag att jag får gratis då

Permalänk

då var allt mitt återbetalt, även det som redan har skickats för två dagar sedan.
så förhoppningsis så dyker det upp en helt gratis SSD lagom till jul.

vilket jävla Kalle Anka företag

Visa signatur

Asus WS X299 SAGE/10G | i9-10980XE | 6700XT | Samsung G9 | Dark Power Pro P8 900W | Define R5 Limited Gold | WD Black SN750 1TB NVMe | 8x Micron M500 960GB RAID 0

Asus Rampage IV | Xeon E5 1680 V2 | 64GB 1866MHz | GTX 980 Ti | NEC MultiSync FE2111SB (CRT) | Fractal Edison 750W | Define R2 | Liteon 512GB NVMe | 4x Micron M500 960GB RAID 0

Permalänk

Fick både grafikkort och mobiltelefon (OnePlus 5) återbetalat.

"The Dwarves delved too greedily and too deep. You know what they awoke in the darkness of Khazad-dûm."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinkansen:

Fick både grafikkort och mobiltelefon (OnePlus 5) återbetalat.

"The Dwarves delved too greedily and too deep. You know what they awoke in the darkness of Khazad-dûm."

Hann dom skicka din oneplus 5?

Permalänk
Medlem

@Bakgrund: Man listade ut rabatten genom att försöka och byta ut olika bokstäver i den ursprungliga koden.

Permalänk
Medlem

Tre varor återbetala, en av dem är dock redan skickad 😂
Den är i transit och kan följa dess väg genom bortre långtbortistan 😎
(billigt krams)

De borde ha varit ärliga istället och sagt: we fucked up and no orders will be shipped.
Och ja, det var mitt första köp med Wish och ärlig kod.

Samt att mitt konto låses upp inom 48 timmar så man kan handla annat krams 😂😂😂

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fey:

Kan man göra något roligt med att de inte säger varför eller vägrar kommunicera?

Absolut, maila support@wish.com och låtsas som att du inte vet alls vad som har hänt eller varför de har tagit bort din beställning. Här #17070293 ser du min kommunikation med Wish, rätt kul att de skyller det hela på en "teknisk bugg"

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

@warlacozte: Nej jag hade bara två gråa ordrar och fick sen återbetalningen.

Permalänk
Medlem

Ni som fick hela beloppet återbetalat trots att vissa varor redan är skickade, vad beställde ni för grejer? Om det är dyra saker och inte bara krimskrams för 10 kronor blev det ju ändå en bra deal för er i slutändan.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Ni som fick hela beloppet återbetalat trots att vissa varor redan är skickade, vad beställde ni för grejer? Om det är dyra saker och inte bara krimskrams för 10 kronor blev det ju ändå en bra deal för er i slutändan.

Bara skit, led slinga typ för 100kr, saker för 200kr totalt kanske. Men ändå, alltid nåt

Permalänk
Medlem

Har ni som fått återbetalning faktiskt fått in något på banken än?

Jag var inne o och kollade mitt saldo, men kunde inte se något inkommande än i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde:

Jag var inne o och kollade mitt saldo, men kunde inte se något inkommande än i alla fall.

Ja
Men mina 100 poäng som ny kund är inte tillbaka.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Beställde för 12k ca
5900 inkl frakt och moms

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde:

Nix, enligt supporten ska det komma om "7-14 dagar".

Visa signatur

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Ok Nästa app vi ska ta sönder då?? kom igen nu vi har helgen på oss

Visa signatur

/3900x/i7 4790k/3400g/xeon 5670 x2 32gb ram...EVGA GeForce GTX 1070ti/3070 8GB SC ACX...evga supernova 850w g2
Corsair 200r...noctuna ub9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Ja
Men mina 100 poäng som ny kund är inte tillbaka.

Kollade igen och pengarna verkade rulla in precis efter jag skrev mitt inlägg, haha..

Skrivet av Bakgrund:

Nix, enligt supporten ska det komma om "7-14 dagar".

Kolla igen om ett tag!

Permalänk
Medlem

Jag förstår deras dilemma, men utan ett enda svar å ett återköp.
Jag är ny kund, använder en kupong av några som ger mig 50%
Förbrukar mina 100 poäng som ny kund som ger mig 5%
Tekniskt sett så har jag följt deras avtal som jag har förstått det.
Att sen ha lite common sense att nåt är fel är en annan sak.
Å att då avbryta köpet UTAN ett enda svar eller att jag har skickat fråga/begäran.

Vem har blivit lurad? Dom som hade dåliga system eller jag som kund som sitter i kläm?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

What the flying f***... Jag har inte ens kontaktat dom och ändå så säger dom att jag begärt en återbetalning som nu genomförts >.<
Allt verkar dock ha skickats, så det blir intressant att se hur detta slutar..

Permalänk
Medlem

Tänkte bara dela med mig av mailen till och från wish.

Här nedan ser ni mailkonversationen jag haft med dem.
Måste uttrycka att den varit under all kritik, inte för att jag bryr mig extremt mycket att min order blev annulerad men att inte hänvisa till varför jag blev blockad som gör att jag aldrig mer kan använda sidan, gjorde mig lite halv irriterad.

Mailen är baklänges, dvs första mailet längst ner.
//Hazzerx

Tawqeer Shaikh (Wish)
20 okt. 21:41 IST
Hej XXXX,
Tack för att du följde upp. Det verkar som om ditt konto blockerades av vårt system I detta läge, kommer vi inte att kunna ta bort blockeringen på grund av företagets policy (https://www.wish.com/terms). Se vår tidigare e-post om du har några problem med dina senaste beställningar.
Wish Customer Support Team
www.wish.com/help

XXXX
20 okt. 09:04 IST
What the flying fudge is wrong with you.
I asked for a personal answer regarding my case. So you send me the same generic "fuck you for ordering from us, you been blocked for no reason" as you did the first time.
I want to know why I became blocked by the system(obviously by some one since it took 3 days from making a order)
If you can't tell me that I can make a new account and then you can let me have the same exact order on the new account.
This is so bullshit, you call this support by pissing on your customers?
//Oskar
Skickat från min Samsung Galaxy-smartphone.
-------- Originalmeddelande --------
Från: "Sona Raj (Wish Customer Support)" <support@wish.com>
Datum: 2017-10-20 00:44 (GMT+01:00)
Till: Oskar
Rubrik: [Wish] Re: Why Is My Account Restricted?

Sona Raj (Wish)
20 okt. 04:14 IST
Hej Oskar,
Tack för att du följde upp. Det verkar som om ditt konto blockerades av vårt system I detta läge, kommer vi inte att kunna ta bort blockeringen på grund av företagets policy (https://www.wish.com/terms). Se vår tidigare e-post om du har några problem med dina senaste beställningar.
www.wish.com/help

Oskar Persson
19 okt. 16:06 IST
Hi
First off I would like to have a explanation about how my account was breaking the company policy/terms (i have read em)instead of sending me a generic reply instead of focusing on my case.
Waiting urgently on a satisfying explanationon why you banned/blacklisted me when making a purchase by using a legit 50% off coupon for my first Purchase as I was eligtable for.
//Oskar
Från: "Abhishek Khamkar (Wish Customer Support)" <support@wish.com>
Datum: 2017-10-19 12:19 (GMT+01:00)

Abhishek Khamkar (Wish)
19 okt. 15:49 IST
Hej Oskar,
www.wish.com/help

Oskar
19 okt. 11:32 IST
I dont get it.. first time in doing a purchase from you and I'm getting blocked. No information about this have been passed on to me, I noticed this when I check the processing status on my graphiccard.
And by the way you want a picture on a transaction done to you. That's not possible since this is my first purchase and this purchase is on invoice. The invoice company have a reservation on my account from you but nothing they could pass on to me as proof
I did attach I picture of another invoice and my ID
Regards Oskar
Från: "Wish (Wish Customer Support)" <support@wish.com>
Datum: 2017-10-19 07:53 (GMT+01:00)

'Mail Konversation'
Permalänk
Medlem

Var det bara vi som beställt grafikkort, eller alla som bestämt med dom här koderna som ”åkte dit”?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem

Jag hittar följande härliga meddelande när jag loggar in på Wish:
"Tack för att du handlar hos oss. Vi har återbetalat en vara från din order enligt ditt önskemål.

Återbetalningar behandlas inom 24 timmar men kan ta upp till 14 dagar innan de syns i din betalningshistorik. "

Hehe... För det första så har jag ju inte önskat någon återbetalning och för det andra så valde jag ju att betala via faktura. Inte många rätt där inte. Å lixom alla andra så är mitt användarkonto låst.

Mest för sportens skull, det var någon som antydde att man kanske skulle begära hjälp av Klarna för att driva detta framåt och "kräva" igenom sin beställning. Är det någon som orkat börja nysta på den tråden eller är det helt dödfött?

Permalänk
Medlem

Beställde en Oneplus 5 men den hann aldrig skickas...Blockerad jag med.

Permalänk
Medlem

Jaha, Då försökte jag beställa.
14 dagar faktura, får vi se vad som händer

• DJI Spark

• Chuwi Hi12

• UV Light 3*CREE LED

• Lockpick set + Transparent Lock padlock

• 8x 8330 Qucik Release Propeller DJI Mavic Pro

• WaterProof Foldable Carry Landingpad

• Mavic Pro Monitor Mount

ca 4200 kr