Ska extraskärmen klara 60 eller 144 Hz?

Permalänk
Medlem

Ska extraskärmen klara 60 eller 144 Hz?

Tjenare, hade tänkt införskaffa mig en ny eller extra skärm nu i dagarna. I dagsläget så har jag en aoc g2460pf och planen va då att köpa en ny eller en till skärm i samma prisklass. Så då är frågan, vad är bäst i den klassen? Är det värt att köpa en 144hz eller eller ska jag köpa en billigare 60hz?

Förtydligade rubriken/Thomas
Permalänk
Medlem

Definitivt värt att köpa ytterligare en 144 hz skärm. Kan bli problem annars, om du spelar på huvudskärmen och spelar upp videos eller liknande på den andra.

Permalänk
Medlem

Jaså är de verkligen så? Har nån gammal 23" som andra skärm nu, och de få gånger jag har kollat på nån video när jag spelat så har jag inte märkt nåt.

Permalänk
Skrivet av Kablash:

Definitivt värt att köpa ytterligare en 144 hz skärm. Kan bli problem annars, om du spelar på huvudskärmen och spelar upp videos eller liknande på den andra.

Japp precis där jag sitter idag och letar efter lösningar.

Skrivet av UMADbro:

Jaså är de verkligen så? Har nån gammal 23" som andra skärm nu, och de få gånger jag har kollat på nån video när jag spelat så har jag inte märkt nåt.

Jag har en 144hz och en 60hz skärm. 60hz skärmen är konstant "laggig". Spelar jag upp minsta animerat objekt på den så slaktas Hz:en på 144hz skärmen. Just för de spel som jag spelar och tittar på annat samtidigt så är inte 144hz ett måste, tänkte att jag ställer skärmen till 60hz och kör normalt. Men av någon anledning som jag inte förstår så körs skärmen som skit i 60hz.

Jag har inte hittat en lösning, ställa ner skärmen till 120hz för att "matcha" 60hz bättre spelar ingen roll. Jag har provat det mesta och får nog lov att köpa en till 144hz skärm.

Jag har googlat mig trött utan att hitta någon annan lösning. Jag som hade tänkt köpa mig en lite smarrigare IPS panel för filmtitt osv. :/

Permalänk
Medlem

@Överkill: verkar som att vi sitter i samma sits, lekte lite med tanken att köpa en med ips panel för film titt, och eventuella bildredigeringar.

Men då är ju frågan, vilken skärm är bäst i samma prisklass som aoc g2460pf?

Permalänk
Medlem

Samma här, provade en 60hz skärm som 2a skärm med min 120hz huvudskärm.
Så fort jag spelade media typ twitch, mpchc osv på 60hz skärmen så blev min 120hz hackig som sören, scrolla osv blev hackigt bara det så orkade inte ens sitta i windows med 60hz 2a skärm så tog bort den

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Samma här, provade en 60hz skärm som 2a skärm med min 120hz huvudskärm.
Så fort jag spelade media typ twitch, mpchc osv på 60hz skärmen så blev min 120hz hackig som sören, scrolla osv blev hackigt bara det så orkade inte ens sitta i windows med 60hz 2a skärm så tog bort den

Ja jag förstår helt klart. Jag är dock van sedan många år bakåt att ha en twitch/discord/teamspeak/spotify/netflix skärm vid sidan av den jag spelar på. Det kommer bli segt att köra utan efter så många år (med 2x 60Hz dvs). Är det köpa en till 144hz eller köpa en NUC eller något att köra som media PC på andra skärmen?

Permalänk
Medlem

Själv kör jag med en 144Hz, en 75Hz och en 60Hz och har aldrig upplevt problemen som nämns ovan i denna tråd