Bilder på ditt senaste inköp (2017)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

11490kr från telefonshoppen.se dom har 31st kvar i lager av den svarta 64gb

Kostar cirka 9200 att köpa från Tyskland och 8800 från UK om man inte jättegärna vill köpa från en svensk butik (osäker på fraktkostnaden).

http://www.swedroid.se/forum/threads/importera-pixel-2-pixel-...

Fint köp oavsett (var själv inne på att köpa via Telefonshoppen)

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Skrivet av drwlz:

Kostar cirka 9200 att köpa från Tyskland och 8800 från UK om man inte jättegärna vill köpa från en svensk butik (osäker på fraktkostnaden).

http://www.swedroid.se/forum/threads/importera-pixel-2-pixel-...

Fint köp oavsett (var själv inne på att köpa via Telefonshoppen)

Jag vet, men personligen kändes både smidigare och säkrare att köpa från en Svensk butik.
Grymt tips för andra dock!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Förutom att det är Black Friday är det idag en månad kvar till julafton

Visa signatur

Sony Vaio S13P - I5-3210M - 12GB RAM - Samsung 830 256GB - GT 640M LE @ 1000/1000

Permalänk
Medlem

Köpte ett Corsair RGB stativ för hörlurar : ) Supernöjd : P Bling bling! Haha!

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Riktigt sugen på den där luren! Tycker dock att det är sjukt svårt att bestämma vad man vill ha..alltid faller det på någon grej.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det är ju tyvärr så Hade siktet inställt på Nokia 6 först, men tele 2 hade 1500kr i rabatt på Sonyn så slog till då jag vill ha en mindre telefon!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Köpte ett Corsair RGB stativ för hörlurar : ) Supernöjd : P Bling bling! Haha!

https://i.imgur.com/Y8GuXvK.jpg

Mvh

Laddas de av stativet? Eller vad går sladden till?

Har ett par h2100 som jag behöver byta ganska snart pga batteritid och kan man få laddning smidigt på de nyare vore det ju ett +.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn: Sladden går från stativet till valfri USB port, för att kunna ge ström åt RGB belysningen samt den USB porten som finns på stativet i sig, så du kan ladda dem direkt där om du så önskar : )

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Vart fick du tag på Vat 69?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Vart fick du tag på Vat 69?

Alko här i Vasa

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Sonos Play:One för att matcha med Sonos Play:5an.

Permalänk
Medlem

Hittade inte riktigt något jag behövde under black friday men fick bli en trådlös 360 kontroll till datorn. 199:- på Webhallen, riktigt bra deal tycker jag

Beställde även dbrand till min OP5, får se om det är något att ha!

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem

Satt nöjd och glad med min 7 år gamla 60" LG plasma och tänkte att OLED får det bli om ett par år. Sedan slog ödet till och plasman som jag tyckte var alldeles utmärkt ballade ur och fick ett lodrätt streck mitt i bilden där pixlarna gett upp. Så, dags för inköp av ny TV med tillbehör.

Resultatet ser ni nedan:

En 65" LG OLED65B7V, en Yamaha RX-A1070 receiver och en LG UP970 4K Blu-rayspelare blev den senaste investeringen. Har även en Surface Pro 4 med docka som funkar som HTPC, digitalbox från Canal Digital och en Nintendo Switch. Fick allt uppsatt och fixat igår och så här långt kan jag bara säga WOW.

Har tidigare bara sett OLED TV i butiker och inte varit jätteimponerad men att få hem en i sin egen lägenhet är en helt annan sak. Jämfört med min plasma som jag var helt nöjd med så är detta på en annan planet. Bilden är löjligt bra helt enkelt. Till och med skitkanaler utan HD ser bra ut för att inte tala om en 4K Blu-rayfilm som Guardians of the Galaxy Vol. 2 som jag tittade på igår när allt var installerat. Det är inte upplösningen som är grejen (sitter nästan fyra meter från TV:n...) utan det är färgerna, svärtan och HDR som gör detta till en ren upplevelse. Skitbra helt enkelt!

Stärkaren från Yamaha är precis lika bra som jag hade trott (körde Yamaha innan också). Suverän på alla plan, matar mina Infinityhögtalare utan problem och har fler finesser än man kan ta in, gillar speciellt menyerna och den automatiska inställningen med medföljande mikrofon. Blu-rayspelaren från LG är inte så mycket att snacka om den gör sitt jobb bra.

Bara två problem. LG:s lösning med fjärren och en gigantisk "muspekare" i menyerna triggar min lilla kisse Zelda att våldsamt attackera TV:n och hur jag ska kunna klämma in kartongen till TV:n i mitt smockfulla källarförråd (katten på bilden är Kara, min katt nummer två):

PS! Vill ge lite kredd till de två företag som hjälpte mig med detta inköp. Först Hembiobutiken där Jonny utan någon bullshit i butiken i Göteborg fixade allt jag behövde och de ger dessutom 3-års garanti och gratis budning av prylarna. Sedan Digital Hemservice som visserligen har en hemsida från nittiotalet men som var extremt proffsiga när de hjälpte mig med montering av nya TV:n och inkoppling och funktionstest av förstärkaren och Blu-rayspelaren. Dessutom tog de med sig min gamla TV för skrotning. Det är ren fröjd att se proffsen arbeta, de har rätt verktyg (lasermätare och gigantisk borrmaskin) och fick upp TV:n på väggen EXAKT som jag önskade. Betyg till båda företagen: 10 av 10 möjliga.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Nya X

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk

Hur upplever du G-2 kniven? Funderar nämnligen på att ge bort som julklapp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Billig Sous vide (599:- hos Bagaren och kocken) och en läckande whisky

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kletgunnar:

Hur upplever du G-2 kniven? Funderar nämnligen på att ge bort som julklapp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visserligen inte den du frågade men jag äger också en G2 (som hälften av alla andra svenskar känns det som).
Jag har bara haft IKEA-knivar och dyl innan, jämfört med dessa är det en väldigt bra kniv. Skön att hålla i och vass. Men... De där svarta "groparna" på skaftet blir väldigt omysigt att hålla i om man har fuktiga händer. Jag kan inte riktigt beskriva varför men det känns inte alls bra. Sen ska man förstås inte hantera en kniv med fuktiga händer men men...

Sen ska man inte heller glömma att även den bästa kniven inte är bättre än sin knivslip. Jag är lat och har köpt en sån här knivslip. Enkelt och bekvämt!

Min mamma har även hon en G2 och exakt samma knivslip. Däremot slipar hon nästan aldrig kniven, det märks...

Permalänk
Medlem

Storebror har och lillebror, trots att jag svor att jag inte skulle supporta nintendo i somras så sitter man nu här med en

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

@Evanswachtz: Är sonos bra jämtemot exempelvis sony/Lg's varianter?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

@Bascule666
Grattis till de nya leksaker. Ett tips är inte lägga LGs blurayspelare ovanpå stärkaren om du vill dom skall hålla länge.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

@Bascule666
Grattis till de nya leksaker. Ett tips är inte lägga LGs blurayspelare ovanpå stärkaren om du vill dom skall hålla länge.

Tackar!

Mycket nöjd så här långt. Det syns inte på bilden men Blu-rayspelaren är upphöjd lite drygt en centimeter från förstärkaren. Hittade en ordentligt fet scartkabel i en av mina "skräplådor" som blev med saxens hjälp lämpliga "fötter" till spelaren.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

@Blackwizard:
Sonos är det som låter bäst i mina öron. Det är också lätt att köra musik samtidigt då de använder WiFi och Sonos Home Sound System.
Designen vinner Sonos också på. Så ja, bättre än Sony och LG.

Permalänk
Medlem

Första gången någonsin jag köper ett Ti-kort. Blir nog kul :). Lite god öl på det också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

@Evanswachtz: Är sonos bra jämtemot exempelvis sony/Lg's varianter?

Bra utbud av högtalare bra ljud och framförallt bra system som helhet(app, samspel mellan enheter etc.), men om man får jämföra bara delar ur sortimentet så tycker jag att Audio Pro C10 spelar bättre än Play:5 då den har betydligt bättre bas.

Permalänk
Medlem

Äntligen! Lanseringsdatumet har skjutits upp säkert ett dussin gånger sedan september då den skulle släppts egentligen.

E: Anledning att jag är lite exalterad är att jag aldrig köpte boken när jag var liten eftersom en av mina vänner hade den, så jag kunde läsa den där. De senaste åren har jag försökt att köpa den via Tradera men den har alltid slutat på uppemot 3000 kronor.

Permalänk
Skrivet av oatp1b1:

Äntligen! Lanseringsdatumet har skjutits upp säkert ett dussin gånger sedan september då den skulle släppts egentligen.
https://imgur.com/m82hAJv.jpg

E: Anledning att jag är lite exalterad är att jag aldrig köpte boken när jag var liten eftersom en av mina vänner hade den, så jag kunde läsa den där. De senaste åren har jag försökt att köpa den via Tradera men den har alltid slutat på uppemot 3000 kronor.

Hur många sidor är den på?

Den norska varianten verkar vara på 448 sidor:

https://www.adlibris.com/no/bok/skrue-mcducks-liv-og-levnet-9...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuggovic:

Hur många sidor är den på?

Den norska varianten verkar vara på 448 sidor:

https://www.adlibris.com/no/bok/skrue-mcducks-liv-og-levnet-9...

300, oklart vad de fyllt ut den norska varianten med.

Permalänk
Medlem

Bokade en resa till Edinburgh över nyår med tjejen

Permalänk
Medlem

@voro12: Bra val! Otroligt trevlig stad.

Permalänk
Rekordmedlem

Har känt lite på min nya gammelcykel och konstaterat att den sadel som satt på (verkar bytt så ej original) var tämligen obekväm, bred och hopplös om man vill kunna röra på benen så jag skaffade en ny sadel så att jag kan röra benen utan att fastna i sadeln, känns som en helt annan cykel och det blev mycket lättare att trampa, Ny sadel på plats den gamla som jämförelse.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.