Windows 7 mest använda operativsystemet på Steam

Permalänk
Melding Plague

Windows 7 mest använda operativsystemet på Steam

Den senaste statistiken från Steam visar nu att Windows 7 är det mest använda operativsystemet på plattformen, något som till stor del beror på Playerunknown's Battlegrounds.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Jag trodde att Kina hade blockat spelet?! Ett sånt beslut kan väl förvisso få motsatt effekt, resultera i fler nyfikna själar eller något.

Permalänk
Medlem

Ja hellre 7.an än det nya skitet som inte ens fungerar

Visa signatur

HAF 932 | Corsair H100i Pro RGB | Asus Z370-G Gaming | Intel i7 9700K @4.9GHZ | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3200mhz | Gainward Nvidia RTX 3080 10GB | Samsung 970 EVO PLUS 250GB

Permalänk
Medlem

Att folk orkar sitta kvar med det gamla möglet. 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av M1NT:

Jag trodde att Kina hade blockat spelet?! Ett sånt beslut kan väl förvisso få motsatt effekt, resultera i fler nyfikna själar eller något.

Myndigheterna vill göra det, men något förbud har inte implementerats än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Att folk orkar sitta kvar med det gamla möglet. 😂

Haha mjaa, Är nog 10an som är mögel om man kollar på dessa .
Är ju fler som slutar med 10an och börjar med 7an lol
Other 45.95%-33.96%
Windows 98.04%+1.44%
Windows 7 64 bit63.60%+22.59% F
Windows 10 64 bit28.23%-17.14%
Windows 8.1 64 bit3.09%-2.14%
Windows 71.86%-1.12%
Windows 100.37%-0.24%
Windows 8 64 bit0.34%-0.24%
Windows XP 32 bit0.33%-0.21%
Windows 8.10.08%-0.05%
http://store.steampowered.com/hwsurvey

Permalänk
Medlem

Jag spelar nästan ingenting på Steam längre om det inte finns til Linux.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ExcZist:

Haha mjaa, Är nog 10an som är mögel om man kollar på dessa .
Är ju fler som slutar med 10an och börjar med 7an lol
Other 45.95%-33.96%
Windows 98.04%+1.44%
Windows 7 64 bit63.60%+22.59% F
Windows 10 64 bit28.23%-17.14%
Windows 8.1 64 bit3.09%-2.14%
Windows 71.86%-1.12%
Windows 100.37%-0.24%
Windows 8 64 bit0.34%-0.24%
Windows XP 32 bit0.33%-0.21%
Windows 8.10.08%-0.05%
http://store.steampowered.com/hwsurvey

Finns inget som säger att Win 10 tappar användare. Det enda siffrorna säger är att det kommit in många nya Steam-användare som använder Windows 7.

Titta på Mac och Linux så ser du att de "tappat" också. Det betyder inte att användarna flyr och att de tappat i absolut antal. Det betyder bara att procent-andelen blivit mindre för att nya användare kommer in i statistiken som sitter på Windows 7.

Förövrigt tror jag många av dessa nya Windows 7-användare från Kina använder piratkopierade varianter.

Kör man Steam i Wine så räknas man också in som "Windows 7" oavsett vilket operativsystem man sitter på.

Permalänk
Medlem

Det är noll mening att dra några som helst växlar på det här. Bryr man sig om fakta ens ett uns så är det extremt enkelt att se att statistiken svajar rejät inom nästan alla områden de mäter. Det enda som Det här betyder är att Kina blivit mer representerat i statistiken. Inte att 8 år gamla Windows 7 plötsligt ökat i populäritet igen. Windows 7 är ju ett gammalt operativsystem. Native-stöd för NVME och USB 3.0 saknas. Fy.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon78208:

Finns inget som säger att Win 10 tappar användare. Det enda siffrorna säger är att det kommit in många nya Steam-användare som använder Windows 7.

Titta på Mac och Linux så ser du att de "tappat" också. Det betyder inte att användarna flyr och att de tappat i absolut antal. Det betyder bara att procent-andelen blivit mindre för att nya användare kommer in i statistiken som sitter på Windows 7.

Förövrigt tror jag många av dessa nya Windows 7-användare från Kina använder piratkopierade varianter.

Kör man Steam i Wine så räknas man också in som "Windows 7" oavsett vilket operativsystem man sitter på.

Ahh tänkte inte på det... lätt hänt. Har själv gamla datorer med W7.
Tar tillbaka det då.

Permalänk
Avstängd

I sanning är Windows 7 är det nya XP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon78208:

Statistiken från Steam är vilseledande, då den egentligen bara visar vad ett fåtal Steam-användare valt att dela med sig av.
Har själv blivit tillfrågad att dela information till Steam vid ett par tillfällen, men har alltid aktivt tackat nej till detta.

Steam Survey är ungefär lika statistiskt korrekt som frågor på Aftonbladet.

Permalänk
Medlem

Inget j-a Windows 10 här inte. Windows 7 duger än

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Tycker det mest intressanta är "us players dropping out".
Så sjukt hur fort "zergen" rör sig mellan spel nuförtiden!

Permalänk
Medlem

Windows 7 är klart det bästa operativsystemet som släpptes . Men windows 10 förvånade mig tänkte att det antingen skulle vara väldigt bra eller väldigt dåligt windows 10 va varken bra eller dåligt när det kom . Hade ju massa problem i början men de mesta har ju fixats med uppdateringar .

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stig86:

Vad är det som inte fungerar?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stig86:

Jag har kört med Win 10 sen lansering, och aldrig haft några problem med spel eller program.
Tycker det fungerar väldigt bra, och är snabbt och stabilt.

Skulle aldrig gå tillbaka till Win 7 igen.

Visa signatur

i7-13700K / Arctic Liquid Freezer III - 360mm * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Avstängd

Det roligaste med artikeln var prisjakt länken längst ner: Bästa pris på Battlefield 4 Expansion: China Rising

Permalänk
Inaktiv

Undra hur stor del av alla på steam som botar?

Nu vet jag inte skillnad i systemkrav på steam, men det är rimligt att anta att majoriteten av användarna sitter på äldre hårdvara.

Det gick även läsa att 2,28% kör med en processor som har 3 physical cpus och man undrar vilken processor som denna stora skara kör med? 2,28% av alla steamanvändare blir rätt många personer.

Permalänk
Master of Overkill

Va tvungen använda en W7 maskin på jobbet idag, kändes som gå tillbaka 10 år i tiden XD
Vilken skit asså.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Undra hur stor del av alla på steam som botar?

Nu vet jag inte skillnad i systemkrav på steam, men det är rimligt att anta att majoriteten av användarna sitter på äldre hårdvara.

Det gick även läsa att 2,28% kör med en processor som har 3 physical cpus och man undrar vilken processor som denna stora skara kör med? 2,28% av alla steamanvändare blir rätt många personer.

Måste väl vara typ denna Phenom X3 8000?
Eller någon variant av x3, vilka andra cpuer är 3 kärniga?

Permalänk
Medlem

Vilken dålig ursäkt. Den sanna förklaringen är att folk fortfarande inte gillar 10:an och, MS desperata försök till trots, man hänger kvar vid 7:an för att gränssnitt med mera är precis som man vill ha det.

Nu när Windows Phone har dött så kan de väl göra 10:a så den ser ut som 7:an, rakt igenom? Enda anledningen att vi tvingats på 10:ans gränssnitt är ju att MS ville att OS:et skulle se likadant ut på alla plattformar, så att folk med dator skulle känna igen sig i Windows Phone och köpa produkten därför. Vilket de ju heller inte gjorde...

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Va tvungen använda en W7 maskin på jobbet idag, kändes som gå tillbaka 10 år i tiden XD
Vilken skit asså.

Hmm Ironi är svårt på nätet, eller satt du med en pekskärm som inte fungerade

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Alpha77:

Hmm Ironi är svårt på nätet, eller satt du med en pekskärm som inte fungerade

Asså tycker w7 är ren skräp haha.

Nä vanlig workstation skärm mus tangentbord

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Får hoppas de med Win 7 inte ska spela Fallout 3 då.

Permalänk
Medlem

Var nöjd med Windows 7. Var nöjd med Windows 8.1. Är nöjd med Windows 10.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av Elektron:

Måste väl vara typ denna Phenom X3 8000?
Eller någon variant av x3, vilka andra cpuer är 3 kärniga?

AMD FX 6XXX 3 moduler 6 kärnor, men steam tycker det är 3 kärnor med HT

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

www.swecloker.com klick bait och betalda annosner. Om du vill veta något om överklockning dröm vidare till 90-talet

Permalänk
Avstängd

Är det ingen på Sweclockers som har jobb?

Förespråkar ni Office 2007 också Det 'bara fungerar ju'.

Windows 10 är ljusår före Windows 7 i hantering och användarvänlighet, efter första dagen då man går vilse 2-3 gånger.

Jag tröck länge på mitt Windows XP men sanningen var den att jag inte hade råd att uppgradera

Permalänk
Medlem
Skrivet av pressbyrom:

Är det ingen på Sweclockers som har jobb?

Förespråkar ni Office 2007 också Det 'bara fungerar ju'.

Windows 10 är ljusår före Windows 7 i hantering och att användarvänlighet efter den första dagen då man går vilse 2-3 gånger.

Jag tröck länge på mitt Windows XP men sanningen var den att jag inte hade råd att uppgradera

Uppgraderingen till Windows 10 var gratis även för piratade kopior såvitt jag minns. Det är ingen kostnadsfråga att folk inte byter.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Pragmatiker som man är har man ändå börjat förmå folk som strävar mot av ren vilje. Själv går jag över till Win 10 till våren. För på småsaker börjar det märkas att Win 7 inte kommer leva länge till.

Med det sagt, Windows 10 har fortfarande feta problem med bloat och funktioner som ingen behöver. De få som ändå behöver någon av bloat-funktionerna, öken till Store och datasamlandet som medföljer har ändå bättre alternativ att hämta hem på nätet för övrigt.

Man undrar om inte Microsoft hade tjänat mer på att fokusera på att skapa ett bra Windows och inte en bloat-fylld halvmesyr som kör in ny skit vid patchar? Jag tror statistiken hade sett annorlunda ut då.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro