Permalänk
Medlem

Gjorde mig ett vattenblock! (Bilder)

Gjorde mig ett till vattenblock på ungefär samma sätt som mitt cpu block. Använde en Powercooler cu fläns. Beskriver mer sen.
Kommentera gärna!! Presterar mycket bra iaf!

Visa signatur

.:cpu:. core i7 6700K @ 4.0ghz .:mobo:. asus z170-pro .:ram:. 2x16gb .:gfx:. msi 1070 ventus .:hdd:. samsung m2 evo 1tb .:case:. nzxt .:psu:. silver power 850w
hobby reaperpedals.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

fint. har du nån bild på hur det ser ut i blocket?

Visa signatur

E

Permalänk
Medlem

nu så! hade skrivet fel i länken bara...

Visa signatur

.:cpu:. core i7 6700K @ 4.0ghz .:mobo:. asus z170-pro .:ram:. 2x16gb .:gfx:. msi 1070 ventus .:hdd:. samsung m2 evo 1tb .:case:. nzxt .:psu:. silver power 850w
hobby reaperpedals.com

Permalänk
Medlem

Oj, hur ska det där fungera? :]
Ser fint ut, ny design också, kan du förklara hur banona ser ut om du nu har några, paint bild?

btw, hur ska du sätta fast den?

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux

Permalänk
Medlem

himla nyfiken på insidan

Visa signatur

gör det bäst, gör det själv.
Mata inte Trollen.

Permalänk

Mmmm mycke varckert tycker ja

Visa signatur

Ryzen 5900x I Noctua NH-D14 I ASUS TUF GAMING X570-PLUS I G.Skill Trident Z Neo 2x16 3600MHz CL16 I ASUS Tuf RTX 3080ti 12GB I Corsair MP600 1TB M.2 I ASUS ROG Strix 850W I Fractal Design Define R4 Svart I

Permalänk
Medlem

Ser snyggt ut! Lite bilder från insidan skulle uppskattas

Permalänk
Medlem

hur ska man lyckas ta bilder från insidan, jag vägra löda upp det igen!!! Kanske kan fixa nå i paint då

Visa signatur

.:cpu:. core i7 6700K @ 4.0ghz .:mobo:. asus z170-pro .:ram:. 2x16gb .:gfx:. msi 1070 ventus .:hdd:. samsung m2 evo 1tb .:case:. nzxt .:psu:. silver power 850w
hobby reaperpedals.com

Permalänk
Medlem

vi kräver att du löder upp det igen och tar bilder på insidan

Nej, men det hade vart jäkligt kul att se i alla fall en skiss över "inälvorna"
Väldigt udda design på utsidan, kul att se

Visa signatur

gör det bäst, gör det själv.
Mata inte Trollen.

Permalänk
Medlem

tackar så mycket! ska se vad jag kan knåpa på till imorgon...

Visa signatur

.:cpu:. core i7 6700K @ 4.0ghz .:mobo:. asus z170-pro .:ram:. 2x16gb .:gfx:. msi 1070 ventus .:hdd:. samsung m2 evo 1tb .:case:. nzxt .:psu:. silver power 850w
hobby reaperpedals.com

Permalänk

hm undrar hur de presterar jämnfört med dd's block och Swiftech's graffe block

Visa signatur

Ryzen 5900x I Noctua NH-D14 I ASUS TUF GAMING X570-PLUS I G.Skill Trident Z Neo 2x16 3600MHz CL16 I ASUS Tuf RTX 3080ti 12GB I Corsair MP600 1TB M.2 I ASUS ROG Strix 850W I Fractal Design Define R4 Svart I

Permalänk
Medlem

Detta är en inkappslad "49kr-kylare" från gtek eller?

Fint var det iaf

Permalänk
Medlem

bara statusen från det här blocket sänker ju graderna med 10c ffs

Visa signatur

Min datamaskin: amd 2400+ @ 2005mhz. 2x 120gb disk.

Permalänk
Medlem

ser bra ut!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Rudeez så du är i farten igen, blocket va snyggt

btw, hade ditt Radeon 9500pro pajja?

Permalänk
Medlem

Nja, har lagat det igen med silverfärg

Visa signatur

.:cpu:. core i7 6700K @ 4.0ghz .:mobo:. asus z170-pro .:ram:. 2x16gb .:gfx:. msi 1070 ventus .:hdd:. samsung m2 evo 1tb .:case:. nzxt .:psu:. silver power 850w
hobby reaperpedals.com

Permalänk
Medlem

hahaha, bra det

Permalänk
Medlem

råkade kortsluta det med multimetern och så small en bana av på det som var mikriskopisk men lyckades lkaga det med silverfärgen jag köpte på kjelle!

Visa signatur

.:cpu:. core i7 6700K @ 4.0ghz .:mobo:. asus z170-pro .:ram:. 2x16gb .:gfx:. msi 1070 ventus .:hdd:. samsung m2 evo 1tb .:case:. nzxt .:psu:. silver power 850w
hobby reaperpedals.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wignello
bara statusen från det här blocket sänker ju graderna med 10c ffs

Hur menar du?
Menar du att det är så snyggt så tempen sänks utav det eller?

Visa signatur

.:cpu:. core i7 6700K @ 4.0ghz .:mobo:. asus z170-pro .:ram:. 2x16gb .:gfx:. msi 1070 ventus .:hdd:. samsung m2 evo 1tb .:case:. nzxt .:psu:. silver power 850w
hobby reaperpedals.com

Permalänk
Medlem

hrrm.. *host* harkel..

hur ser det ut inuti?

Visa signatur

gör det bäst, gör det själv.
Mata inte Trollen.

Permalänk

vill se insidan!

Permalänk

blir det inte obekvämt att ja utlopp/inlopp på det där viset ?
det kanske passar just ditt system med det blir knappast någo universiell lösning.
mer ferie-produktion än serieproduktion

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

oc: kolla på http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=1... så ser du hur det sitter och så....

Visa signatur

.:cpu:. core i7 6700K @ 4.0ghz .:mobo:. asus z170-pro .:ram:. 2x16gb .:gfx:. msi 1070 ventus .:hdd:. samsung m2 evo 1tb .:case:. nzxt .:psu:. silver power 850w
hobby reaperpedals.com