Permalänk
Avstängd

Värt att mina?

Tänkte bygga en data mest för kul med typ 2-3 rx 580 kort i och undrar mest om jag kommer tjäna något på att mina?
Hur gör man för att ens dator ska börja mina? (Kortfattat)
Om man vill använda datorn som vanligt kommer det vara lätt att "byta tillbaka" eller vad man ska säga?

Permalänk
Medlem

Finns en hel del trådar om detta men personligen skulle jag inte börja mina i dagsläget om jag inte har typ 8st gpu liggandes på hyllan samt gratis el då det drar en jävla massa energi.

Typ nånting i den stilen.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Om du tjänar på det eller inte beror mycket på vad du betalar för elen. På What to mine kan du skriva i din hårdvara och vad du betalar för elpris så kommer den säga vilken kryptovaluta är mest lönsam och hur mycket du kommer tjäna. Det kommer ju dock ta flera månader innan du fått tillbaka den initiala investeringen och ingen vet hur marknaden för mining ser ut då.

Själva minandet är inte svårare än att du laddar ner ett program (lite olika beroende på vilken valuta du vill mina) och kör igång. Att "byta tillbaka" till att inte mina är inte svårare än att stänga ner programmet.

Visa signatur

Main: Corsair 330R, MSI X99 SLI PLUS, Intel Core i7 5820 @ 4,2GHz, Noctua NH-U12P SE2, HyperX Fury 32 Gb, Gigabyte GTX 970 4 Gb
Server: Fractal Design R4, Asrock Extreme4 Z77, Intel Core i5 3570k, Noctua NH-U12P SE2, Corsair Vengeance 8Gb, Adata SP550 120GB , 3x 3TB WD Red
Bärbar: Dell XPS 13 i5, 8Gb

Permalänk
Medlem

Jag kapar tråden lite:
Men jag har funderat lite på att majna(?) och jag förstår såklart att jag är sent ute.
Men det är så att jag jobbar till sjöss så min dator står oanvänd hemma längre stunder så är det någon mening med att låta den bryta krypto undertiden jag jobbar? Dator i sign(4790K/GTX980)

Skickades från m.sweclockers.com