Hörlurar som går på 5ghz bandet och bluetooth

Permalänk
Medlem

Hörlurar som går på 5ghz bandet och bluetooth

Hej jag är på jakt efter ett par trådlösa hörlurar som går på 2 olika band samtidigt.
5ghz och Bluetooth. vill kunna swapa mellan mobilen och datorn enkelt utan onödiga kablar. då jag förtillfället bor vid min dator 12timmar om dagen. någon som har förslag.
jag vet att Asus Rog har ett par hörlurar på ingång.
men skulle egentligen villa ha lösningen idag.

Permalänk
Medlem

Hmm, jag bara trycker på "anslut" på telefonens BT-inställningar (iof iPhone, det bara funkar) eller datorn så byter det till rätt källa? Eller ska du kunna mata två olika ljudkällor samtidigt menar du?

//edit - kanske beror på lurarna? Mina Astro A38 och B&O H9 beter sig likadant iaf.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Funkar det inte med hörlurar som klarar av 2st Bluetooth anslutningar samtidigt? I jobbet har jag alltid mina Jabra Evolve 65 anslutet till både dator och telefon. Spelar ju då upp ljud beroende på vilkendera det kommer från och datorns ljud pausas medans det kommer ett samtal och fortsätter automatiskt då samtalet avslutas.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

@Gurk är på helt rätt spår. Kör via BT på båda så kan du enkelt byta mellan dessa. Hur detta sker beror lite på hur de som har tagit fram lurarna arbetar.

Mina Bose QC 35 gör detta lika smidigt som Gurkan nämner.