Permalänk
Medlem

Jag har en X360 kontroll till PC, men D-paden på den är verkligen sämst om du t.ex. ska köra fighting-spel såsom Mortal Kombat på PC eller annat. Skulle rekommendera en Xbox One kontroll då den verkar ha en bättre D-pad för såna typ av spel.

Permalänk
Medlem

Kör med en Xbox One-kontroll. Riktigt bra räckvidd på den. Inga som helst problem att köra trådlöst när jag spelar över Steam Link på min Samsung TV, och då är TV och dator tre rum ifrån varandra.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Microsoft Sidewinder Gamepad (första) och Sega Saturn Gamepad är sköna om man inte behöver analog styrsticka.

Permalänk
Medlem

Xbox Elite kontrollern. Har en vanlig Xbox kontroller också, men det går inte att jämföra i min mening. Elite är värd vartenda öre (vilket är ganska många) som den kostar.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Entusiast

Jag spelar nästan enbart fighting spel numer och använder denna

Dual Shock 4 de gånger jag spelar annat som behöver handkontroll.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

DS4:an, finns inga alternativ för mig även om det inte är något fel på Xbox-kontrollerna sedan vi fick de små till Xbox 360.

Fungerar utmärkt i alla spel jag spelar, bara plugga in och köra. Jag köra dock trådat, då jag inte hittat några tillförlitliga blåtands donglar via USB. Förhoppningen är att det ska fungera bra med nästa dator då det blir inbyggd blåtand.

Jag är lite nyfiken på hur ni har låst det som sitter med Steam Link och handkontroller, är Steam Controller det enda alternativet?

Har själv inte fått det att fungera, försökte dock inte i någon större utsträckning då det verkar som om avsaknad av HEVC-avkodning(tror jag det var) i hårdvaran och trådlöst inte tedde sig optimalt.

Permalänk
Medlem

Kör vanliga trådlösa Xbox 360 kontroller till PC. Antar att Xbox One kontrollerna är lika smidiga att använda.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Jag Kan inte stå ut med någon annan kontroll än xbox 360 dosan, i alla mina år (började leta för 1,5 år sedan) har jag letat efter en dongle så jag kan koppla in den till min dator och har endast funnit donglar donglar för 500+ eller några som haft skit dåliga recensioner. Så om någon har en länk till
en xbox 360 dosa till dator dongle dela gärna med er

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk

Föredrar min Wii U pro kontroller, ungarna kör med Xbox 360 pads samt så ligger en hög med diverse gamla konsollkontrollers med adaptrar i garderoben.

Visa signatur

Pappas: 5900X,16GB, GTX 3070, M.2 1TB Gen4, PG278Q.
Barn 1: 4790K, 24GB, GTX 1080Ti, SSD 1TB, 24" IPS.
Barn 2: MSI Laptop i5-7300HQ, 8GB, GTX 1050, HDD 1TB, SSD 128GB.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 7900XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

Jag Kan inte stå ut med någon annan kontroll än xbox 360 dosan, i alla mina år (började leta för 1,5 år sedan) har jag letat efter en dongle så jag kan koppla in den till min dator och har endast funnit donglar donglar för 500+ eller några som haft skit dåliga recensioner. Så om någon har en länk till
en xbox 360 dosa till dator dongle dela gärna med er

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=168718

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Medlem

Xbox 360 kontrollen är bäst tycker jag, några har gått sönder väl fort men man har alltid gått tillbaka för den är skönast

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800x3D . 6900 XT . 16gb ddr4 . NR200p

Permalänk
Medlem

Jag föredrar absolut Xbox-dosor.
Jag har även dosor till mitt PS3 som fungerar till PC (och android) men jag tycker att dessa är otroligt oergonomiska och har en korkad design, speciellt den vänstra styrspaken. Dessutom spelar jag sämre med dessa då dualoshock-dosoarnas styrspakar känns alldeles för känsliga.
Dock tycker jag att dualshock fungerar otroligt mycket bättre till android. Jag har aldrig fått en trådlös xbox-dosa att fungera tillsammans med exempelvis min tablet (har självklart försökt använda dongeln xbox-dosor kräver), men trådlösa dualshock fungerar perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

Jag Kan inte stå ut med någon annan kontroll än xbox 360 dosan, i alla mina år (började leta för 1,5 år sedan) har jag letat efter en dongle så jag kan koppla in den till min dator och har endast funnit donglar donglar för 500+ eller några som haft skit dåliga recensioner. Så om någon har en länk till
en xbox 360 dosa till dator dongle dela gärna med er

Varför inte xbox one kontrollen med bluetooth?

Anser du den vara sämre än 360n? Du slipper dongel om din dator har bluetooth, som bonus.

Permalänk
Medlem

@erssn: Hur jag nu kunnat missa det vet jag inte, men tack så mycket

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Varför inte xbox one kontrollen med bluetooth?

Anser du den vara sämre än 360n? Du slipper dongel om din dator har bluetooth, som bonus.

Verkar som att vi skrev nästan samtidigt.
Även om ditt inlägg inte var riktat till mig så tackar jag för tipset, jag ska definitivt kolla upp xbox one-dosoarna.

Permalänk
Medlem

Jag säger 360 som många andra, delvis på hur många spel som är anpassade för MS system. Sony's eller logitech kopior är inte fel men Men det diffar lite hur de känns i handen. För mig är tummanpassningen bättre på MS variant men har flera kompisar som har lättare för att använda Sonys varianter. Men går inte att komma ifrån att på PC sidan är fler spel anpassade efter 360. Du kan altid mappa om knapparna från din sony men blir lite mera arbete.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

Jag Kan inte stå ut med någon annan kontroll än xbox 360 dosan, i alla mina år (började leta för 1,5 år sedan) har jag letat efter en dongle så jag kan koppla in den till min dator och har endast funnit donglar donglar för 500+ eller några som haft skit dåliga recensioner. Så om någon har en länk till
en xbox 360 dosa till dator dongle dela gärna med er

https://new.webhallen.com/se/product/133291-Microsoft-Xbox-36...

Edit:
https://replayproject.wordpress.com/2010/10/09/how-to-repair-...

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

PS4 dosan. Ingen dongel inget krångel!

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Logitech F710

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk

Jag använder Xbox One kontroll till min PC

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Jag har ett halvdussin Playstation 3-kontroller med både DualShock 3 och Sixaxis och nu när PS3:an sällan används så vill jag nyttja dessa befintliga resurser till min PC istället för att kasta ut mer pengar på fler prylar av samma sort bara för att få i grunden samma sak där.

Jag använder drivrutiner från MotionJoy. Ägarna har konkat för längesedan, så det går numer under namnet Motioninjoy på internätet för att undvika rättighetsproblem gissar jag, även om programmet är abandonware. Drivrutinerna finns "överallt". För att sedan använda kontrollen och binda knappar kör jag med Better DS3 som enligt egen utsago fungerar på Windows XP, 7 och 8. Den kan emulera Xinput, Directinput, PCSX2 samt mus- och tangentbord, så oavsett vad spelet stödjer så kan jag använda handkontroll. Super!

PS3-kontrollerna har betydligt bättre frontknappar och styrkors än 360-kontrollen och jag tror även spakarna är tekniskt sett bättre på PS3, alltså att sensorerna som känner spakens position är lite mer precisa än på 360. Minns att jag läste en diskussion om hårdvarumods av spakar på tiden när Marble Blast Ultra var teh shit, vissa körde med PS3-kontroller av den anledningen. Ergonomin är dock sämre, med undantag från knapparna på höger sida. Spakarnas konvexa form och nedre placering är ett litet minus. L2- och R2-knapparna är skit, men det är lätt fixat med ett litet tillbehör som gör den konkav som man klämmer fast.

Skrivet av GuuFi:

Köp en trådad 360 kontroller för inga pengar eller trådlös och kinakopia på dongeln från ebay, körde en sån i flera år på PC:n efter att min 360 gick i pension.

DS4 är skräp, jag har 3 och alla har sämsta batteriet genom tiderna för handkontroller och generellt så är Xboxs handkontroller bättre enligt mig...

Vem bryr sig om batteritid?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Började med xbox 360 och nu använder jag xbox one uppdaterade varianten med bluetooth. Har flera då jag äger en del andra konsoler, dock är det så enkelt och lätt att använda sig av xbox oavsett om det är ONE eller 360 då det bara fungerar. Förstår man vill använda Dualshock 4 om man gillar den men är man ute efter plug n play så är det svårt argumentera med Xbox ONE/360.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Varför inte xbox one kontrollen med bluetooth?

Anser du den vara sämre än 360n? Du slipper dongel om din dator har bluetooth, som bonus.

Har aldrig riktigt gillat xbox one dosan men jag har hittat en nu men tack ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk

Handkontroll till PC... Nänä lite respekt får man allt lov att ha

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Kört med trådlös xbox 360 kontroll i flera år. Alltid fungerat perfekt utgan krångel. Aldrig behövt starta bagrundsprogram eller mappa in några knappar. Den gör exakt den ska utan krångel så därför kommer jag köra med det tills de är helt slut.
Man kan koppla flera trådlösa till samma dongel, så jag har två kontroller för de få spel som går lira i splitscreen med kompisar. Hade jag köpt kontroll idag så hade det nog blivit en xbox one förutsatt att den fungerar lika krångellöst som 360 dosan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterboxy:

Jag växlar mellan Steam-kontrollen och Xbox elit-kontroll, beror lite på spel.
I ex. Dark Souls (2?) så var Steam-kontrollens gyro helt magisk att sikta bågen med.

Är inte wifi..

Permalänk

Kör en Xbox one trådlös till datorn.
Det är en one kontroll inte en som passar till PC, MEN det går att köra en one kontroll trådlös fast med sladd till PC.
haha låter långsökt men vet inte hur jag ska förklara. Funkar kanon i alla fall

Permalänk
Medlem

Kör trådad Xbox 360. Funkar nästan för bra. Pluggade in så skötte Win sitt med drivrutiner, sedan startade upp lämpligt spel så är det redan färdiginställt för dosan.

Och det är ju såklart spel som är lämpade för dosa, så det är klart dom har tänkt till där. Men kan nog inte tänka mig mer valuta för den lilla pengen den kostade.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kör 360 kontroller till min raspberry pi, bara att tuta och köra enkelt.

Permalänk
Medlem

@tolu78: jag använder xbox one kontroll tycker det är den bästa.