Black Friday 2017 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppekniven:

i7 7700k köpa eller hoppas på ett bättre pris imorgon?

Jag hade en sådan i kundkorgen och funderade lite granna när det var singles day på Komplett och då var den nere i ca 2700 kr med rabatten, men man vet ju aldrig...

Visa signatur

Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 - AMD Ryzen 5 7600X - Noctua NH-D15 - Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz - PowerColor Radeon RX 7800 XT - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - Samsung Odyssey G5 27´ - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Angående Komplett erbjudande på ett "ASUS GeForce GTX 1060 3GB Dual OC", någon som har det och kan berätta om det fortfarande är ett ok kort? Sitter på ett gammalt, men fortfarande helt ok, GTX770 idag och undrar om jag skall köpa ett GTX 1060 eller ett begagnat GTX 970?

Har det,

helt ok kort. Tyst och går att klocka ytterligare lite. Mitt gick att få upp 120MHz extra på core och 320MHz på minnet förutom original OC som kortet levereras med.

Har du högupplöst skärm ska du nog välja 6GB dock. 3GB bör räcka fint för 1080P.

Visa signatur

folding@sweclockers
Gaming: AMD RYZEN 9800X3D @ 5.4GHz, AORUS X870 ELITE ICE, , 2x16GB 6000MHz DDR5 BEAST, 1x 2TB SN850X, ASUS TUF 4080 SUPER 16GB

Permalänk

Produkt: Razer BlackWidow Tournament TKL
Länk: https://www.inet.se/produkt/6607004/razer-blackwidow-tourname...
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1577415 (står engelsk layout på prisjakt, men den ska vara nordisk enligt inet).
Pris: 399kr

Visa signatur

Lian Li 011 Air Mini | Ryzen 7800X3D | EK-Nucleus AIO CR240 Lux | | G.Skill Trident Z5 NEO DDR5 6400mhz 32GB| Radeon 7900 XTX Hellhound | Asus ROG Strix B650-A Gaming | DeepCool PX1200G | Western Digital SN850X 2TB | Crucial P3 4TB | +Femtioelva rgb-fläktar^^

Permalänk
Skrivet av megalex:

Har det,

helt ok kort. Tyst och går att klocka ytterligare lite. Mitt gick att få upp 120MHz extra på core och 320MHz på minnet förutom original OC som kortet levereras med.

Har du högupplöst skärm ska du nog välja 6GB dock. 3GB bör räcka fint för 1080P.

Tror ni på ännu bättre erbjudande i morgon på detta eller likvärdigt kort? Detta kort har ju legat 100-150:- billigare tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av megalex:

Har det,

Tack för infon, sitter på en 1080P skärm och "downsamplar" inte så mycket från högre upplösningar (förutom i Borderlands 2 och det räcker mitt GTX770 till för).

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa ny mobil och har en budget på ~2500:-

Har spanat in Samsung Galaxy A5 (2017) från Mediamarkt.
Någon som kan rekommendera en annan mobil för samma eller mindre pengar?
Vill bara kunna ringa, SMSa och lyssna på musik via bluetooth egentligen.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Någon som sett en tv i ungefärlig storlek på 40 tum?
Tänkte använda den som andraskärm till pcn, twitch, Netflix etc samt till mitt ps4

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@MinscS2: Huawei telefoner är att titta på, köpte en till farsan ifjol och han är mer än nöjd. Var en Honor 5X för 999kr.

Permalänk
Medlem

Gaah, nu ändra Webhallen sina hue-lampor från 999kr till 1499kr, skulle precis beställa..helvete vad dom håller på!?
Står kvar som 999kr om man söker på deras sida, sen blir det 1499kr när man kommer in på dem, för 30min sedan var det 999kr oavsett.

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Visa signatur

R5 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8700k | GTX 1080 TI | 32GB 3200Mhz ddr4

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Inets black friday
Seagate BarraCuda 3TB 7200rpm 64MB
Pris 699kr

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3795743

Klickade hem en på direkten!

Grattis, du hinner nog byta ut den 3ggr innan nästa års black friday
Horribel failure rate.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@ZyntaX: Av egen erfarenhet? Nu blev jag lite osäker om man ska köpa ett.

Hitta det här
"Seagate faces class-action lawsuit over 3TB hard drive failure rates"
https://www.extremetech.com/extreme/222267-seagate-faces-laws...

Notera att det är för "ST3000DM001" och inte "ST3000DM008" som inet säljer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Horribel failure rate.

Haha överdriften här!

Permalänk

Honor 8

vad hände med webhallens Honor 8 för 2222 kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

@ZyntaX: Av egen erfarenhet? Nu blev jag lite osäker om man ska köpa ett.

Sök upp Backblaze:s rapporter på disk failure så kommer du aldrig köpa en Seagate disk igen.
Har personlig erfarenhet av föregångaren ST3000DM001. Köpte 6st av dem och hann byta ut 8 gånger på 2års garanti-tiden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Horribel failure rate.

Inte samma modellnummer som dom kända bajsdiskarna. Är hundra år sen det var aktuellt så får väl hoppas att dom har hunnit slipa på diskarna lite sen dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gussesson:

vad hände med webhallens Honor 8 för 2222 kr?

Webhallens priser verkar vara väldigt märkliga, hoppar fram och tillbaks hela tiden...Pratade med chatten precis och han kunde då inte ens se att saker legat på rea-pris under dagen...jävligt märkligt!

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Haha överdriften här!

haha ja men inte mycket överdrift. Håller disken ett år skulle jag bli mycket förvånad.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Sök upp Backblaze:s rapporter på disk failure så kommer du aldrig köpa en Seagate disk igen.
Har personlig erfarenhet av föregångaren ST3000DM001. Köpte 6st av dem och hann byta ut 8 gånger på 2års garanti-tiden.

Dom skriver om diskar som köptes 2012...

Nog om det IMO, spåra inte kring detta ämnet nu.

Permalänk
Medlem

@ZyntaX: Blev en beställning ändå

Permalänk
Medlem

Ni vet väl om att svensk elektronik är väldigt mycket dyrare nu med den nya elektronikskatten regeringen röstade för. Ni ska med andra ord inte handla från svenska butiker utan sök er mot utländska exempelvis amazon. Denna blackfriday för svensk del är RIKTIGT dålig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av clappen:

Ni vet väl om att svensk elektronik är väldigt mycket dyrare nu med den nya elektronikskatten regeringen röstade för. Ni ska med andra ord inte handla från svenska butiker utan sök er mot utländska exempelvis amazon. Denna blackfriday för svensk del är RIKTIGT dålig.

Det struntar vi i, för de flesta har numera sina pensionsfonder på Malta.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Var också spekulant på Seagate 3TB disken men tänkte satsa på en riktig hårddisk den här gången. Såg att Inet körde WD red 4TB för 1249. Samma pris som HGST deskstar NAS 4TB.

Anser ni att WD red eller HGST deskstar är bäst för samma pris? Deskstar bör vara snabbare då den är 7200 RPM. WD red känns mest hypad, men hypen kanske är befogad? Läser man recensioner på Amazon finns det många som är missnöjda med WD red också, så verkar ju inte bara vara guld och gröna skogar som många får WD red att framstå som.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Tiamat:

Det som händer är detta:

Hej!
Vi har vissa erbjudanden uppe på sidan redan nu.
Kommer att läggas till under dagen idag och imorgon.

Så det var inte hela BF.

Av våra ca 1000 erbjudande för detta års Black Friday är 900 redan live. Ca 100 tillkommer vid midnatt.

Och ja, sidan är lite wonky men vi jobbar på't!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Lathranir:

Vad är det som händer med @Webhallen ? Tänkte lägga en beställning på Deras Xbox One S bundle för 1999kr, men helt plötsligt har de ändrat den till ett högre pris och tagit bort den ur kampanjen.

Den gick live för tidigt men kommer snart att göra en triumphant return!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaZi3b0y:

Japp, men det är 6000kr du betalar, istället för 4000 som någon sa, om du tar 6 månaders delbetalning och sedan betalar av hela skulden.

Jag har kontaktat dom. Direkt efter beställningen kan man betala den kontant för 4000 kronor.
Dock kan man inte beställa mobilen och sedan säga upp enbart abonnemanget. Utan man måste då lämna tbx mobilen också..

"Om du väljer att ångra en order, måste man självklart lämna tillbaka ordern, men gällande Black friday, kan man endast välja delbetalning i ordern från början vid beställningen, men efter allt registrerats och är klart kan man därefter självkvart avsluta sin delbetalning om man vill det."

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Har grafiken för prishistorik på div. Prisjakt objekt helt försvunnit från deras sida eller är det bara jag som inte hittar den?