Permalänk
Medlem

Tog ett tag att vänja sig men nu kör jag uteslutande Steam Controller. Touchpads, gyro, knapparna på undersidan ihop med inställningsmöjligheterna bäddar för en riktigt trevlig upplevelse.

Permalänk
Medlem

Jag kör med Xbox One kontroll för PC.

Speciellt för typ GTA V Online om man kör Racing, flyger flygplan, helikopter och etc...

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Livsnjutare 😎

Tidigare var det alltid Xbox 360 + wireless USB-dosa.

Sedan dess har jag uppgraderat till Xbox One Controllern och wireless dongle.

Spelar 90% med kontroll, även om FPS har visat sig helt överlägset med tbg/mus även om man har autoaim med handkontrollen och dylikt.... Så denna gamla konsol-spelaren har fått "ge med sig".

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Jag beställde nyss mitt livs femte Duke. Har lånat ut tidigare exemplar till kompisar och nu är de helt puts väck borta. Kan ha försvunnit någon i en flytt eller något också.
Enda saken som inte är perfekt med den kontrollen är väl svart+vit knapp, funderar på om man kan flytta dem på något vis. Älskar storleken och vikten! <3

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Avstängd

Använder en vanlig trådad 360-kontroll till pc - funkar bra.

Permalänk
Medlem

Gamesir G3S. Löjligt prisvärd. Funkar även till android etc.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Jag köpte en trådlös 360 kontroll i samband med Assassins Creed 2 när det lanserades. Den äger fortfarande!

Permalänk
Medlem

Xbox One enkel att installera och skön att använda

Permalänk
Medlem

Wii U Pro controller, med särskild USB dongel som adapter så den dycker upp som en X360 kontroll.

Ska upgradera till Switch Pro kontroller (behöver köpa adapter) så snart jag har råd.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Har både PS4 och Xbox, men måste säga att Nintendo Switch Pro Controller är totalt överlägsen ergonomi och "byggkvalité om man ser till alla kontroller.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

PS3-kontroll, lite klurig att installera men sedan funkar det prima

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Handkontroll till PC... Nänä lite respekt får man allt lov att ha

Testa spela dark souls 2 och 3 med tangetbord och mus.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Säger som de flesta andra....... Xbox 360 kontroll (trådlös). Perfekt passform för mina händer.
Använder den för det mesta till Rocket League och lite mysigare soffgaming till och från.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Har ju Xbox One S och den kontrollen har ju Bluetooth, riktigt gött att bara slå på blåtanden och lira direkt, inget fixande alls utan det bara fungerar, och kontrollen är skön dessutom. Juste, inget dongel-skräp längre!

Permalänk
Medlem

Köpte mig en Xbox One kontroller för ett tag sen. Bästa kontrollern jag haft på många år!

Permalänk
Medlem

Kör Xbox One kontrollen med BT eller sladd. Kändes som ett ganska klart val efter att ha lirat med 360 n tidigare. Samt att den funkar till polares boxar.

Ni som kör trådlöst med Xbox One kontroll, kör ni dongel eller bluetooth? Någon skillnad?

Permalänk
Medlem

Xbox One kontrollen för PC.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Trådlös Xbox 360 kontroll

Permalänk
Medlem

Xbox 360 när jag är lat, 8bitdo NES30 Pro när jag är seriös, för en vettig DPAD och all-around känsla i både modern- och retrogaming.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4028486

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

Wii U Pro controller, med särskild USB dongel som adapter så den dycker upp som en X360 kontroll.

Ska upgradera till Switch Pro kontroller (behöver köpa adapter) så snart jag har råd.

Wow, tack för tipset! Det här åker in på önskelistan Hur är det med drivrutiner? Vet du om det går att få till att fungera på Linux?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Wow, tack för tipset! Det här åker in på önskelistan Hur är det med drivrutiner? Vet du om det går att få till att fungera på Linux?

Eftersom den dyker upp som x360 kontroll är det fullt stöd både i Windows och Linux. Och spel som känner av efter en och automatiskt lägger in x360 knappar på skärmen finns det ju också gott om. Dock finns två lägen som man kan ändra mellan om man håller nere nån knapp. Direkt översättning på knapparnas position eller på bokstaven. Smaksak, jag har vant mig... Spelade Fallout 4 med "fel" läge men det sätter sig i muskelminnet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Kör Xbox One V2 Wireless och trådlösa USB-adaptern. Och med det uppladdningsbara batteriet så man slipper köpa och byta engångsbatterier hela tiden. Tycker det funkar bra

Permalänk
Medlem

Kör Dual Shock 4. Funkar alledeles utmärkt tillsammans med DS4Windows. Hade aldrig kunnat använda Xbox 360/One handkontroll då jag tycker det är värdelöst för tex fightingspel.

Permalänk
Avstängd

Kör med 360-kontroller, bekväma och inget krångel. D-knappen är inte den bästa förstås men den duger och så många spel är det inte där den är så kritisk. Har typ fem stycken nu, tre köpta till XBoxen då det begav sig, sen köpte jag en trådad som var enkel att flytta mellan PC och XB, sen en trådlös till PC med dongel vilket innebar att jag kunde koppla in XBoxens kontroller till PCn om man ville spela flera stycken eller så.

Sen passar XBox-kontrollen mig bättre rent ergonomiskt. Jag får alltid ont efter någon timme med PS-kontrollen mellan pek- och långfingret då de liksom separeras för mycket och så har det varit ända sedan den analoga kontrollen kom till PS1 även om det har blivit värre sedan dess då triggerna har blivit större och sannolikt också för att jag har blivit äldre och aningen stelare i fingrarna.

Skrivet av GilbertG:

Jag har ett halvdussin Playstation 3-kontroller med både DualShock 3 och Sixaxis och nu när PS3:an sällan används så vill jag nyttja dessa befintliga resurser till min PC istället för att kasta ut mer pengar på fler prylar av samma sort bara för att få i grunden samma sak där.

Jag använder drivrutiner från MotionJoy. Ägarna har konkat för längesedan, så det går numer under namnet Motioninjoy på internätet för att undvika rättighetsproblem gissar jag, även om programmet är abandonware. Drivrutinerna finns "överallt". För att sedan använda kontrollen och binda knappar kör jag med Better DS3 som enligt egen utsago fungerar på Windows XP, 7 och 8. Den kan emulera Xinput, Directinput, PCSX2 samt mus- och tangentbord, så oavsett vad spelet stödjer så kan jag använda handkontroll. Super!

PS3-kontrollerna har betydligt bättre frontknappar och styrkors än 360-kontrollen och jag tror även spakarna är tekniskt sett bättre på PS3, alltså att sensorerna som känner spakens position är lite mer precisa än på 360. Minns att jag läste en diskussion om hårdvarumods av spakar på tiden när Marble Blast Ultra var teh shit, vissa körde med PS3-kontroller av den anledningen. Ergonomin är dock sämre, med undantag från knapparna på höger sida. Spakarnas konvexa form och nedre placering är ett litet minus. L2- och R2-knapparna är skit, men det är lätt fixat med ett litet tillbehör som gör den konkav som man klämmer fast.

Vem bryr sig om batteritid?

För mig var det en ganska viktig aspekt. När konsollerna (PS3 och 360) var nya så var det positivt att PS3 hade uppladdningsbara kontroller som standard medan man var tvungen att köpa till play and charge kit till 360n, men nu så är batterierna slut i mina PS3-kontroller så de har i praktiken blivit trådade medan 360-kontrollerna bara är att stoppa i nya AA-batterier i. Play and charge-kiten är lika slut som PS3-batterierna dock, men det spelar ju mindre roll när vanliga batterier passar.

Skrivet av Karate Taco:

Xbox 360 när jag är lat, 8bitdo NES30 Pro när jag är seriös, för en vettig DPAD och all-around känsla i både modern- och retrogaming.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4028486

En nackdel med NES30 Pro i mina ögon är att få av knapparna är analoga. På 360 (och PS3, XBone, PS4) så är ju alla knappar analoga utom start och back vilket kan ge fördelar i en del spel, dock är det inte alltid det gör någon skillnad. Men framför allt så är ergonomin på NES30 Pro för kass, den är för tunn och axelknapparna är för små och sitter för tätt ihop för mig. Sen använder jag den ändå när jag inte är hemma, storleken gör den ju enkel att ta med och BT-kopplingen innebär ju att den funkar bra till Android, laptopen osv. utan större problem.

Skrivet av zyy:

Kompabilitetsmässigt så är xbox kontroll att föredra. Själv står jag inte ut med den utan använder ds4 kontroll istället.
Med ds4 kontroll får man ibland tänka lite extra i spel som inte har ds4 kompabilitet. T.ex : press A to continue. vadå A!? fyrkant menar du!
Vänjer man sig vid det så är det inga problem.

A motsvaras väl av X på ps-kontrollerna? Fyrkant är på samma plats som X på Xbox dock. Det ställde till det lite för mig när jag började spela PS efter att bara ha kört XBox ett tag. XBox-kontrollerna satt liksom i ryggmärgen och det ställde till det ibland. Inte de andra tre men just X blev ofta fel/fyrkant i stundens hetta liksom.

Permalänk
Hjälpsam

Handkontroll?
Mus och tangentbord, det är en PC ingen konsol.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Kör xbox 360 kontroll som många andra i tråden. Köptes för 5 år sedan. Fungerar fortfarande prima.

Dock skulle jag inte tacka nej till en trådlöst. Ska hålla utkik efter en sådan på black friday

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Kör på 360-kontrollen. Lånade en Xbox one elite-kontroll, tveklöst bättre byggkvalitet, men jag är för van vid 360-kontrollen för att kunna byta utan att gå ner mig. Största bristen med 360-kontrollen är styrkorset, så retrospel kör jag med Dualshock 1 och usb-adapter.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Handkontroll?
Mus och tangentbord, det är en PC ingen konsol.

Ska komma ihåg det tipset, nästa gång jag bootar upp mitt racing spel. Skulle vara kul och möta dig någon gång :P. Med handkontroll kan man reglera, medans ett tangentbords tryck bestämmer själv hur mycket den ska reglera. Inte effektivt alls i racing spel.

Permalänk
Medlem

Kör trådlösa xbox 360 kontroller. Funkar utmärkt i både steam och kodi och kan växla mellan dessa utan att nånsin röra tangentbord eller mus

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av nils45:

Ska komma ihåg det tipset, nästa gång jag bootar upp mitt racing spel. Skulle vara kul och möta dig någon gång :P. Med handkontroll kan man reglera, medans ett tangentbords tryck bestämmer själv hur mycket den ska reglera. Inte effektivt alls i racing spel.

Pfft.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |