Z370-F Strix skall det ha en fläkt/VRM "hub"/splitter eller inte?

Permalänk
Medlem

Z370-F Strix skall det ha en fläkt/VRM "hub"/splitter eller inte?

Jag vet inte vad det är på mitten av bilden här:
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/91XchpAjuvL....

Men jag uppfattade det som att det skulle funnits någon 1 till 3 splitter först?
Att bara ha plats för 2 chassifläktar annars känns ju snålt.

Läser man under accessories här så står den inte med dock:
https://www.asus.com/us/Motherboards/ROG-STRIX-Z370-F-GAMING/...

Jag verkar inte ha en men hade gärna haft en. Skall det finnas en i lådan eller inte?

Egentligen är Z370-E Strix det jag ville ha men det blev inte beställt när Komplett gav 20% rabatt mest för att jag fick skicka iväg en beställning på 5 000 kr fort innan varor tog slut på lagret och sedan fick man inte använda koden själv flera gånger så fast jag kunde beställt prylar för 5 000 kr igen / kunde gjort för 10 000 kr från början så blidde det inte så.
Tack vare (döds)sjuk katt och min mor på besök som stöd blev det att jag inte riktigt kollade så mycket på black friday som jag ville efter kl 00 och tidigt på morgonen eftersom hon sov här. På Komplett var det ingen brådska men tyvärr missade jag Z370-E Strix för 1888 kr på Proshop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanH79:

Jag vet inte vad det är på mitten av bilden här:

1 x CPU installation tool

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

1 x M.2_FAN connector
1 x CPU Fan connector(s)
1 x CPU OPT Fan connector(s)
2 x Chassis Fan connector(s)
1 x AIO PUMP Header

Det där är ju de headers jag hittar på moderkortet. Bara för att dom inte heter "sys_fan" eller "chassi fan" så betyder det inte att man inte kan koppla in fläktar där.

Mvh och God Jul

Marcus

Visa signatur

🏬: MSI B650 Gaming Plus WiFi 🔲: AMD Ryzen R5 7600X ❄️: be quiet! Pure Rock 2 Black 🏴: ASUS Radeon RX 7800 XT DUAL OC
🗄️: Corsair 3500X 🔌: be quiet! Pure Power 12 M 750W 🎞️: 32GB Kingston Fury Beast 6000Mhz 💾: Kingston NV2 1TB
🖥️: Lenovo Legion R27qe 🖱️: Logitech G PRO Wireless⌨️: Steelseries Apex 3 🎧: Logitech G733 📶: tp-link Deco X20 x3