3st Pentuim 4 kontors datorer samt chassi skänkes.

Permalänk
Medlem

3st Pentuim 4 kontors datorer samt chassi skänkes.

Har 3 st äldre kontors datorer, chassi samt skärm med trasig fot (skärmen skall fungera i övrigt) som skänkes tillsammans.
Samtliga utan HDD av säkerhetsskäl.
2st tower och en desktop. Skärmen är 19" och 4:3.
Chassit är ett Cooler Master chassi av äldre modell. Har ett Intel socket 775 moderkort med osäker funktion. Skänkes som chassi enbart.

Samtliga datorer har gamla skrivarporten.

Finns i Tyresö utanför Stockholm.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Tjena, vill du bli av med alla på en gång eller kan man knipa skärmen och en dator?

Permalänk
Medlem

jag skulle gärna ta den med cooler master

Permalänk
Medlem

Felpost.

Permalänk

Är cooler mastern den som ligger överst av datorerna? Den verkar ju riktigt nice!

Permalänk

Är det bara chassi eller sitter de komponenter i datorerna? Om det skulle sitta komponenter i lådorna, vad är det för processorer och ram?

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem

Hej!

jag skulle väldigt gärna vilja komma och hämta datorerna för utbildningssyfte

jag jobbar som yrkeslärare på el/energiprogrammet på Yrkesgymnasiet

Skolverket har bestämt att framtida elektriker skall kunna, bygga, drifta och felsöka vanligt förekommande datorsystem, enl
Datorteknik 1a, 100 poäng
Kurskod: DAODAT01a

Datorteknik Skolverket

Varför ska jag få ta datorerna? För att de troligtvis inte har något värde på privatmarknaden, men väldigt stort värde för mig och mina blivande elektriker. Att få tag på "laboratorieriggar" som elever kan meka med är inte helt enkelt har jag märkt, och att köpa hårdvaran (oavsett om den är av äldre modell) till 30 elever är ändå dyrt. (iofs kan man ju ha 2 eller 3 elever per dator, men i dagsläget har jag bara 2st.

Du skulle göra mina elever väldigt glada om jag kunde få komma till skolan med nya utbildningsriggar

Med förhoppning om positivt svar

Mvh / Mats

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

Hej!
Finns skärmen kvar?
Vänliga hälsningar Eric!

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|