Permalänk

Evolve Shift

Så fort jag fick se nya Evolve Shift så har jag längtat efter att få bygga i det och tillslut kom det fram! Utgick från mitt tidigare bygge i Evolve ITX som är länkat nedan.

Håller med recensionerna om att det inte är det lättaste chassit att bygga i men efter några timmar så blev jag väldigt nöjd med resultatet.

Tidigare galleri: https://www.sweclockers.com/galleri/13926-evolv-itx-silver-black

Komponenter:

(Insåg tyvärr för sent att Sweclockers bara stödjer horisontella bilder)

Besök galleriet här

Permalänk

Snyggt som sjutton måste jag säga

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk

Riktigt snyggt. Nu funderar jag att sälja min Phanteks Enthoo EVOLV och köpa den här. Jag har börjat få riktigt ont i ryggen när jag ska gå LANA, Shift skulle va perfekt för de. Plus den skulle se fint ut även på bordet.

Permalänk

@iMorph3us: Har du tålamod och gillar att pilla så rekommenderar jag dig till att köpa det, kanon som LAN-dator!

Permalänk
Medlem

vacker

Permalänk
Medlem

Snyggt!:)
Har precis byggt om min burk till en Shift X, men ska bygga en till i shiften. Tror du det får plats en custom loop eller ska man köra luftkylt?

Permalänk

@Frilllan: Funderat själv på om det skulle gå med customloop, tyvärr så får det dock inte plats en custom loop för både CPU och GPU. Dock kan man få in 2 AIO-kylare på 120mm utan större problem om man kör på de tunnare varianterna

Permalänk

Galet snyggt

Permalänk

Grymt snyggt!IMHO det snyggaste chassit just nu.

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Medlem

Hade faktiskt ingen koll på hur snyggt det där chassit egentligen är förrän jag såg dessa bilder. Ser otroligt stilrent byggt ut.

Nu är frågan om man kan ställa två bredvid varandra för att husera komponenter i det enda och vattenkylning i det andra..

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nanae:

Hade faktiskt ingen koll på hur snyggt det där chassit egentligen är förrän jag såg dessa bilder. Ser otroligt stilrent byggt ut.

Nu är frågan om man kan ställa två bredvid varandra för att husera komponenter i det enda och vattenkylning i det andra..

Hehe ja eller så köper du Shift X direkt istället...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicToaster:

@Frilllan: Funderat själv på om det skulle gå med customloop, tyvärr så får det dock inte plats en custom loop för både CPU och GPU. Dock kan man få in 2 AIO-kylare på 120mm utan större problem om man kör på de tunnare varianterna

Det funka med GPU och CPU i Shiften;)

Permalänk

@Frilllan: det va inte dåligt fixat! Hur blir det med fläkt till radiatorn på fronten?

Återkom gärna med temperatur och ljudnivå om du har möjlighet, väldigt intresserad 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicToaster:

@Frilllan: det va inte dåligt fixat! Hur blir det med fläkt till radiatorn på fronten?

Återkom gärna med temperatur och ljudnivå om du har möjlighet, väldigt intresserad 😊

Har beställa denna: https://new.webhallen.com/se/product/230391-Prolimatech-Ultra...

Har inte fått hem den ännu Absolut! Kanske får ihop den under helgen.